Avto.info

Tunel Salang

Prometna nesreča v predoru, ki naj bi vzela do 3.000 življenj, je bila nekaj časa skrbno varovana skrivnost

Sovjetske oblasti so sprva poskušale prikriti razsežnosti nesreče v afganistanskem predoru. 

Ponedeljek, 26. avgust 2024

Predor Salang na severu Afganistana je bil leta 1982 prizorišče ene od najhujših nesreč v zgodovini te države. Okoli 2,6 kilometra dolg predor se nahaja na nadmorski višini 3.400 metrov in ima ključno vlogo pri povezovanju severnega ter južnega dela Afganistana. Med sovjetsko invazijo na Afganistan je imel strateški pomen za prevoz vojaške opreme in vojakov.

3. novembra 1982 se je v predoru zgodila katastrofalna nesreča. Natančen vzrok nesreče ostaja nejasen, vendar večina poročil navaja, da je trčenje med vojaškim konvojem in civilnim vozilom povzročilo eksplozijo ter požar. Zaradi okvare prezračevalnega sistema so predor kmalu napolnili gost dim in strupeni plini.

Menijo, da je umrlo do 3.000 ljudi

Težava je bila v tem, da je predor zelo ozek. Širok je le nekaj več kot pet metrov. Zgrajen je bil v 70. letih, varnostni standardi pa so bili zelo nizki. Ker se je nesreča, ki ji je sledila eksplozija, zgodila sredi vojne, so vojaške sile, ki so čakale na obeh vhodih v predor, mislile, da se je v notranjosti zgodil napad. Zaradi tega je pomoč zamujala, kar je povzročilo še več žrtev.

Ljudje so bili v predoru ujeti v smrtonosnih razmerah, brez možnosti pobega. Približno 30 avtobusov z vojaki naj bi v trenutku razneslo. Ocene števila žrtev so zelo različne, saj nikoli ni bilo znano, koliko jih je umrlo. Zgodovinski oddelek Univerze v Toledu navaja, da naj bi življenje izgubilo med 2.700 in 3.000 ljudi, vključno s civilisti in sovjetskimi vojaki, katerih naj bi bilo med žrtvami največ. Nekatera poročila kažejo, da so številni umrli zaradi zadušitve, medtem ko so drugi umrli v sami nesreči ali zaradi opeklin. 

Tragedija v predoru Salang je postala eden od simbolov trpljenja afganistanskega ljudstva med sovjetsko invazijo. Sovjetske oblasti so sprva poskušale prikriti razsežnosti nesreče, vendar so informacije pozneje pricurljale v javnost, kar je povzročilo ogorčenje tako v Afganistanu kot v Sovjetski zvezi.

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.