Avto.info

Tehnika

Turbopolnilnik z vgrajenim elektromotorjem kmalu v prvem serijskem avtomobilu

  • BorgWarner je razvil turbinski polnilnik z vgrajenim elektromotorjem, ki ob presežku pretoka plinov deluje tudi kot generator
  • Tehnologija ima začetke v formuli 1, prihodnje leto se bo začela vgrajevati v prvi serijski model
Sreda, 21. julij 2021

O električnih turbopolnilnikih smo začeli pisati že pred nekaj leti, ko je Audi predstavil svoj prvi tri-turbo motor. Takratni SQ7 je imel dva klasična turbopolnilnika in tretjega, ki se je zavrtel s pomočjo elektrike. Ta pristop eTurbo, ki ga je razvil ameriški BorgWarner, pelje še veliko dlje. Na glavni osi turbine ima namreč vgrajen nekoliko zmogljivejši električni motor, ki bo lahko pri 48-voltni arhitekturi ponujal 11 kilovatov trajne ali 17 kW največje moči, pri sistemih z visoko napetostjo do 800 voltov pa moč motorja znaša največ 34 kilovatov.

Menda je eTurbo še posebej primeren za uporabo pri motorjih z Millerjevim ciklom.


Zakaj je to pomembno? Predvsem zaradi funkcije generatorja, ki nastopi, ko elektromotor ne opravlja svoje prvotne naloge, v turbino pa želi vstopiti presežna količina izpušnih plinov. Namesto stranskega izhoda presežni plini poganjajo generator in s tem pridobivajo dragoceno električno energijo. Pri 48-voltnih sistemih se ta shranjuje za podporo sistema start/stop in za zagon turbine pri nižjih vrtljajih, ko je tlak premajhen. Pri 400- in 800-voltnih sistemih priključnih hibridov se energija zbira v pogonski bateriji, kar lahko občutno vpliva na električni doseg vozila.

Električni turbopolnilnik je namenjen uporabi v pogonskih sklopih visoke napetosti vse do 800 voltov.


Prednosti uporabe sistema eTurbo so predvsem v zagotavljanju manjše porabe goriva. Ta omogoča uporabo manjših motorjev z notranjim zgorevanjem, saj so ti zaradi pomoči električnega turbopolnilnika manj obremenjeni. Potem je tu izraba energije izpušnih plinov, ki bi bila sicer zavržena, pa manjši vpliv »turbo luknje« in ne nazadnje kompaktnost komponente, ki v enem ponuja električno podporo turbopolnilniku in rekuperacijo.

Pri BorgWarnerju trdijo, da imajo za eTurbo že prvega kupca, ki bo v sistem v serijsko proizvodnjo vključil prihodnje leto, avtomobil pa naj bi na trg prišel leta 2023. A imena podjetja za zdaj nočejo izdati.

Ima dizel prihodnost?
Američani menijo, da jo ima, a v revolucionarni obliki, ki jo že nekaj let razvija podjetje Achates Power. Zasnova motorja ima tri valje, a kar šest batov, ki v treh parih delujejo eden nasproti drugemu. Za poltovornjake so naredili 2,7-litrski motor z dvema turbinama in električnim kompresorjem, ki ob 200 kW (270 KM) porabi kar pol manj, kot bi sicer zahteval tako zmogljiv turbodizel, za težka tovorna vozila pa imajo narejeno tudi trivaljno različico s prostornino 10,6 litra, ki zmore 298 kW (405 KM) in kar 2.250 Nm navora. Motor naj bi imel namen uporabiti Peterbilt.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.