Avto.info

Ultimativni

TEST IN OCENA: Renault megane r.s. tce 300 edc ultime

Beseda ultime pove, da je to zadnji model iz zdaj že ugasnjenega oddelka Renault Sport. Ob nekaj posebnih oblikovnih elementih prinaša tehniko nabrite različice trophy. Z nekaj dodatki stane več kot 50 tisoč evrov, a gre za model, ki ga ne bo mogel imeti vsak.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 10. februar 2024

Živimo v času avtomobilskih sloves. S prehodom na elektriko se žal poslavljajo številni legendarni modeli. Prvi, ki jim industrija kaže vrata, so športniki z velikimi izpusti, kot je megane R.S. A v resnici je še veliko huje. Renault je ukinil celoten svoj športni oddelek Renault Sport, megane R.S. ultime (končni) pa je, kot že njegovo ime pove, tisti, ki označuje konec tega obdobja. Gre torej za poseben model, izdelan v omejeni seriji 1.976 primerkov (številka obeležuje letnico ustanovitve oddelka Renault Sport), katerega vrednost bi s časom utegnila rasti.

To je odličen, tudi vsakodnevno uporaben športnik, ki pa bi bil lahko ob tej priložnosti še malo bolj ekstremen.


In kako zelo poseben je zadnji R.S.? V bistvu manj kot bi pričakovali. Z izjemo nekaj estetskih elementov, kot so grafike na karoseriji, napisi ultime na sprednjem odbijaču in pragovih, črna platišča in ploščice s številko primerka omejene serije, je praktično enak različici trophy. To pomeni, da se pod sprednjim pokrovom vrti 1,8-litrski turbobencinski štirivaljnik z 224 kilovati (300 KM) in 420 Nm navora v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom EDC in pogonom na sprednji kolesi. Poleg tega so tu tudi štirikolesno krmiljenje 4control, znižano športno podvozje cup, sprednji mehanski diferencial Torsen in Brembove zavore.

Vse to zagotavlja odlične vozne lastnosti, pri čemer avtomobil iz sredinsko nameščenega izpuha prav uživaško zarohni, doseže stotico v 5,7 sekunde in se v ovinkih asfalta drži kot klop. S štirikolesnim volanom in zaporo sprednjega diferenciala je to ne le zelo hitra, temveč tudi izjemno vodljiva igrača s potencialom, ki ga je na cesti težko v celoti izkoristiti.

1.976 primerkov šteje omejena serija, mi smo vozili štiristo štiridesetega.


V notranjosti mu ob odličnih Recarovih športnih sedežih ter dobrem položaju sedenja brez večjih težav oprostimo slabo odzivnost vmesnika multimedijske naprave in kar veliko trde plastike v kabini, denimo na sredinski konzoli, kamor se naslanjamo z desno nogo.

Toda od različice s tako pomembno vlogo bi ob obliki pričakovali še več vsebine, ki bi jo povzdignile nad velikoserijske modele. Lahko bi ji priskrbeli še več konjičev, in če bi res želeli poskrbeti za najbolj puristične navdušence, tudi šeststopenjski ročni menjalnik namesto dobrega, a ne odličnega dvosklopčnega.

Ceno, ki z nekaj dodatki na koncu presega mejo 50 tisočakov, bo tako bolj kot posebna tehnika nekoč verjetno upravičila omejena ponudba. Gre namreč za avtomobil, ki ga ne bo mogel imeti vsak.
 

Renault megane R.S. TCE 300 EDC ultime
 Vozilo in motor kombilimuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 1798 ccm, 221 kW (300 KM) pri 6000/min, 420 Nm pri 4000/min; Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4372 x 1834 x 1445 mm; Medos. razdalja: 2669 mm; Pnevmatike: 245/35 R19; Masa/nosilnost: 1522/409 kg; Prtljažnik: 294-1157 l.
  Največja hitrost:  255 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (WLTP): 8,4 l/100 km; Povprečje na testu: 10,1 l/100 km; Izpust CO2: 190 g/km.
  Cena:  osnovni model (blue dCi equlibre): 24.690 €, testno vozilo: 50.740 €; GA Adriatic, d. o. o., Ljubljana.
videz, zmogljivosti, vozne lastnosti ni ročnega menjalnika brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.