Aktualno
Propad Britishvolta je katastrofa za britansko avtomobilsko industrijo
Veliki načrti za megatovarno avtomobilskih baterij v severni Angliji so ostali samo na papirju. Podjetje Britishvolt je šlo v stečaj, še preden je uspelo proizvesti prvo baterijo.
Torek, 31. januar 2023
Kar 3,8 milijarde funtov težek projekt ogromne tovarne za proizvodnjo baterij na severu Anglije naj bi bil zagotovilo, da tamkajšnji avtomobilski proizvajalci po brexitu ne bodo preselili proizvodnje v druge države. Britishvolt naj bi zagotovil približno 3.000 delovnih mest, načrti so bili res velikanski. Prispevati sta morala tako zasebni sektor kot britanska vlada. A že nekaj časa se je šušljalo, da je Britishvolt v težavah. Podjetje je lani objavilo, da prestavlja začetek proizvodnje v Cambiosu s konca leta 2023 na leto 2025. Podjetje je kot razlog navedlo naraščajoče obrestne mere, inflacijo in visoke stroške energije.
Britishvolt paradoksalno ni uspel pridobiti zavezujočih naročil avtomobilskih proizvajalcev. Pogodbe je podpisal samo z razmeroma majhnima proizvajalcema, to sta Lotus in Aston Martin. Nasprotno je Mini pod okriljem BMW-ja proizvodnjo električnega minija SE preselil na Kitajsko, Bentley v Veliko Britanijo baterije že uvaža, Jaguar Land Rover pa je zagrozil z ukinitvijo proizvodnje v Britaniji. Rezultat? Britishvolt je prejšnji teden v vložil predlog za stečaj, saj jim ni uspelo zaključiti faze prototipa. To je precejšnji udarec za britansko avtomobilsko industrijo, saj je zadostna "domača" proizvodnja baterij pogoj za razvoj industrije.
"Rekel bi, da je to katastrofa za britansko avtomobilsko industrijo," je za BBC dejal Andy Palmer, nekdanji izvršni direktor Aston Martina. "Britanska proizvodnja avtomobilov se bo sčasoma preselila tja, kjer so tovarne baterij," je dodal. Obenem proizvajalci v Veliki Britaniji že "vlečejo krajšo palico". Lani je z njihovih tekočih trakov zapeljalo samo 786.000 avtomobilov, kar predstavlja najslabši rezultat v zadnjih 30 letih. Velika Britanija naj bi potrebovala vsaj štiri velike tovarne baterij, da bi zagotovila prihodnost proizvajalcev avtomobilov na svojem ozemlju.
Po poročanju časnika Financial Times odstavljeni ustanovitelj Britishvolta že pripravlja ponudbo za odkup propadlega podjetja. Orral Nadjari, ki je podjetje ustanovil leta 2019 in je bil lansko poletje odstavljen z mesta izvršnega direktorja, je pred dnevi oddal nezavezujočo ponudbo za odkup (25-30 milijonov), sredstva pa naj bi prispevali posamezniki iz Združenih arabskih emiratov.