Avto.info

Tehnika

Tehnike vožnje: Znate voziti hibridni avto?

Ključ do učinkovitosti sta stalnost in uporaba vseh zmogljivosti, ki jih ponuja hibridna zasnova, učinkovitost pa lahko dosežemo le z upoštevanjem podatkov o delovanju hibridnega sklopa. Največje prihranke pri porabi goriva v primerjavi z običajnim avtomobilom lahko s hibridom dosežemo na regionalnih cestah in v mestu.

Nedelja, 6. januar 2019

Skrivnost ni v polžji vožnji, temveč v stalnosti

Veliko ljudi misli, da je za varčno vožnjo treba voziti počasi, a to ni res. Veliko večji učinek dosežemo s stalno potovalno hitrostjo malce pod omejitvijo hitrosti, kar velja tudi za vožnjo s hibridom. Ključ je vzdrževanje želene hitrosti, kar dosežemo s predvidevanjem ceste in prometa pred seboj. Bistveno je izogibanje močnim zaviranjem in ponovnim pospeševanjem.

Jadranje

Na ravninah pri hitrostih do 70 kilometrov na uro je priporočljivo čim hitreje doseči želeno hitrost s pomočjo obeh motorjev. Nato avtomobil pustimo jadrati v električnem načinu. To lahko storimo večkrat in s tem ustvarjamo tako imenovani učinek Pulse & Glide.

Hibrid ni električno vozilo

Zelo pomembno je upoštevati, da ne gre za električno, temveč hibridno vozilo, zato največjo učinkovitost dosežemo z uporabo vseh elementov hibridnega sklopa. To pomeni, da ni priporočljivo vztrajati v električnem načinu, saj bo bencinski motor nato za polnjenje baterij moral delovati skoraj v celoti kot generator, kar bo povzročilo precej večjo porabo goriva.

Spremljajte baterijo!

Polna baterija omogoča večji prihranek pri porabi goriva. Popolnoma napolnjena baterija pri priusu kaže osem črtic, sistem pa je najbolj učinkovit, ko jih šteje vsaj šest oziroma dosega 60-odstotno napolnjenost ali več. Pod to mejo namreč sistem želi polniti baterijo in zahteva več energije od bencinskega motorja. Ob večji napolnjenosti baterije sistem bolj prosto razpolaga z električno energijo in omogoča varčevanje z gorivom.

Brez tega ne gre

Večina hibridnih modelov ima namesto merilnika vrtljajev prikazovalnik režima vožnje, ki ima prav tako ključno vlogo pri zasledovanju čim manjše porabe. Ko je prikazovalnik v spodnjem delu – CHG, se baterija polni ob pojemkih in zaviranju. V predelu ECO se načeloma vozimo s pomočjo baterije, ki se tako prazni. Od sredine navzgor se vklopi bencinski motor, ki deluje v sožitju z elektromotorjema in zagotavlja učinkovitost pri porabi goriva. V najvišjem predelu – PWR se znajdemo le ob najmočnejših pospeševanjih, kjer imamo, če je baterija dovolj napolnjena, na voljo celotno moč pogonskega sklopa. V tem območju se zadržujemo čim krajši čas.

Čarobni gumbki

Z gumbom EV, ki vključi električni način, bomo morda naredili vtis na družinske člane in prijatelje, ne bo pa nam omogočil prihranka pri porabi, prej obratno. Ponovno polnjenje baterije namreč zahteva več energije od motorja z notranjim zgorevanjem, torej več bencina. Ta način je primeren predvsem za vožnjo po parkiriščih ali v garažah. Način PWR nam ponudi vso moč pogonskega sklopa in ga lahko uporabimo za kakšne vzpone, prinaša pa tudi večjo porabo. Ob izbiri načina ECO stopalka za plin postane manj odzivna, klimatska naprava pa začne delovati z zmanjšano močjo. A s tem učinkovitost ni zagotovljena, saj se lahko zgodi, da v želji po enakih zmogljivostih nevede preveč odločno pritiskamo na plin, s čimer dosežemo negativni učinek.

Pomembno je redno vzdrževanje

Za doseganje čim manjše porabe goriva je zelo pomembno redno vzdrževanje. Z vzdrževanjem se izvajajo redni pregledi, tudi tlaka v pnevmatikah, ki je zelo pomemben za zmanjševanje porabe.

Deluje!

Praktična uporaba je potrdila učinkovitost navedenih tehnik. Z doslednim upoštevanjem nasvetov smo z očetom modernih hibridov, toyoto priusom, dosegli izjemne rezultate. V vožnji na regionalnih cestah je poraba znašala 2,9 litra na 100 kilometrov, v mestu smo shajali z manj kot štirimi litri, na avtocesti se je poraba dvignila na 5,1 litra, povprečje pa je znašalo 4,6 litra na 100 kilometrov. Skratka, hibrid zahteva doslednost in ne mara skrajnosti, ob pravilni uporabi pa nas nagradi s porabo, ki je ne dosegajo niti najbolj varčni dizli.

Oddaj komentar

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Konkurenčni avtomobilski proizvajalci so Tesli plačali skupno kar 9 milijard dolarjev

Tesla je lani s prodajo emisijskih 'odpustkov' proizvajalcem avtomobilov, ki niso iz
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.