Avto.info

Samozavest serijsko

TEST IN OCENA: Ssangyong torres 1.5 T-GDi 4x4 premium

Torres je z drzno obliko in vrlinami po okusu evropskih kupcev pravi simbol novega obdobja za znamko Ssangyong. Pininfarina se je podpisal pod zunanjo obliko, zato atraktiven rezultat ne more biti prav presenetljiv. Za štirikolesni pogon in samodejni menjalnik je 1,5-litrski bencinar le zadovoljiva, pa tudi žejna izbira.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 28. september 2024

Znamka Ssangyong ima pri nas že dolgo tradicijo, samo spomnite se modelov, kot so bili korando, action in rexton. V Južni Koreji ustanovljeno podjetje je imelo nato v zadnjih dvajsetih letih pisano lastniško zgodbo, najprej so jih kupili Kitajci (SAIC), nato pa še Indijci (Tata), s čimer je znamka počasi izgubila zagon tudi pri nas. No, zdaj so se stvari obrnile, kot kaže prav zato, ker je podjetje spet pristalo v »domači« lasti. Po novem se ne imenuje več Ssangyong Motors, ampak KG Motors, in to je očitno tudi na najnovejšem modelu torres, ki je hkrati nekakšen glasnik nove dobe.

Zamenjava imena znamke bo postopna, zato je torres še vedno Ssangyong, a tega imena ni nikjer na avtomobilu. Tudi zato so ljudje ob pogledu nanj zbegani, saj z obliko nikakor ne namiguje na tisto, česar smo bili nekoč vajeni pri tej znamki. Oblikovalski studio Pininfarina je namreč poskrbel, da je navzven udaren terenski avtomobil, ki se zlahka postavi ob bok priznanih modelov te vrste. Če v njem prepoznate poteze drugih znamk, se ne motite, moramo pa povedati, da mu to prej koristi kot škoduje, saj je bilo zanimanje zanj med našim testiranjem zares veliko.

Ime torres (stolpi po špansko) je prav gotovo simbolično, saj se avtomobil ponosno dviga iz pogorišča težkih časov znamke Ssangyong.


Tako kot drzna zunanjost je presenetila tudi kabina tega 4,7-metrskega športnega terenca. O prostornosti skorajda nima smisla izgubljati besed, saj je izkoristek naravnost odličen. Dobro se sedi tako na sprednjih sedežih kot zadnji klopi, kjer je edini kompromis sredinski sedež (tudi zaradi sredinskega tunela na račun štirikolesnega pogona). Pravi luksuz pa je prtljažnik, katerega prostornina v vsakem primeru presega 700 litrov, ob podrtih naslonih zadnje klopi pa celo 1,6 kubika.

Mešanica robustnega in sodobnega je primeren opis armaturne plošče s kar tremi digitalnimi zasloni. V vlogi instrumentne plošče nastopa ozek podolgovat zaslon, na katerem voznik najde vse ključne podatke o vožnji, medtem ko osrednjo zabavno funkcijo prevzema 31,75-centimetrski zaslon na dotik. Njegovo delovanje je sicer spodobno hitro, pa tudi grafike so pregledne, ne moremo pa trditi, da je njegovo ohišje iz svetleče plastike prav seksi. Obdan je z gumbi iz istega materiala, a jim tega ne zamerimo, saj ponujajo priročne bližnjice do najpogosteje uporabljanih funkcij. Tretji, 20,3-centimetrski zaslon se nahaja pod osrednjim in je namenjen upravljanju klimatske naprave. Zanimiva rešitev, ki si jo največkrat privoščijo avtomobili višjega razreda.

Samodejni menjalnik ocenjujejo na dva tisočaka, štirikolesni pogon pa na tri tisočake.


Ker smo testirali torresa s samega vrha ponudbe, je bil ta bogato založen z opremo, ki je vsebovala vse, od usnjenih sedežev z električnim pomikom in ogrevanjem ter hlajenjem do 20-palčnih platišč in električnega odpiranja prtljažnih vrat. Tudi seznam asistenčnih sistemov je zelo dolg, a smo pogrešali zmožnost prepoznavanja prometnih znakov, medtem ko so drugi, s kakšno izjemo, delovali zelo suvereno.

Če smo pohvalili analogne gumbe, ki jih je dosti tudi na volanskem obroču, enako mislimo tudi o klasični prestavni ročici samodejnega menjalnika. Slednji ima šest stopenj prenosa, ukazuje pa 1,5-litrskemu bencinskemu stroju s spodobno močjo 120 kW (163 KM). Za tako velik avtomobil je motor le zadovoljiva izbira, še posebej če gre za izvedbo s štirikolesnim pogonom. Avtomobil se ob pritisku na plin sicer lepo zgane, a zato zahteva precej goriva. Nam na testu pod devet litrov ni uspelo priti.

S stroški je povezana tudi druga zamera, ki jo imamo. Resda torres pomeni neko novo poglavje za znamko Ssangyong oziroma KG Motors, a se vseeno zdi, da je 40 tisočakov, kolikor stane po akcijskem ceniku, nekoliko preveč. S tem se namreč približa premijskim cenam, ki pa jih v marsičem vseeno ne dosega.
 

Ssangyong torres 1.5 T-GDi 4x4 premium
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.497 ccm, 120 kW (163 KM) pri 5.000/min, 280 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.700 x 1.890 x 1.710 mm; Medos. razdalja: 2.680 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 1.618/552 kg; Prtljažnik: 703–1.662 l.
  Največja hitrost:  191 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 9,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,8 l/100 km; Izpust CO2: 207 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 T-GDi club): 28.999 €, testno vozilo: 40.699 €; KMAG, d.o.o., Ljubljana.
videz, uporabnost, zmogljivost pogona poraba goriva, cena brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.