Avto.info
Iskalnik: Model:

Audi Q5 40 TDI quattro S line Vsebinski pristop

Vsebinski pristop

  • Prenovljena druga generacija Q5 ostaja zvesta osnovnim vrednotam prestiža, udobja in vozne suverenosti
  • Spet je največji oblikovni poudarek na naprednih svetilih, navzven je sicer tradicionalno zadržan
  • Dvolitrska turbodizelska klasika je bila nadgrajena z blagim hibridnim sistemom in funkcijo jadranja
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 20. november 2021

Pravijo, da se avtomobile kupuje z očmi, in s tem se do neke mere zagotovo strinjamo. Zato se veliko novih avtomobilov z obliko vsaj na neki način šopiri, še posebej med premijskimi modeli, kjer pa se zdi, da Audi najmanj podlega temu pristopu. Zadržane, za marsikoga dolgočasne linije največkrat popestrijo nadvse zapletena in učinkovita svetlobna telesa. Zakaj se potem toliko kupcev odloči prav za to znamko?

Odgovor na zastavljeno vprašanje smo iskali s temeljito prenovljenim Q5, pri katerem se osvežitev ni resneje dotaknila zunanjosti. Malce drugačna je maska, novi sta tudi grafika in tehnika luči (OLED). V Ingolstadtu skladno oblikovane, nekoliko mišičaste, predvsem pa nemško trdne športno-terenske klasike niso želeli spreminjati.

Niso le ljubitelji klobas in piva, ampak so Nemci obsedeni tudi z redom in disciplino, kar je več kot očitno v notranjosti tega avtomobila. Moramo priznati, da izjemna ergonomija in logika upravljanja prijata, zato se ju v hipu privadiš. Kako dovršena je, pa dojameš šele, ko se usedeš v drugi avtomobil. Odmik od modela pred prenovo in obenem malce zapoznel korak s časom je večji osrednji zaslon, ki deluje na dotik, kar pomeni, da je vrtljiv gumb za upravljanje odslej nepotreben kradljivec prostora. Sproščen prostor na sredinskem grebenu je tako na voljo za kakšen predalček več, od katerih sicer notranjost ravno ne prekipeva. A nič zato, Q5 je še vedno družini prijazen in uporaben avtomobil. Prostora na zadnji klopi je dovolj tudi za podmladek odrasle velikosti, le sedalni del bi lahko bil kak centimeter daljši. Tudi prtljažnik s 520 litri več kot zlahka zadosti zmernim družinskim potrebam.

Premijska konkurenca se navzven prav gotovo bolj šopiri, a te Q5 na svojo stran pridobi z izjemno uporabniško izkušnjo.


Izbira motorja najbrž za nikogar ni presenečenje, saj se trenutno soliden turbodizel v tovrstnih avtomobilih še vedno najbolje odreže. Poznan dvolitrski stroj zmore dobrih 200 »konjev« in 400 Nm največjega navora, kar je ob vrhunskem štirikolesnem pogonu že odlična kombinacija. Piko na i nato pritisne še hiter dvosklopčni menjalnik, ki poskrbi, da se do stotice požene v le 7,6 sekunde. Nič novega, bi lahko rekli, a tudi stari znanec je podlegel trendu elektrifikacije. Postal je 12-voltni blag hibrid z generatorjem, ki je vgrajen pred menjalnik in zajeto energijo od zaviranja pošilja v majhno litij-ionsko baterijo. Od tam je namenjena pomoči pri speljevanju in napajanju porabnikov, kot sta klimatska naprava ter servo volan. Dodatna funkcija, ki prav tako zmanjšuje porabo goriva (na testu smo izmerili zmernih 7,4 litra), je jadranje ali odklop pogona in izkoriščanje inercije vozila, ko to omogočajo pogoji na cesti. V nasprotnem primeru, denimo v kakšnem snežnem metežu, se lahko takšen Q5 zanese na preverjen pogon quattro, ki v osnovi navor pošilja k sprednjim kolesom, a v trenutku, ko elektronika zazna izgubo oprijema, aktivira tudi zadnji kolesni par.

Seveda gre pri Audiju aktivna varnost veliko dlje od tega, saj je bogato založen z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi in drugimi pripomočki. Kot je že v navadi, temu stavku kot vedno sledi opomba, da se s seznamom teh in ostalih dodatkov drastično zvišuje tudi cena. V primeru testnega vozila je z osnovnih 52.430 evrov na račun odlične vsebine precej zrasla in le za las zgrešila 70 tisočakov.
 

Audi Q5 40 TDI quattro S line
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 150 kW (204 KM) pri 3.800/min, 400 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.682 x 1.893 x 1.662 mm; Medos. razdalja: 2.819 mm; Pnevmatike: 255/45 R20; Masa/nosilnost: 1.880/630 kg; Prtljažnik: 520–1.520 l.
  Največja hitrost:  222 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (WLTP): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 165 g/km.
  Cena:  osnovni model (35 TDI): 47.650 €, testno vozilo: 69.610 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.

ergonomija, kakovost, udobje in oprema, pogonski sklop

cena dodatne opreme, zadržano oblikovanje brez napak

Oddaj komentar

Na trgu rabljenih avtomobilov se širi še ena drzna prevara

Ste že seznanjeni s prevaro, ki se pojavlja na nekaterih nemških spletnih ogl
Novice

Ko ti medvedek utrga vrata na lamborghiniju ...

Ali je vaš hišni ljubljenček že kdaj povzročil nered ali nenamerno škodo
Novice

Junaško dejanje: S svojim avtomobilom ustavil nezavestno voznico

Ko se je Henry Temmermans iz nizozemskega mesta Nunspeet vračal iz službe, je na a
Novice

Padel je rekord za najdražji nakup avtomobila prek spleta!

Koliko bi zapravili za avtomobil, ne da bi ga prej preizkusili ali videli v živo? V
Novice

Video: Kako dolgo zdrži avto brez olja in vode?

Motorno olje je osnova za delovanje avtomobila, saj zmanjšuje obrabo
Novice

Poziv voznikom: V času epidemije bodite še bolj previdni!

Lepo vreme je minuli konec tedna kljub trenutnim razmeram na slovenske ceste pr
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.