Video
Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja
Vaše olje ne sme izgledati kot milkshake!
Nedelja, 21. april 2024
Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih delov in ko se premikajo, se drgnejo drug ob drugega, sila trenja pa ustvarja toploto. Olje maže motor in absorbira toploto, tako da lahko notranji deli delujejo brez pregrevanja.
Premalo olja ima lahko katastrofalne posledice za motor, toda kaj se zgodi, če ga dolijete preveč? Nekaj dodatnih kapljic ne bo raztopilo ročične gredi ali razstrelilo vžigalnih svečk, toda dodajanje tri- ali štirikratne priporočene količine lahko povzroči resne težave, vključno z zmanjšanjem učinkovitosti maziva. Nov video z legendarnega YouTube kanala Garage 54 prikazuje, kaj se zgodi s tekočino v preveč napolnjenem motorju; zahvaljujoč prozornemu bloku motorja in karterju lahko vidite vse, kar se dogaja v njem.
Preizkus je pokazal, da dvojna priporočena količina olja v motorju ne povzroča težav. Ko pa so v motor natočili še več olja, so nastopile težave - ko je olje prišlo v stik z ročično gredjo. V olje potopljena ročična gred ga dvigne in iztisne olje v blok motorja, ki ne more pravilno odzračiti plinov ročične gredi, zaradi česar se olje spremeni v lepljivo, mlečno belo blato, ki ne maže in ne hladi.
Dodajanje več olja povzroči še več pene in mehurčkov, sčasoma pa ga je v motorju toliko, da izteče iz prezračevalne cevi ohišja motorja, tekočina pa se še naprej spreminja v peno, ki se nato vsesa v oljno črpalko, kar povzroči, da olje izgubi svoj prvotni namen.
Prekomerno polnjenje motorja z oljem bi lahko povzročilo padec tlaka, to pa lahko povzroči slabšo mazivost nekaterih komponent. Zaradi povečanega trenja med komponentami bi se zatiči in ležaji obrabili, razširili in odpovedali. Presežek olja lahko tudi prepreči ustrezno hlajenje tekočine, ko kroži po motorju, kar omogoča kopičenje odvečne toplote.
Olje je ključnega pomena z razlogom, zato se vedno držite predpisane količine med najmanjšo in največjo.