Avto.info

Za vse ostalo je tu cross

TEST IN OCENA: Toyota corolla cross 2.0 hybrid AWD-i executive

Je udoben križanec brez terenskih ambicij, namenjen najširšemu krogu uporabnikov. S 145 kilovati (197 KM) sistemske moči je poskočen in nikoli zares žejen. Električni štirikolesni pogon mu omogoča predvsem varnejšo in udobnejšo vožnjo na spolzkih podlagah.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 27. april 2023

Toyota je že pred prihodom corolle cross imela križanca razreda C. To je model C-HR, ki zaradi drzne oblike ne more biti všeč vsem in zaradi kompaktne zasnove ne more zadovoljiti potreb večine uporabnikov. Potrebovali so torej model za širše občinstvo. Za osnovo so vzeli najbolje prodajan avtomobil na svetu in uporabili tudi njegovo ime. Corolla cross je namreč zasnovana na enaki platformi TNGA-C kot kombilimuzinska, limuzinska in karavanska corolla, pri čemer jo, kot se za križanca spodobi, odlikujeta malce večja oddaljenost karoserije od tal in nekoliko robustnejši videz. Ob tem se, zlasti ob pogledu na razmeroma neizrazit zadek, zdi, da Toyotin cilj ni bil ustvariti avtomobil, ki bi bil všeč čim več ljudem, temveč takšnega, ki bo stilsko nevtralen in zato primeren za globalni trg.

Čeprav sodi v isti razred kot model C-HR, je corolla cross večja in zato namenjena bolj klasični družinski uporabi.


Tako je zasnovana tudi njegova notranjost, z ravno pravšnjo kombinacijo analognega in digitalnega. Na armaturni plošči najdemo sodoben 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov in multimedijsko napravo s 26,7-centimetrskim (10,5-palčnim) zaslonom ter vmesnikom, ki zna slovensko, ob tem je še nekaj klasičnih gumbov, denimo za upravljanje klimatske naprave in vklop gretja sedežev. Kabina ponuja dober občutek kakovosti, vendar ne toliko zaradi materialov, ki vključujejo kar nekaj trde plastike, temveč predvsem zaradi kakovosti izdelave. Sicer pa corolla cross ne izstopa po prostornosti, prav tako ne ponuja kakšnih posebnih praktičnih rešitev za prilagodljivost, kot je, denimo, drsna klop v drugi vrsti, ki si je ni mogoče omisliti niti za doplačilo. Na zadnjih sedežih je prostor razmeroma radodarno odmerjen, pri čemer se bodo tisti, ki v višino merijo več kot 180 centimetrov, zlasti v avtomobilih z vgrajeno panoramsko streho vsaj s frizuro dotikali stropa. S prostornostjo pa se ne more pohvaliti prtljažnik. Ta pri izvedbi s štirikolesnim pogonom namreč meri razmeroma skromnih 380 litrov, medtem ko le spredaj gnane različice ponujajo 414 litrov prostora.

Klasičen hibridni sklop sestavljata dvolitrski bencinski motor s 112 kilovati (152 KM) moči ter elektromotor s 83 kilovati (113 KM), ki ponuja 145 kilovatov (197 KM) sistemske moči. V primeru štirikolesnega pogona je tu dodaten elektromotor na zadnji osi, ki zmore 30,6 kilovata (42 KM), a ne povečuje sistemske moči. Te je dovolj za pospešek do stotice v 7,6 sekunde, kar je več kot zadovoljivo. Ob odločnejšem pritisku na plin brezstopenjski menjalnik CVT sicer pričakovano požene bencinski motor v visoke vrtljaje, kar pa ni tako izrazito in moteče kot pri Toyotinih starejših in obenem šibkejših hibridnih sklopih. Na drugi strani ob umirjeni vožnji sistem poskrbi za vklop električnega načina praktično ob vsakem umiku noge s plina, kar se zgodi skoraj neopazno in prispeva k udobju v vožnji, ki poteka skoraj brez tresljajev. Ker štirikolesni pogon ni mehanski, temveč zadnji kolesi premika elektrika, ni namenjen zahtevnejši terenski vožnji, pač pa zagotavlja boljši oprijem na spolzkih podlagah in še posebej učinkovito deluje pri odločnejših pospeševanjih. Glede na zmogljivosti je poraba s 6,4 litra testnega povprečja sprejemljiva.

7,6 sekunde traja pospešek do stotice, medtem ko je končna hitrost omejena na 180 kilometrov na uro.


Vzmetenje je morda nekoliko čvrstejše, kot bi pričakovali, in v ovinkih zagotavlja dober občutek stabilnosti. Kljub temu v notranjosti, tudi zaradi mehkih sedežev, prevladuje občutek udobja.

Pritoževati se ne moremo niti nad opremo, ki s paketom z executive z vrha ponudbe ne pusti veliko neizpolnjenih želja. Ob popolnem naboru varnostne opreme namreč med drugim prinaša 18-palčna platišča iz lahke litine, električno pomična prtljažna vrata, električno pomičen voznikov sedež, usnjeno oblazinjenje in vrhunsko ozvočenje JBL.

Skratka, če je pri modelu C-HR poskrbljeno predvsem za estetski vidik, ki poudarja drugačnost in individualnost, lahko rečemo, da je za vse ostalo tu corolla cross.
 

Toyota corolla cross 2.0 hybrid AWD-i executive
 Vozilo in motor terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.987 ccm, 112 kW (152 KM) pri 6.000/min, 190 Nm pri 4.400/min; Motor (električni spredaj): 83 kW (113 KM) pri 0/min, 206 Nm pri 0/min; Motor (električni zadaj): 30,6 kW (42 KM); Sistem: 145 kW (197 KM), Menjalnik: samodejni, brezstopenjski CVT; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.460 x 1.825 x 1.620 mm; Medos. razdalja: 2.640 mm; Pnevmatike: 225/50 R18; Masa/nosilnost: 1.620/395 kg; Prtljažnik: 380–1.295 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (WLTP): 5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 121 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.0 hybrid luna): 33.900 €, testno vozilo: 43.150 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop, udobje, oprema neravno dno ob zlaganju zadnjih sedežev brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.