Konec pogajanj
V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko
Tovarna v Wolfsburgu bo v prihodnje izdelovala modela ID.3 in cupra born, proizvodnjo golfa in golfa variant pa bodo preselili v Mehiko.
Nedelja, 22. december 2024
Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikatom IG Metall. Zapiranja tovarn ne bo, bodo pa do leta 2030 po vsej Nemčiji ukinili več kot 35.000 delovnih mest.
Čeprav so rezi globoki, bodo Volkswagnu prihranili 1,5 milijarde evrov letno pri stroških dela. Nemška proizvodna zmogljivost se bo prav tako zmanjšala za 734.000 avtomobilov na leto, da bi se bolje prilagodila povpraševanju.
Volkswagen trdi, da dogovor "združuje varnost zaposlitev, finančno stabilnost in vodilni tehnološki položaj na področju trajnostne mobilnosti". Opozorili so tudi, da bodo prihranki pomagali "postaviti temelje za pomembne naložbe v prihodnje produkte do leta 2030."
Generalni direktor skupine Volkswagen Oliver Blume je v izjavi dejal: "Dogovor je pomemben signal za prihodnjo trajnost znamke Volkswagen, gospodarskih vozil Volkswagen in tovarn dodatnih delov. Z dogovorjenim paketom ukrepov je podjetje začrtalo odločilno pot v svojo stroškovno, zmogljivostno in strukturno prihodnost. Zdaj smo spet v položaju, da uspešno krojimo svojo usodo."
V Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu bodo v prihodnje izdelovali modela ID.3 in cupra born, proizvodnjo golfa in golfa variant pa bodo leta 2027 preselili v Mehiko. A do konca desetletja naj bi v Wolfsburgu začeli izdelovati novega električnega golfa in še en električni model na isti platformi.
Tovarna v Emdnu bo še naprej izdelovala modela ID.4 in ID.7, medtem ko bo tovarna v Osnabrücku sredi leta 2027 ustavila proizvodnjo modela t-roc cabrio. Prihodnost tega obrata je trenutno vprašljiva, vendar so pri Volkswagnu pojasnili, da preučujejo "možnosti za drugačno uporabo lokacije." Zwickau bo proizvajal audija Q4 e-tron in Q4 e-tron sportback, Volkswagnova "steklena tovarna" v Dresdnu pa bo konec prihodnjega leta prenehala s proizvodnjo ID.3. Volkswagen je dejal, da preučuje možnosti za prihodnost tovarne, vključno s sodelovanjem s "tretjim partnerjem".
V Hannovru bosta modela ID.buzz in multivan ostala v proizvodnji, ravno tako bodo še naprej obratovale tovarne v Kasslu, Braunschweigu, Salzgitterju in Chemnitzu. Na vseh lokacijah bodo sicer uvedli "nove modele delovnega časa".