Našli drugo pot
V Rusiji se je začela proizvodnja citroëna C5 aircross iz kitajskih delov
Citroënov kitajski partner naj bi zaobšel sankcije in v Rusijo izvozil na desetine kompletov za sestavljanje avtomobilov.
Nedelja, 31. marec 2024
Po poročanju tiskovne agencije Reuters je rusko podjetje Automotive Technologies potrdilo, da je pretekli teden začelo s proizvodnjo citroëna C5 aircross v svoji tovarni v Kalugi, čeprav sta se tako Citroën kot koncert Stellantis leta 2022 umaknila iz države.
Vozila naj bi bila sestavljena iz delov iz Kitajske, ki jih izdeluje Dongfeng Motor Group, Stellantisov kitajski partner. "27. marca se je v tovarni v Kalugi začela montaža križanca citroën C5 aircross," so sporočili iz Automotive Technologies. "Avtomobili bodo prispeli v prodajne salone uradnih prodajalcev Citroën maja 2024, vendar jih bo mogoče rezervirati že aprila."
Februarja je Automotive Technologies najprej sestavil testno serijo 42 vozil. Čeprav je Stellantis tehnično lastnik tovarne, je družba za Reuters ponovila svoj odgovor iz decembra in sicer, da je izgubila nadzor nad svojimi subjekti v Rusiji. Ravno tako so priznali 144 milijonov evrov izgub zaradi odvzetega nadzora nad lastnino.
Citroën in družba Stellantis sta sicer dva izmed mnogih zahodnih podjetij, ki so po začetku vojne ustavila poslovanje v Rusiji. Moskva je nato začela uporabljati "vzporedni uvoz", da bi se izognila embargom, pri čemer se za pomoč močno zanaša na Kitajsko. Trgovinski podatki kažejo, da se je izvoz iz Kitajske v Rusijo med letoma 2022 in 2023 povečal za skoraj sedemkrat. Vrednost tega izvoza se je povečala za skoraj 10 milijard dolarjev.
Nedavni dogodki kažejo na pomanjkanje nadzora, ki ga imajo zahodna podjetja nad svojimi blagovnimi znamkami, potem ko so po invaziji prekinila poslovanje v Rusiji ali zapustila državo. Dokazujejo pa tudi vse večjo odvisnost Moskve od Pekinga, zlasti na področju avtomobilske industrije.