Rezultati Porsche Slovenija
Kljub drami v Nemčiji so pri podjetju Porsche Slovenija z letošnjim letom zadovoljni
Pri podjetju Porsche Slovenija so na tradicionalni tiskovni konferenci ob koncu leta potegnili črto po letom 2024 ter ugotovili, da so lahko kljub številnim izzivom zadovoljni.
Četrtek, 12. december 2024
Generalni direktor podjetja, Danilo Ferjančič je uvodoma naštel izzive in težave s katerimi se srečuje skupina Volkswagen. Koncern je v fazi prestrukturiranja in se, zlasti v Nemčiji, sooča z visokimi proizvodnimi stroški. Na drugi strani so tu stroga evropska regulativa ter vse bolj dejavni kitajski proizvajalci, ki, kot je priznal, ponujajo kakovostne avtomobile. Do trenutnega napetega položaja so pripeljali tudi prodaja električnih vozil, ki je precej slabša od pričakovane, ter velika vlaganja v e-mobilnost in digitalizacijo. Dodal je, da verjame, da bo koncern kmalu dosegel dogovor z delojemalci ter da so razmere v Sloveniji povsem normalne. Slovenski trg bo v letošnjem letu zrasel za 5 %, kar pomeni med 3.000 in 4.000 avtomobilov. Trg bo znašal približno 49.600 avtomobilov, a bo ob približno 3.500 enodnevnih registracijah realno na enaki ravni kot lani.Poudaril je, da se pri Porsche Slovenija ne poslužujejo enodnevnih registracij, ter da so zadovoljni, saj kar 57 % njihove prodaje (več kot 60 % neto) predstavlja prodaja fizičnim osebam. Močan ostaja uvoz rabljenih vozil, ki dosega približno 80 % trga novih.Podobno kot na splošno Evropi se je zmanjšal delež prodaje električnih vozil, ki je padel z 9 na približno 6 %. Ob tem je dodal, da za prihodnje leto pričakujejo nov zagon, med drugim zaradi ugodnejših cen.Zaključil je, da je skupni rezultat podjetja za leto 2024 dober. Do konca leta bodo namreč zabeležili 22 % rast pogodb (s 14.000 na 17.000) in 18.250 avtomobilov, s čimer bodo dosegli raven lanskega leta (18.119 avtomobilov). S tem bodo dosegli 32 % tržni delež oziroma 34 % pri prodaji fizičnim osebam ter 30 % na trgu električnih vozil.
Drugi generalni direktor Porsche Slovenija, Martin Wienerroither, je potrdil težave v Nemčiji ter na področju elektromobilnosti, a poudaril, da se za vse težave s časom najdejo prave rešitve. Omenil je tudi kitajske proizvajalce, ki jih zahodni svet doživlja kot grožnjo, a spomnil, da je v 80. in 90. letih podoben strah povzročil prihod najprej japonskih in nato korejskih proizvajalcev, ki pa na koncu ni prinesel dramatičnih sprememb.
Marko Škriba, direktor znamk Volkswagen in Volkswagen Gospodarska Vozila je povedal, da so po slabšem začetku zaradi manjših zalog od pomladi dosegali zelo dobre rezultate. V Slovenijo so pripeljali sedem novih in prenovljenih modelov ter uspeli povečati tržni delež s 14,65 % na 14,91 %. Pri gospodarskih vozilih se je zelo dobro odrezal multivan, pogrešali pa so model transporter, saj je novi model v prihodu, letos pa so prodajali le vozila iz zaloge. Za prihodnje leto pričakujejo športnega terenca tayron, ki bo v ponudbi nadomestil upokojenega tiguana allspace, prispela pa bosta tudi novi transporter in proti koncu leta novi T-roc. Sledili bodo novi, manjši in dostopnejši električni modeli.
Franci Bolta, direktor znamke Audi je z rezultati letošnjega leta zadovoljen. Audi je namreč s 1.900 prodanimi vozili in 4 % tržnim deležem že peto leto zapored vodilna premijska znamka v Sloveniji. Po številu prodanih vozil je dosegel tretji najboljši rezultat doslej ter najvišji tržni delež. Ob tem je poudaril, da kar 70 % prodaje predstavlja prodaja fizičnim strankam. Zelo dobre rezultate dosegajo z modeloma Q2 in Q3, ki so jih v letošnjem letu prodali 400 oziroma 500. Letos so k nam pripeljali prenovljena Q8 in A3 ter čisto novi A5, ki bo na trgu nadomestil legendarni A4. V prihodnjem letu bodo februarja predstavili Q6 e-tron (različico sportback nekoliko kasneje) in A6 e-tron (avant in sportback). Sredi leta bo prispel A7 avant (septembra limuzina), ki bo nadomestil sedanji A6, v drugem delu leta pa bo čas za novi Q3. Prodajni cilj 2025 ostaja na ravni letošnjega leta, torej okrog 1.900 vozil. Bistveno bolj ambiciozni kot letos pa so cilji z novimi električnimi modeli. Zaključil je, da v 2025 želijo ostati vodilna premijska znamka na slovenskem trgu.
Edvard Strajnar, direktor znamk Seat in Cupra ugotavlja, da je bilo leto 2024 prelomno, polno izzivov in predvsem v znamenju širitve modelne palete, ki jim daje nov zagon. Letos so skupaj prodali približno 1.400 vozil, od katerih je bilo 780 Seatovih in 620 Cuprinih. Trend kaže, da Seatova prodaja počasi pada, ob tem pa sorazmerno raste Cuprina. Velik uspeh so dosegli z električnim modelom born, ki so ga prodali v več kot 300 primerkih, s čimer se le-ta uvršča na tretje mesto med električnimi modeli, novembra pa se je znamka tudi s tavscanom zavihtela celo na prvo mesto. V prihodnjem letu bodo nadaljevali s prenovo prodajne mreže, ki trenutno šteje šest Cupra garaž s Seatom, kot so poimenovali nove prodajne salone obeh znamk. V prihodnjem letu načrtujejo prodajo približno 500 Seatovih modelov ter več kot tisoč Cuprinih in s tem doseči več kot 2 % tržnega deleža. V prihodnje bodo veliko stavili na manjši električni model raval, ki bo prispel spomladi leta 2026.
Nad rezultati letošnjega leta se ne more pritoževati niti direktor znamke Škoda, Petr Podlipny. Kljub omejitvam, ki so jih imeli zaradi produktne prenove kar petih modelov (kamiq, scala, kodiaq, superb in octavia), bodo letos prodali 5.600 avtomobilov, znamka pa bo s skoraj 12 % tržnim deležem potrdila drugo mesto na slovenskem trgu. Podlipny ob tem poudarja, da bo več kot 95 % teh avtomobilov ostalo v Sloveniji, ter da bodo od tega kar 3.500 vozil prodali fizičnim strankam. Leto 2025 bo pri Škodi v znamenju novih in prenovljenih električnih modelov. Februarja bodo pripeljali novi elroq, maja mu bo sledil prenovljeni enyaq. V letu 2025 bodo spodbujali tudi prodajo priključnohibridnih različic kodiaqa in superba, ki sta na voljo po enaki ceni kot dizelske izvedbe.
Oznake:
- Porsche Slovenija
- rezultati