V službi njegovega veličanstva
TEST IN OCENA: Range rover D350 AWD first edition
- Novi range šokantno dobro združuje terensko suverenost in prestiž, vreden britanske kraljeve družine
- Z bremenom nove generacije tako velike ikone so se njegovi snovalci izvrstno spoprijeli in ga v vseh pogledih nadgradili
- Trilitrski turbodizel mu je pisan na kožo, zlasti če z njim premagujete velike razdalje
Sobota, 21. januar 2023
To je šele peta generacija range roverja v več kot pol stoletja, medtem ko jih je VW golf v šestih letih manj zbral že osem. Tudi to priča o popolnoma drugačnem, nekonfekcijskem pristopu, ki je značilen za najbolj prestižni oddelek land roverja. Mnogo značilnosti je ostalo še iz časa prvega, vse pa poleg samoumevne terenske superiornosti skrbijo predvsem za prvovrstno udobje. Takšnega smo vajeni le pri redkih prestižnih modelih najvišjih razredov.
Del tradicije je prav gotovo njegova zunanja pojava, ki mora imeti nekatere nezamenljive značilnosti. Denimo »lebdečo« streho s črnimi stebrički, ki jo nosi že od leta 1971, še bolj je ključna robata, skorajda pravokotna karoserija. Še najbolj sodoben je sprednji del, ki je bolj soroden dinamičnejšemu range roverju sport. V celoti je težko spregledati zglajene površine, zlasti ob straneh in na zadku vozila, kjer so še največji oblikovni pretres pokončne luči, ki po novem ne segajo v bok
vozila. Tako velike ravne površine na avtomobilu, ki v dolžino meri več kot pet metrov, so zelo impozantne. Na kolesih običajnih dimenzij bi bil, seveda, videti kot transportni voziček, zato ga z manj kot 21-palčnimi sploh ni v ponudbi, naš pa je bil obut v 23-palčne. Strah, da bi vas v njem kjer koli spregledali, je popolnoma odveč.
1971 je range rover lastnoročno ustvaril razred, v katerem ima kljub močni konkurenci še vedno posebno mesto.
Tipična land roverjeva posebnost je robustnost, ki velja za vse dele vozila, tudi še tako prestižno notranjost. Konkreten poteg zahtevajo že kljuke, ki se ob ustavljanju prikažejo na zunanji strani vrat, zapiranje pa pospremi samozavesten »tup«. Kljub temu takšen range rover premore veliko finese, ki je toliko bolj potrebna v dobi digitalizacije. Nadzorovan dotik zahteva 33,3-centimetrski osrednji zaslon na dotik, namesto klasičnih merilnikov pa je pred voznikom 34,8-centimetra velik zaslon
instrumentne plošče. Velike trpežne gumbe boste po armaturi zaman iskali, saj so jih zamenjale polirane površine, namenjene mehkemu dotiku. Ta besedna zveza bi zlahka opisala praktično vse izbrane materiale v kabini, saj so ti vrhunski in umetelno dodelani.
Seveda je pri tako zajetni zunanjosti pričakovati nadpovprečno prostornost. Spredaj se sedi kraljevsko, zadaj pa nič manj razkošno, zlasti če sta tam le dva potnika. Poleg 29-centimetrskih zaslonov na naslonih sprednjih sedežev za razvajanje skrbi tudi zajeten izvlečni naslon za roke. Ta vsebuje tako držala za pijače kot predal in še en zaslon na dotik, tokrat za upravljanje s klimatsko napravo, sedeži, senčili in osvetljavo. Vse to bi zlahka spadalo v katero koli limuzino najvišjega razreda.
A tiste niti približno ne premorejo praktičnosti več kot 800-litrskega prtljažnika. Da o piknik spodnjem delu prtljažnih vrat z nosilnostjo za dve odrasli zadnjici sploh ne govorimo.
90 centimetrov je najgloblja voda, po kateri lahko brodi, a dvomimo, da se bo to kdaj zares zgodilo.
Udobje niso le prostornost, prijetni materiali in vrhunska končna obdelava, ampak še ogromno več. Ključ do vožnje kot po oblakih je napredno zračno vzmetenje, katerega razpon sega od izjemne mehkobe do športne trdote. No ja, skoraj. Range rover s svojo velikostjo in maso nikoli ne bo prav športen, zato nas je možnost izbire izrazito dinamičnega profila vožnje s štoparico krogov na dirkališču in merilnikom gravitacijskih pospeškov milo rečeno zmedla. A današnji kupec očitno zahteva tudi
tovrstne reči. Konec koncev, obut v vrhunske cestne pnevmatike ne bo nikoli zapeljal na teren, kaj šele v 90 centimetrov globoko vodo, ki ji je sicer zlahka kos. Več kot 7-centimetrski dvig karoserije s serijskih 219 na največjih 295 milimetrov pa bo več kot dovolj za pobeg iz zagate v sveže zapadlem snegu.
Vrhunska zvočna izolacija in zračno vzmetenje potnike v kabini skorajda popolnoma odrežeta od hrupnega zunanjega sveta.
Brez štirikolesnega pogona tega avtomobila ne morete kupiti, motor pa šteje vsaj šest valjev, tako kot testni turbodizel. Najzmogljivejša različica trilitrskega motorja zmore 350 »konjev« moči, kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde. Senzacija, ki bi jo v kakšnem drugem avtomobilu čutili, se tu izgubi v uglajenem, skoraj neslišnem pospeševanju. Vse do končnih 234 km/h in ob porabi približno enajstih litrov, kar pomeni, da se na poti, dolgi več kot 700 kilometrov, ni treba ustaviti
na črpalki.
Nekako je težko opisati, pa tudi dojeti, kaj vse takšen avtomobil zmore. Kljub vsemu, kar je na papirju obrnjenega proti njemu. Izvrsten terenec, ki v udobju šola limuzine, uporabniku prijazen tehnološki biser in še vedno izjemen statusni simbol, ki mu ni enakega v svetu avtomobilizma. Range rover je samo en, še brat z oznako sport mu ni dorasel. Zato je, tudi z astronomsko ceno, popolnoma upravičeno kraljevsko samozavesten.
Range rover D350 AWD first edition |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2.997 ccm, 258 kW (350 KM) pri 4.000/min, 700 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.052 x 2.047 x 1.870 mm; Medos. razdalja: 2.997 mm; Pnevmatike: 285/40 R23; Masa/nosilnost: 2.505/845 kg; Prtljažnik: 818–1.841 l. |
Največja hitrost: 234 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (WLTP): 8,3 l/100 km; Povprečje na testu: 11,2 l/100 km; Izpust CO2: 217 g/km. |
Cena: osnovni model (D250 AWD SE): 131.727 €, testno vozilo: 178.509 €; Wallis Automotive Europe Kft., Budimpešta. |
![]() |
videz, kakovost, zmogljivosti, udobje |
![]() |
cena, obljube o športnosti ne izpolnjuje |
![]() |
brez napak |