Avto.info
Iskalnik: Model:

Upravičeno na lestvici?

TEST: Audi A4 avant 40 TDI quattro S tronic S line

  • Prenova mu je prinesla obsežno estetsko osvežitev in novo multimedijsko napravo
  • Z dvolitrskim turbodizlom in štirikolesnim pogonom je hiter in zanesljiv v vseh razmerah
  • Doplačila, s katerimi postane zares udoben in privlačen, ponesejo ceno čez 65 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 1. maj 2020

Audi A4 sodi med tistih nekaj modelov, ki jih v naši deželi zelo »porajtamo«. Evolucija voznega parka uspešnega Slovenca bi lahko šla nekako takole: renault clio, volkswagen golf, volkswagen passat, audi A4 … Seveda gre za malce populistično posploševanje in stereotipiziranje, toda … Clio je večni najbolje prodajani avtomobil v Sloveniji in od nedavnega tudi slovenski avto leta, golf je golf, passat pa je med drugim bil najboljši med karavani razreda D na našem velikem primerjalnem testu PRIMA. Kaj pa A4? Si zasluži mesto med najbolj zaželenimi na sončni strani Alp?

Vsekakor ima kar nekaj vrlin. Pri Audiju nedvomno skrbijo, da je vedno v koraku s časom. Pred kratkim so ga prenovili, ga estetsko izpilili in tehnično posodobili. Dobil je novo malce nižjo in širšo masko, ki z režo s tremi navideznimi odprtinami pod pokrovom motorja spominja na legendarni model sport quattro. Novi so še sprednja žarometa, odbijača in zadnje luči z elegantno kromirano letvico. V bistvu v Ingolstadtu povedo, da so od modela pred prenovo ohranili le pokrov motorja, streho in prtljažna vrata, eden od bolj opaznih elementov pa so zagotovo nova, sicer opcijska 19-palčna platišča.

Morda kot ljubitelji avtomobilov nanje gledamo s kancem romantike, toda verjetno se boste strinjali, da ni športnega terenca, ki bi lahko tako lepo združil športnost in eleganco.



Nekoliko manj očitne so spremembe v notranjosti. Glavna novost je 25,9-centimetrski (10,2-palčni) zaslon multimedijske naprave. Ta je z občutljivostjo na dotik poskrbel za upokojitev upravljanja z vrtljivim gumbom. In čeprav menimo, da sodijo vrtljivi gumbi med bolj praktične rešitve, so pri Audiju s preglednimi meniji in odzivnostjo zaslona poskrbeli, da ga ne bomo preveč pogrešali. Vsekakor pozdravljamo, da so, vsaj za zdaj, ohranili vrtljive gumbe za upravljanje klimatske naprave. Materiali in kakovost končne obdelave so zelo dobri, notranjost testnega primerka pa je bila oplemenitena z ergonomsko oblikovanim športnim volanskim obročem, ki je odet v perforirano usnje. Tega najdemo tudi na prestavni ročici, ki lahko deluje kot naslon za roko. Prostorsko je notranjost nespremenjena. A4 nikoli ni bil volumenski rekorder, a ostaja na ravni glavnih tekmecev.

S prenovo so v Ingolstadtu prevetrili tudi motorno paleto in med drugim uvedli agregate z blagim hibridnim sistemom. A testni avtomobil je poganjal klasični dvolitrski turbodizel z oznako 40 TDI, ki zmore 140 kilovatov (190 KM) in okroglih 400 Nm navora. To mu zagotavlja nadpovprečno poskočnost, za kar skrbi tudi serijsko vgrajen in zelo hiter 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik S tronic. Pri »našem« avantu sta se moč in navor prenašala na vsa štiri kolesa s štirikolesnim pogonom quattro. V takšni konfiguraciji na področju voznih lastnosti ne pusti veliko neizpolnjenih želja. Natančen volan in podvozje paketa S zagotavljata dobro vodljivost in zanesljiv občutek v ovinkih ter dovolj udobja za vsakdanjo uporabo. Obenem stalni vsekolesni pogon, ki, seveda, ni namenjen terenskim podvigom, skrbi, da vožnja na bolj spolzkih podlagah ni le bolj varna, temveč tudi bolj udobna, saj avtomobil speljuje hitreje in bolj uglajeno. Izkoriščanje številčne konjenice v kombinaciji s širokimi pnevmatikami in skupno maso 1,7 tone pa ne more prinesti rekordne nizke porabe, ki jo morda nekateri pričakujejo od dizelsko gnanih avtomobilov. Na testu smo izmerili povprečje 7,9 litra, kar se nam zdi sprejemljivo.

Za pospešek do stotice potrebuje le 7,6 sekunde, a ne smemo pričakovati rekordno nizke porabe.


Bolj pogojno sprejemljiva je cena te sicer privlačne in bogato opremljene štirice. Serijski model s paketom S line stane 51.070 evrov, toda za večino stvari, s katerimi je bil opremljen testni in ki ga naredijo zares privlačnega in udobnega, je treba doplačati. Med drugim za 19-palčna platišča, ki so za palec večja od serijskih, navigacijo MMI plus z omenjenim velikim zaslonom na dotik, športni volanski obroč, športna sedeža, sistem za ohranjanje vozil znotraj voznega pasu, paketa asistenc tour in city in še bila lahko naštevali. Končni rezultat je cena, ki se približa 66 tisočakom in pri kateri je edina olajševalna okoliščina to, da so tudi cene tekmecev »tam tam«. Ter da je najverjetneje še kaj manevrskega prostora s popusti. Kljub temu menimo, da je njegovo mesto na lestvici najbolj zaželenih na sončni strani Alp upravičeno, saj harmonično združuje športnost, uglajenost in kakovost izdelave na premijski ravni, z nekaj dodatki pa bo znal tudi lepo zbosti zavist sosedov.
 

Audi A4 avant 40 TDI quattro S tronic S line 
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, štirivaljnik, vrstni, 1968 ccm, 140 kW (190 KM) pri 3.800/min, 400 Nm pri 1750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4762 x 1847 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2820 mm; Pnevmatike: 245/35 R19; Masa/nosilnost: 1700/530 kg; Prtljažnik: 495–1495 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (WLTP): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9l/100 km; Izpust CO2: 166 g/km.
  Cena:  osnovni model (35 TFSI): 36.310 €, testno vozilo: 65.742 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, motor, menjalnik, štirikolesni pogon serijska oprema, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.