Tehnika
Tehnike vožnje: Znate voziti hibridni avto?
Ključ do učinkovitosti sta stalnost in uporaba vseh zmogljivosti, ki jih ponuja hibridna zasnova, učinkovitost pa lahko dosežemo le z upoštevanjem podatkov o delovanju hibridnega sklopa. Največje prihranke pri porabi goriva v primerjavi z običajnim avtomobilom lahko s hibridom dosežemo na regionalnih cestah in v mestu.
Nedelja, 6. januar 2019
Skrivnost ni v polžji vožnji, temveč v stalnosti
Veliko ljudi misli, da je za varčno vožnjo treba voziti počasi, a to ni res. Veliko večji učinek dosežemo s stalno potovalno hitrostjo malce pod omejitvijo hitrosti, kar velja tudi za vožnjo s hibridom. Ključ je vzdrževanje želene hitrosti, kar dosežemo s predvidevanjem ceste in prometa pred seboj. Bistveno je izogibanje močnim zaviranjem in ponovnim pospeševanjem.
Jadranje
Na ravninah pri hitrostih do 70 kilometrov na uro je priporočljivo čim hitreje doseči želeno hitrost s pomočjo obeh motorjev. Nato avtomobil pustimo jadrati v električnem načinu. To lahko storimo večkrat in s tem ustvarjamo tako imenovani učinek Pulse & Glide.
Hibrid ni električno vozilo
Zelo pomembno je upoštevati, da ne gre za električno, temveč hibridno vozilo, zato največjo učinkovitost dosežemo z uporabo vseh elementov hibridnega sklopa. To pomeni, da ni priporočljivo vztrajati v električnem načinu, saj bo bencinski motor nato za polnjenje baterij moral delovati skoraj v celoti kot generator, kar bo povzročilo precej večjo porabo goriva.
Spremljajte baterijo!
Polna baterija omogoča večji prihranek pri porabi goriva. Popolnoma napolnjena baterija pri priusu kaže osem črtic, sistem pa je najbolj učinkovit, ko jih šteje vsaj šest oziroma dosega 60-odstotno napolnjenost ali več. Pod to mejo namreč sistem želi polniti baterijo in zahteva več energije od bencinskega motorja. Ob večji napolnjenosti baterije sistem bolj prosto razpolaga z električno energijo in omogoča varčevanje z gorivom.
Brez tega ne gre
Večina hibridnih modelov ima namesto merilnika vrtljajev prikazovalnik režima vožnje, ki ima prav tako ključno vlogo pri zasledovanju čim manjše porabe. Ko je prikazovalnik v spodnjem delu – CHG, se baterija polni ob pojemkih in zaviranju. V predelu ECO se načeloma vozimo s pomočjo baterije, ki se tako prazni. Od sredine navzgor se vklopi bencinski motor, ki deluje v sožitju z elektromotorjema in zagotavlja učinkovitost pri porabi goriva. V najvišjem predelu – PWR se znajdemo le ob najmočnejših pospeševanjih, kjer imamo, če je baterija dovolj napolnjena, na voljo celotno moč pogonskega sklopa. V tem območju se zadržujemo čim krajši čas.
Čarobni gumbki
Z gumbom EV, ki vključi električni način, bomo morda naredili vtis na družinske člane in prijatelje, ne bo pa nam omogočil prihranka pri porabi, prej obratno. Ponovno polnjenje baterije namreč zahteva več energije od motorja z notranjim zgorevanjem, torej več bencina. Ta način je primeren predvsem za vožnjo po parkiriščih ali v garažah. Način PWR nam ponudi vso moč pogonskega sklopa in ga lahko uporabimo za kakšne vzpone, prinaša pa tudi večjo porabo. Ob izbiri načina ECO stopalka za plin postane manj odzivna, klimatska naprava pa začne delovati z zmanjšano močjo. A s tem učinkovitost ni zagotovljena, saj se lahko zgodi, da v želji po enakih zmogljivostih nevede preveč odločno pritiskamo na plin, s čimer dosežemo negativni učinek.
Pomembno je redno vzdrževanje
Za doseganje čim manjše porabe goriva je zelo pomembno redno vzdrževanje. Z vzdrževanjem se izvajajo redni pregledi, tudi tlaka v pnevmatikah, ki je zelo pomemben za zmanjševanje porabe.
Deluje!
Praktična uporaba je potrdila učinkovitost navedenih tehnik. Z doslednim upoštevanjem nasvetov smo z očetom modernih hibridov, toyoto priusom, dosegli izjemne rezultate. V vožnji na regionalnih cestah je poraba znašala 2,9 litra na 100 kilometrov, v mestu smo shajali z manj kot štirimi litri, na avtocesti se je poraba dvignila na 5,1 litra, povprečje pa je znašalo 4,6 litra na 100 kilometrov. Skratka, hibrid zahteva doslednost in ne mara skrajnosti, ob pravilni uporabi pa nas nagradi s porabo, ki je ne dosegajo niti najbolj varčni dizli.