Audi A6 50 TDI quattro sport
Petnajst minut slave
- A6 ponuja dovršeno kombinacijo, ki dela preglavice ostalemu nemškemu luksuzu
- Za 120 tisočakov je avtomobil vzor prestiža in udobja, ki se jima ne odreka niti na račun športnosti
- Trilitrski turbodizel je blagi hibrid in prava tovarna moči, ki avtomobil do stotice požene v le 5,5 sekunde
Sobota, 22. junij 2019
Nemška trojica Audi, BMW in Mercedes z vsakim novim ali prenovljenim modelom nenehno tekmuje. Praviloma je tako, da najnovejši model nato (vsaj za nekaj mesecev, do prihoda naslednjega) postane vladar svojega razreda, tako kot je to v družbi poslovnih limuzin uspelo novemu audiju A6.
Oblikovno je tudi novi A6 zvest trendu, ki ni značilen le za Audi, temveč za večino prestižnih znamk. Razlike med modeli so zelo majhne, če ne upoštevamo velikosti in vgrajene tehnike. Večina se najbolj zmede pri pogledu na zadnji konec, saj močno spominja na tistega pri večjem A8. Oblikovna monotonost znotraj znamke pa ne pomeni, da ti avtomobili na cesti niso opazni. Na 21-palčnih platiščih in z dodatki, ki že v osnovi pripadajo paketu opreme sport, se za pomanjkanje zavistnih pogledov ni treba bati.
Na neki način je notranjost pravo nasprotje tistemu, kar sicer počnejo pri oblikovanju. Ekstremna digitalizacija je lahko za marsikoga velik šok in ovira pri uporabi, zlasti če ni vešč uporabe zaslonov na dotik. Velik del sredinske konzole namreč zasedata kar dva velikana, prek njiju pa se ukazuje praktično vsem sistemom in pripomočkom. Veliko pove dejstvo, da je več gumbov na volanu, med drugim tudi sklop, namenjen prilagajanju še tretjega velikega barvnega zaslona. Ta zaseda prostor, kjer
so bili nekoč klasični analogni merilniki. Delovanje vsega skupaj, ergonomija in logika so prav gotovo vrhunski, manj niti nismo pričakovali, poraja se le dvom o primernosti tovrstne zasnove, predvsem če upoštevamo, da mora marsikdo zaradi tega pogled s ceste odmakniti za malce dlje časa.
Del krivde za visoko ceno nosijo številni asistenčni sistemi, ki nad avtomobilom in okolico bdijo kot angel varuh.
Ker je A6 malce zrasel v dolžino in meri 4.939 milimetrov, njegovo medosje pa šteje 2.924 milimetrov, je v notranjosti na voljo nekaj dodatnega prostora. Predvsem za noge potnikov v drugi vrsti in v višini ramen, kjer je dodatnih sedem milimetrov prostora. Prtljažnik je s 530 litri nekako v sredini razreda, za kaj več je treba izbrati karavan.
Področje, kjer je A6 zagotovo močno napredoval, so vozne lastnosti. Agilnost je posledica štirikolesnega volana, medtem ko učinkovitost prenosa moči na cesto zagotavlja vrhunski štirikolesni pogon. A področje, kjer nas je morda še najbolj navdušil, je vsestranskost podvozja, ki po zaslugi zračnega vzmetenja obvlada udobje in športno trdoto. Brez kompromisov, česar pri prejšnji generaciji na enako velikih platiščih nismo mogli trditi.
Eden od glavnih krivcev za užitek za volanom je prav gotovo pogonski sklop. Oznaka 50 TDI pomeni, da gre za blagi hibrid s kombinacijo trilitrskega šestvaljnega turbodizla z 210 kilovati (286 KM) in 620 Nm navora in jermenskega zagonskega alternatorja (BAS) z močjo 12 kW, ki deluje v sklopu 48-voltnega električnega omrežja. Sistem je, seveda, namenjen varčevanju oziroma pogostejšemu izklapljanju dizelskega motorja, med drugim s funkcijo jadranja do 160 km/h. Poraba je tako vselej v območju
zmernega – le stežka preseže devet litrov, najraje je pri osmih. Za skoraj dvotonski avtomobil, ki do stotice pospeši v le 5,5 sekunde, to prav gotovo ni slab rezultat. Pa deci gor ali dol niti ni tako pomemben, ko je za takšen avtomobil, kot je testni (in pripadajočih 15 minut slave), treba odšteti skoraj 120 tisočakov!
Audi A6 50 TDI quattro sport |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, šestvaljnik V-oblike, 2967 ccm, 210 kW (286 KM) pri 3500/min, 620 Nm pri 2250/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4933 x 1886 x 1457 mm; Medos. razdalja: 2924 mm; Pnevmatike: 255/35 R21; Masa/nosilnost: 1900/575 kg; Prtljažnik: 530–995 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,5 s; Poraba goriva (EU): 6,2/5,2/5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 146 g/km. |
Cena: osnovni model (45 TFSI): 57.250 €, testno vozilo: 118.220 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, motor in menjalnik, asistenčni sistemi | cena, zunanji videz | brez napak |
Oznake:
- A6
- Audi
- Avto fokus
- limuzina
- quattro
- TDI
- test
- turbodizel