Volkswagen amarok
To je Volkswagnov čisto novi delavec in šminker
Volkswagen je končno pokazal drugo generacijo svojega poltovornjaka amarok, ki je tokrat nastal na enaki osnovi kot ford ranger.
Petek, 8. julij 2022
Čeprav si tehniko deli s Fordovim bratrancem so pri Volkswagnu poskrbeli za dovolj samosvoje oblikovne detajle, pri čemer na sprednjem delu najbolj izstopa vzorec v obliki črke X, ki ga sestavljata odbijač in maska. Zelo opazni sta tudi kromirani letvici na maski, ki se zlivata v dnevne LED luči. Zadek poleg pokončnih luči v obliki črke C najbolj zaznamuje v vrata kesona vtisnjen napis »amarok«.
Amarok ni postal le bolj privlačen v primerjavi s predhodnikom, temveč je tudi zrasel. V medosju, ki meri 3,27 metra, je pridobil dobrih 17 centimetrov, pri čemer se je skupna dolžina povečala le za slabih 10 centimetrov. To pomeni, da novinec ponuja več prostora v notranjosti, obenem pa ima krajša previsa, kar povečuje praktičnost uporabe.
Ob tem lahko prevaža tisoč kilogramov tovora (1,2 tone v primeru enojne kabine) in vleče do 3,5 tone težko prikolico, strešna nosilca pa je mogoče obremeniti z maso do 350 kilogramov, kar pomeni, da je mogoče na streho namestiti šotor za štiri osebe.
V motorni ponudbi bo pet različic, od tega bodo tri izvedbe dvolitrskega turbodizelskega štirivaljnika, en trilitrski turbodizelski V6 ter nov 2,3-litrski turbobencinski štirivaljnik.
Vstopni TDI (predvsem za afriški trg) razvije 110 kilovatov (150 KM) moči, sledita različica s 125 kilovati (170 KM) in 150 kilovati (204 KM), vrh dizelske ponudbe pa bo predstavljal trilitrski V6, ki glede na posamezen trg razvije 177 ali 184 kilovatov (241 ali 250 KM). Na voljo bo tudi 2,3-litrski turbocencinski štirivaljnik, ki zmore 222 kilovatov (302 KM) in bo namenjen predvsem trgom, kot so ZDA, na katerih prevladujejo bencinski motorji.
Eno od večjih novosti predstavlja 10-stopenjski samodejni menjalnik, ki bo serijsko vgrajen pri motorjih z močjo nad 154 kilovati, medtem ko bo pri morju s 150 kilovati na voljo za doplačilo. Poleg tega bodo na izbiro še šeststopenjska avtomatika ter šeststopenjski in celo petstopenjski ročni menjalnik.
Na nekaterih trgih bo amarok naprodaj izključno s štirikolesnim pogonom, pri čemer bo ponekod mogoče izbirati med dvema sistemoma, in sicer med preklopljivim in stalnim štirikolesnim pogonom, ki se vklaplja po potrebi.
Veliko pozornosti so posvetili tudi notranjosti, ki je lahko opremljena z 20,3-centimetrskim (8-palčnim) ali 30,5-centimetrskim (10-palčnim) zaslonom namesto klasičnih merilnikov, medtem ko osrednji navpično postavljeni zaslon na dotik meri 25,4 ali več kot 30,5 centimetra (25,4 ali več kot 30,5 palca). Ob zaslonih so na voljo tudi klasični gumbi in stikala ter številni elementi za udobje, med drugim vrhunsko ozvočenje znamke Harman Kardon.
Za novi amarok bo na voljo kar 20 varnostnih in asistenčnih sistemov, med drugim tudi prilagodljivi tempomat, ki uravnava hitrost glede na prometne znake, manjkali pa ne bodo niti matrični LED žarometi IQ.light.
Oznake:
- amarok
- štirikolesni pogon
- turbodizel
- V6
- Volkswagen