Volkswagen golf
Bo golf kmalu pomahal v slovo?
Kot je lahko razumeti iz izjave prvega moža Volkswagna Thomasa Schäferja, je možno, da se bo golf s koncem aktualne generacije poslovil. Njegova prihodnost zato še ni povsem jasna.
Četrtek, 4. avgust 2022
Kot pravi Schäfer, morajo še preučiti, ali se sploh izplača razviti nov model s klasičnim pogonom, ki naj bi na trgu vztrajal še nadaljnjih sedem ali osem let. Golfa devete generacije bi glede na življenjski cikel modela luč sveta sicer ugledal okoli leta 2027, torej po prenovi aktualne, osme generacije.
Odločitev niti ni tako nenavadna, saj številne države napovedujejo prehod na električna vozila že z letom 2030, kar precej zmanjšuje trg za vozila s klasičnim pogonom. Ob tem Schäfer dodaja, da bodo manjša električna vozila že v kratkem cenejša od primerljivih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Razlog je v prihajajočem standardu Euro 7, ki bo zaradi bolj sofisticiranega sistema za čiščenje izpušnih plinov vozila s klasičnimi motorji, kot pričakuje Schäfer, vozila podražil za tri do pet tisoč evrov. Prednost zato vidi v električnih avtomobilih, kjer bo model ID.2 z napovedano ceno pod 25 tisoč evri primerljiv s sedanjim golfom.
Vstopni Volkswagnov električar, vključno s sorodnima modeloma znamk Škoda in Cupra, bo imel doseg okoli 350 do 400 km, kar naj bi bilo primerno za veliko večino voznikov. Zahvaljujoč namenski osnovi za električna vozila, skrajšani MEB, pa bo obenem podobno prostoren kot večji avtomobili s klasičnim pogonom.
Dokončna odločitev o usodi golfa bo sicer sprejeta v naslednjih 12 mesecih, a če vemo, da je Volkswagen leta 2019 tudi na zadnjih trgih, kjer je bil še na voljo, ugasnil legendarnega »hrošča«, se tudi slovo golfa, katerega prva generacija je bila predstavljena leta 1974, ne zdi prav nič neverjetno.