Avto.info

Renault clio 145 hibrid E-tech engineered

Je hibridni clio res varčna izbira?

  • Renault clio je, tudi s hibridnim pogonom, eden boljših majhnih avtomobilov
  • Zmogljivosti so dobre, poraba goriva zmerna, cena z več kot 26 tisočaki pa (pre)visoka
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 4. junij 2023

Poleg bencinskih in dizelskih različic ter izvedbe s pogonom na plin je renault clio na voljo tudi s hibridnim pogonskim sklopom. Sestavljajo ga 1,6-litrski bencinski motor in dva elektromotorja; močnejši skrbi za pogon, šibkejši pa opravlja tudi vlogo alternatorja in po potrebi pomaga pri pogonu. Celoten sistem lahko deluje tako v vzporednem kot zaporednem režimu, torej kolesi bodisi poganjata tako bencinski kot električni motor bodisi zgolj elektrika, bencinar pa opravlja vlogo generatorja in polni baterijo. Ta ima 1,2 kWh (0,85 kWh neto) kapacitete in omogoča kar nekaj kilometrov zgolj električne vožnje (možnost izbire z vklopom stikala), sicer pa sistem prek večstopenjskega mehanskega menjalnika vir pogona oziroma njihovo kombinacijo izbira popolnoma samodejno.

Morda se sliši zapleteno, a brez skrbi – v praksi se pelje kot vsako drugo vozilo s samodejnim menjalnikom (hibridni clio je pravzaprav edini, ki ga ima), povprečna testna poraba pa se je ustavila pri dobrih petih litrih na sto kilometrov, kar je soliden, a ne ravno dih jemajoče nizek rezultat. Še najmanj porabi med umirjeno vožnjo po podeželskih, magistralnih cestah (tudi proti štirim litrom se tu spusti), učinkovit in ob sistemski moči 143 »konj« ter bogatem električnem navoru je poskočen tudi v mestu, na avtocesti pa nekoliko bolj žejen.
 

5,3 litra na sto kilometrov je bila povprečna poraba goriva na testu, po WLTP ta sicer znaša 4,2 litra.


Glede voznih lastnosti se zelo dobro odreže v vseh omenjenih okoljih – v mestu je poskočno okreten, a resda nekaj slabše pregleden (parkirna tipala so serijska, 360-stopinjska kamera zahteva 450 evrov doplačila), na podeželski ovinkasti cesti prijetno dinamičen, na avtocesti ob delujočem bencinskem motorju (ta se zaradi polnjenja baterije občasno zažene v precej visoke vrtljaje) včasih nekaj glasnejši.

Predvsem pa je hibridni clio drag, kar predrag, saj z bogatim paketom opreme E-tech engineered (okrasni in stilski zunanji ter notranji elementi, 17-palčna kolesa, večji zaslon infotainmenta in zaslon premera 25,4 centimetra pred voznikom) stane celo več kot 26 tisoč evrov …
 

Renault clio 145 hibrid E-tech engineered
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.200–3.600/min; Motor (električni 1): 36 kW (49 KM), 250 Nm; Motor (električni 2): 15 kW (20 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.050 x 1.798 x 1.440 mm; Medos. razdalja: 2.583 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1.313/445 kg; Prtljažnik: 254–1.069 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (WLTP): 4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 5,3 l/100 km; Izpust CO2: 95 g/km.
  Cena:  osnovni model (clio TCe 90 equilibre): 16.490 €, testno vozilo: 28.390 €; GA Adriatic, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, bogata oprema cena brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.