Tehnika
Iz legendarnega 1.9 TDI
Zgodba dvolitrskega turbodizla, ki poganja ogromno aktualnih avtomobilskih modelov koncerna Volkswagen, v resnici sega že v daljno leto 1993, ko je na ceste zapeljal VW golf tretje generacije z oznako TDI.
Četrtek, 15. avgust 2019
Golf trojka sicer ni bil prvi z oznako TDI, saj je to nosil že audi 100 z 2,5-litrskim strojem, a je čudežne prednosti turbodizlov množicam zares ponudil šele kompaktni volkswagen. Motor s prostornino 1,9 litra je zmogel 66 kW (90 KM), kar je bilo primerljivo s takratnim 1,8-litrskim bencinarjem, poraba je bila polovična, senzacije pri pospeševanjih pa neprimerno večje.
Odgovor na common-rail in predaja
Izjemen odziv kupcev je predramil tekmece v avtomobilski industriji in rezultat je presenetil tudi VW. Pojavil se je sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), ki je prinesel neslutene izboljšave, a se mu je Volkswagen uprl. Odločili so se, da ne bodo plačevali za uporabo te prelomne tehnologije, ampak so razvili lastno alternativo, ki je zamenjala različico z vrtinčnimi komorami v sesalnem sistemu. Imenovala se je črpalka-šoba (pumpe-düse), bila za spoznanje bolj robata od
common-raila, a robustnejša in enako učinkovita. Odličen recept, ki pa je Nemce plačevanja za pravice tujega sofisticiranega izuma obvaroval le do leta 2009, ko so tudi sami začeli uporabljati common-rail.
Enak hod, drug premer
Tesno sorodstvo 1,9 in dvolitrskega TDI-ja dokazuje dejstvo, da imata motorja zelo veliko skupnih lastnosti. Enaka sta 95,5-milimetrski hod batov in razmik med valji, medtem ko je pri dvolitrskem povečan premer valjev z 79,5 na 81 milimetrov, kar pomeni, da so na račun tega nekoliko tanjše stene okoli njih. Zaradi tega še danes velja prepričanje, da so bili stari 1,9-litrski stroji bolj trpežni in zanesljivi. Veljali so za neuničljive. Kljub temu je nova različica postala zvezda ponudbe vozil
znotraj koncerna VW in občasno celo izven njega. Moč je namreč inženirjem, kljub vse strožjim zahtevam o čistosti izpuha, uspelo z raznimi prijemi pripeljati kar do 240 »konjev«, a so se obenem ujeli v ciklon afere dizelgate. In čeprav mu vse bolj grozi konec na račun električnega pogona, je kupcev, ki ga želijo, še veliko. Dovolj, da bo na trgu zdržal še vsaj desetletje.