Avto.info

Tehnika

S svetlobno hitrostjo

Koenigsegg je v svojem najnovejšem modelu predstavil revolucionarno novost – samodejni menjalnik s sedmimi sklopkami in devetimi prestavami.

Ponedeljek, 29. julij 2019

V 236. številki naše revije smo v rubriki V vrtincu pisali o veliki ženevski novosti koenigseggu jesko, kjer smo pomotoma zapisali, da ima 9-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Brco v temo tokrat popravljamo z nekoliko obsežnejšim člankom, kjer podrobneje opisujemo izjemno inovativen menjalnik s kar sedmimi sklopkami in devetimi stopnjami prenosa.

Dvosklopčni bi bil pretežak!
Pri švedskem butičnem proizvajalcu ultrašportnih avtomobilov pravijo, da so sicer v preteklosti že pomislili na uporabo dvosklopčnih menjalnikov, a ti niso primerni za motorje, ki proizvedejo 1000 Nm in več največjega navora. Kaj šele za 1500 Nm, kolikor zmore model jesko! Menda bi takšen menjalnik, če bi ga razvili, tehtal krepko več kot 200 kilogramov, medtem ko je unikatno čudo tehnike težko le 90 kilogramov. 

Preskoči po več prestav hkrati
Lastnost dvosklopčnih menjalnikov je, da lahko v vsakem trenutku izjemno hitro menjajo prestavo, navzgor ali navzdol, a le po eno. Pri Koenigseggu so to obšli s tremi gredmi, vsako za tri prestavna razmerja, medtem ko ima vsaka od gredi dve lastni hidravlični sklopki. Na ta način menjalnik ponuja izjemno število možnih kombinacij, vključno s preskakovanjem po tri ali štiri prestave navzgor in navzdol. Sedma sklopka je namenjena vzvratni prestavi, dodatna pa je tam izključno v službi diferenciala. Za bliskovito hitro aktivacijo sklopk skrbijo posebni aktuatorji, vsak s svojim senzorjem tlaka.

Vrti se kot motor F1
Izjemno nizko maso menjalnika zagotavlja aluminijasto ohišje, ki med drugim gosti še vztrajnik, kar pomeni, da ta motorja ne obremenjuje v tolikšni meri. Kot posledica manjšega upora se motor izjemno hitro zavrti, nekako tako kot smo vajeni pri dirkalnih motorjih v formuli 1. Vse skupaj se sliši kot iz pravljice, a je treba upoštevati, da obstaja velikanska razlika med petičnimi izdelki Koenigsegga in velikoserijskimi ljudskimi avtomobili, ki v prvi vrsti zahtevajo vzdržljivost. Ali je inovacija primerna za prenos v »resnični svet«, bomo šele videli, zagotovo pa velja, da je jesko prava paša za oči tudi pod dramatično oblikovano zunanjostjo.

Oddaj komentar

Koliko avtov ukradejo pri nas in koliko v drugih državah?

Evropski statistični urad Eurostat je objavil poročilo o številu tatvin
Novice

Inovacija 14-letnice: bodo mrtvi koti kmalu preteklost?

Alaina Gassler, 14-letnica iz ameriške zvezne države Pensilvanija, je med tekmovan
Novice

BMW se je pošalil na račun Mercedesa in dobil povračilni udarec

Pravila oglaševanja so v Ameriki nekoliko drugačna kot v Evropi, zato konkurenčne
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.