Avto.info

Video

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Vaše olje ne sme izgledati kot milkshake!

Nedelja, 21. april 2024

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih delov in ko se premikajo, se drgnejo drug ob drugega, sila trenja pa ustvarja toploto. Olje maže motor in absorbira toploto, tako da lahko notranji deli delujejo brez pregrevanja.

Premalo olja ima lahko katastrofalne posledice za motor, toda kaj se zgodi, če ga dolijete preveč? Nekaj dodatnih kapljic ne bo raztopilo ročične gredi ali razstrelilo vžigalnih svečk, toda dodajanje tri- ali štirikratne priporočene količine lahko povzroči resne težave, vključno z zmanjšanjem učinkovitosti maziva. Nov video z legendarnega YouTube kanala Garage 54 prikazuje, kaj se zgodi s tekočino v preveč napolnjenem motorju; zahvaljujoč prozornemu bloku motorja in karterju lahko vidite vse, kar se dogaja v njem.

Preizkus je pokazal, da dvojna priporočena količina olja v motorju ne povzroča težav. Ko pa so v motor natočili še več olja, so nastopile težave - ko je olje prišlo v stik z ročično gredjo. V olje potopljena ročična gred ga dvigne in iztisne olje v blok motorja, ki ne more pravilno odzračiti plinov ročične gredi, zaradi česar se olje spremeni v lepljivo, mlečno belo blato, ki ne maže in ne hladi.

Dodajanje več olja povzroči še več pene in mehurčkov, sčasoma pa ga je v motorju toliko, da izteče iz prezračevalne cevi ohišja motorja, tekočina pa se še naprej spreminja v peno, ki se nato vsesa v oljno črpalko, kar povzroči, da olje izgubi svoj prvotni namen.

Prekomerno polnjenje motorja z oljem bi lahko povzročilo padec tlaka, to pa lahko povzroči slabšo mazivost nekaterih komponent. Zaradi povečanega trenja med komponentami bi se zatiči in ležaji obrabili, razširili in odpovedali. Presežek olja lahko tudi prepreči ustrezno hlajenje tekočine, ko kroži po motorju, kar omogoča kopičenje odvečne toplote.

Olje je ključnega pomena z razlogom, zato se vedno držite predpisane količine med najmanjšo in največjo.

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.