Avto.info

Glavni, a le v mestu

TEST IN OCENA: Toyota aygo X 1.0 VVT-i 5D M/T5 limited

Mini križanec navduši z videzom in okretnostjo, manj z zmogljivostmi. S trivaljnikom s 53 kW (72 KM) je primeren za mestno uporabo, z bogato opremo stane približno 20 tisoč evrov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 6. april 2023

Toyotinega malčka, ki se je s tretjo generacijo spremenil v postavljaškega mini križanca, smo že preizkusili (AF276-277). Takrat smo ugotovili, da se zaradi privlačnega videza za njim obračajo glave. Poleg tega smo ugotovili, da je zelo okreten, a zaradi majhnih zadnjih stekel in zajetnih zadnjih stebričkov pri vzvratni vožnji presenetljivo nepregleden. In to nas je še najbolj zmotilo tudi tokrat. Preizkušanje druge različice nas je znova spomnilo, da je zaradi majhnih stranskih stekel in naslona sovoznikovega sedeža, ki še dodatno zastira pogled, za voznika preglednost skoraj nična tudi ob zavijanju v levo, kar utegne biti zelo nevarno za pešce in kolesarje.

15,6 sekunde traja pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.


Zanj je na voljo le en motor, in sicer atmosferski bencinski litrski trivaljnik, ki razvije 53 kilovatov (72 KM) in 93 Nm navora. Prvič smo ga preizkusili v kombinaciji z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT, ki prihrani ročno pretikanje, predvsem pa pritiskanje sklopke v mestnem prometu in zastojih. Toda če želimo količkaj iskrivosti od prikupnega malčka, menjalnik požene litrski mlinček v visoke vrtljaje in to stanje vzdržuje, dokler ne odmaknemo noge s plina. Ob skromni zvočni zatesnitvi kabine so tako potniki obsojeni na konstanten nadležen hrup. Zato smo se veselili izvedbe s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ki se je res izkazala za prijetnejšo, saj lahko voznik svobodneje odloča o priganjanju malega bencinarja. Zmogljivosti so tudi v tem primeru precej skromne. Stotica je dosegljiva celo za desetinko počasneje, in sicer v 15,6 sekunde, končna hitrost pa namesto 151 znaša 158 kilometrov na uro. To pomeni, da ga je treba na odprtih cestah, če ne želimo biti drugim udeležencem v napoto, pritisniti do konca. Pa naj se sliši še tako razuzdano.

Skratka, drugi test ayga X, ki je bil tokrat odet v nekoliko bolj vpadljivo barvno kombinacijo številčno omejenega paketa limited, je znova pokazal, da sta njegovi glavni vrlini privlačen videz in okretnost, a je z ročnim menjalnikom tišji in bolj prijeten. Nedvomno gre za avtomobilček, ki je namenjen uporabi v gostem prometu in na tesnih parkiriščih velikih mest. Če te potrebe nimate, se je ob ceni približno 20 tisoč evrov, koliko je treba zanj odšteti, bolje ozreti po modelih razreda višje, ki ponujajo več na praktično vseh področjih.
 

Toyota aygo X 1.0 VVT-i 5D M/T5 limited
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 53 kW (72 KM) pri 6.000/min, 93 Nm pri 4.400/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3.700 x 1.740 x 1.525 mm; Medos. razdalja: 2.430 mm; Pnevmatike: 175/60 R18; Masa/nosilnost: 1.015/345 kg; Prtljažnik: 231–829 l.
  Največja hitrost:  158 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 15,6 s; Poraba goriva (WLTP): 4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km.
  Cena:  osnovni model (aygo X 1.0 VVT-i x-play): 17.700 €, testno vozilo: 19.900 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
videz, okretnost preglednost, zmogljivosti, cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.