Aktualno
V Italiji nameravajo povečati največjo dovoljeno hitrost na nekaterih odsekih avtocest
Bodo lahko na najbolj varnih odsekih vozniki vozili s hitrostjo 150 km/h? Italijanski prometni minister se za to močno zavzema.
Sreda, 29. marec 2023
Omejitev hitrosti je na večini avtocest v Evropi postavljena pri 130 km/h. Izjema so tiste v Nemčiji, kjer določeni odseki nimajo omejitev. Toda v zadnjih letih smo brali o številnih pobudah za znižanje najvišje dovoljene hitrosti, predvsem zaradi varnosti in nižje porabe goriva. Medtem ko nekatere države razmišljajo o znižanju omejitve hitrosti, si druge želijo povečati največjo dovoljeno hitrost. Kot, na primer, Italija.
Od skupno 7.000 kilometrov italijanskih avtocest jih ima 2.000 kilometrov tri ali več pasov, 1.550 kilometrov pa je pod stalnim nadzorom hitrosti. Hitrost na avtocestah A4 (Milano-Bressa), A26 (Genova Voltri-Gravelona Toce), A14 (Bologna-Bari) in A30 (Caterta-Salerno) bi lahko povečali na 150 km/h, je napovedal italijanski prometni minister Matteo Salvini. Pojasnil je, da bo višja hitrost dovoljena samo na tistih odsekih, ki veljajo za posebej varne. Minister je dejal, da v Italiji največ mrtvih v prometnih nesrečah ni na avtocestah, ampak na lokalnih ali regionalnih cestah.
Italija ima torej drugačen pristop kot številne evropske države, ki zaradi podnebne krize razmišljajo o znižanju hitrosti. Za zdaj še ni določen natančen datum, kdaj bi lahko prišlo do spremembe omejitve hitrosti ...
Države, ki želijo zmanjšati hitrost na avtocestah
Evropska statistika je nekolika drugačna, saj je pokazala, da so prometne nesreče s hujšimi posledicami pogostejše na odsekih brez omejitev. Po uvedbi sankcij proti Rusiji in nenadni podražitvi energentov je vse glasnejša pobuda za omejitev najvišje dovoljene hitrosti tudi na vseh avtocestah v Nemčiji.
Tako je že leta 2021 nemška raziskava ARD-ja pokazala, da kar 60 odstotkov vprašanih podpira omejitev hitrosti na nemškem avtocestnem omrežju, da bi zmanjšali izpust škodljivih emisij. Enako meni tudi francoska vlada, ki je že leta 2020 želela najvišjo dovoljeno hitrost znižati na 110 km/h. Izračunali so, da bi z zmanjšanjem hitrosti za le 10 km/h zmanjšali dnevno porabo goriva v državi za 290.000 sodčkov.
Še ena zanimivost: Nemški avtomobilski klub (ADAC) je za avtomobile srednjega razreda izračunal, da pri vožnji s 160 km/h porabijo do dve tretjini več goriva kot pri 100 km/h.