Avto.info

Tehnika

Z lastnim ogrevanjem

Električno ogrevan katalizator odpravlja težavo čiščenja preveč ohlajenih izpušnih plinov. V velikoserijska vozila bo katalizator s 4-kilovatno močjo ogrevanja prvič vgrajen že leta 2022.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Vitesco Technologies
Torek, 10. november 2020

Čiščenje izpušnih plinov je v zadnjih dveh desetletjih postal eden najpomembnejših projektov avtomobilske industrije. Katalizator je pri tem odigral ključno vlogo, ki se jo očitno da še nekoliko izboljšati. Z nezadržnim prihodom emisijskega standarda euro 7, ki se bo osredotočal predvsem na količino dušikovih oksidov v izpustu, je inovativni ogrevan katalizator dobrodošla izboljšava. Tako menijo tudi pri enem izmed velikih evropskih proizvajalcev lahkih gospodarskih vozil, ki se je kot prvi odločil za vgradnjo v dva modela z 48-voltnim hibridnim pogonskim sistemom.

Katalizator s 4-kilovatnim električnim grelnikom je že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja razvilo podjetje Emitec, ki je kasneje pristalo v lasti podjetja Vitesco, to pa je pod okriljem velikana Continental. Na začetku je bil katalizator razvit za zniževanje emisij bencinskih motorjev ob hladnem zagonu in je bil do zdaj uporabljen le v zelo omejenem obsegu. 

Praktični preizkus na turbodizlu z 48-voltnim sistemom je pokazal kar 40-odstotno zmanjšanje izpustov NOx in tri odstotke ugodnejši izpust CO2.



V osnovi izdelek rešuje težavo prenizke temperature izpušnih plinov, zaradi katerih običajni katalizatorji z nalogo izločanja molekul NOx niso učinkoviti. Še posebej pri dizelskih motorjih, katerih izpušni plini so praviloma hladnejši kot pri bencinskih. Da je kemijska reakcija s sečnino lahko učinkovita, morajo biti izpušni plini in katalizator ogreti na vsaj 200 stopinj Celzija, kar pri dizlih z visokim energetskim izkoristkom, še posebej ob manjših obremenitvah in pri ohlajenem motorju ni nujno doseženo. Tu pa nastopi električno gretje, pri katerem je katalizator lahko učinkovit od samega zagona motorja dalje. 

Ker je sistem namenjen blagim hibridom v sistemih z 48-voltno arhitekturo, potrebno energijo črpa kar iz zaloge, ki jo ustvarja med regeneracijo energije pri zaviranju. Ta je menda dovolj za napajanje grelca z močjo štirih kilovatov, ki se bo ob doseženi delovni temperaturi lahko tudi samodejno ugasnil.

Sistem je bil že preizkušen v kombinaciji z zelo učinkovitim turbodizlom, podprtim z 48-voltnim sistemom. Na simuliranem ciklu WLTP je v povprečju zmanjšal izpuste NOx za kar 40 odstotkov, ogljikov dioksid pa za tri odstotke. Simulacija izjemno počasne mestne vožnje je dala še nekoliko boljše rezultate, saj se je količina v zrak izpuščenih dušikovih oksidov zmanjšala za 68 odstotkov, s tem pa je učinkovitost »čiščenja« izpušnih plinov zrasla na izjemnih 97 odstotkov.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.