Renault master
Novi master z dizelskimi in električnimi pogonskimi sklopi ter na vodik
Renaultov nov veliki kombi je zasnovan na novi platformi, ki omogoča različne vrste pogona z visoko tehnološkimi elementi in visoko stopnjo povezljivosti.
Sreda, 22. november 2023
Oblikovni slog novega masterja, ki je že četrti po vrsti, spominja na Renaultove tovornjake ter obenem vključuje najnovejše hišne stilske smernice. Sprednji del tako krasijo žarometi s svetlobnim podpisom v obliki črke C ter nov logotip znamke. Veliko pozornosti so posvetili aerodinamiki, s čimer so dosegli najmanjši količnik zračnega upora v razredu, ki je za 20 % manjši kot pri modelu, ki se poslavlja, ob tem je tudi poraba goriva manjša za 20 odstotkov, izpusti CO2 pa za 39 gramov na kilometer.
Notranjost je pohvali z armaturno ploščo v obliki črke S, ki zagotavlja prostorsko učinkovitost. Vsi modeli bodo opremljeni s 25,4-centimetrskim (10-palčnim) zaslonom na dotik, volanski obroč pa je nastavljiv tako po višini kot po globini. Kabina je posejana z odlagalnimi prostori, na voljo bodo številne postavitve sedežev, od posameznih in vrtljivih, do treh vrst sedežnih klopi.
Na voljo bo kar 20 različnih karoserijskih izvedb s prostorninami tovornega prostora od 11 do 22 kubičnih metrov. Ob tem velja omeniti, da stranska vrata ponujajo za 40 milimetrov večjo nakladalno odprtino, medtem kot so dolžine tovornih prostorov zrasle za 100 milimetrov. Ob tem bodo na voljo nosilnosti do dveh ton ter možnost vleke prikolice z maso do 2,5 tone.
Motorno paleto bodo sestavljale štiri dizelske različice z močmi 77, 96, 110 in 125 kilovatov (105, 130, 150 in 170 KM), v kombinaciji z ročnim ali devetstopenjskim samodejnim menjalnikom EAG9 s pretvornikom navora. Popolnoma električni izvedbi zmoreta 96 oziroma 105 kilovatov (130 oz. 143 KM) in 300 Nm navora v kombinaciji z baterijo s kapaciteto 40 ali 87 kilovatnih ur, ki omogočata 180 oziroma 410 kilometrov po meritvenem ciklu WLTP. Hitro polnjenje s močjo 130 kilovatov omogoča pridobiti do 229 kilometrov dosega v 30 minutah, medtem ko je mogoče na stenski polnilnici z močjo 22 kilovatov baterijo napolniti od 10 do 100 odstotkov v manj kot štirih urah. Nova platforma omogoča tudi pogon na vodik z gorivnimi celicami, ki bo na voljo leta 2025
Električne izvedbe med drugim zagotavljajo polnjenje zunanjih naprav (V2L) ter pošiljanje energije v omrežje (V2G).
Nabor varnostnih in asistenčnih pripomočkov vključuje kar 20 sistemov, med drugim sistem za zagotavljanje stabilnosti v primeru bočnega vetra, sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za zagotavljanje stabilnosti prikolice in sistem speed assist, ki vozniku pomaga spoštovati hitrostne omejitve.
Uporabnik se bo lahko zanesel na multimedijsko napravo OpenR Link s 25,4-centimetrskim (10-palčnim) zaslonom na dotik in žično ali brezžično povezljivostjo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Sistem bo omogočal posodobitve na daljavo, ki bodo pet let brezplačne. Ob tem ne bodo manjkale niti različne aplikacije, med drugim Easy Park, ki omogoča plačevanje parkirnin na javnih parkiriščih ter My Renault, ki omogoča iskanje vozila na velikem parkirišču, spremljanje vzdrževanja ter obvestila, ko se vozilo odpre in podobno.
Novi master bo prispel na trg prihodnjo pomlad.