Avto.info
Iskalnik: Model:

Audi e-tron 55 quattro advanced

Je to prihodnost, kot si jo želimo?

  • E-tron je Audijev prvi pravi električni model
  • Z dvema elektromotorjema ponuja 300 kW (408 KM) moči in približno 300 kilometrov dosega
  • Z nekaj dodatki je treba zanj odšteti več kot 100 tisočakov, 7.500 evrov pa primakne država
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 8. september 2019

Gospod Musk je pred približno desetimi leti z vizionarskim pristopom in izjemno samozavestjo začel zgodbo avtomobilske elektrifikacije sodobnega časa. Njegovo podjetje Tesla Motors v rekordno kratkem času razvija in, sicer ne brez težav, proizvaja različne napredne ter privlačne popolnoma električne modele. To je z že kar malce neracionalno gonjo evropskih zakonodajalcev proti izpustom in dizelskim škandalom tudi renomirane evropske proizvajalce prisililo na prehod na elektriko. 

A premijski proizvajalci so si za to vzeli malce več časa, saj si za razliko od Muska, ki z zanesenjaškim duhom svojih kupcev avtomobile preizkuša kar na cesti, ne morejo privoščiti, da bi na trg poslali nekaj, kar ni stoodstotno preverjeno in morda ne dosega njihovih dosedanjih standardov. Toda, ali je res tako? So električni novinci, ki počasi prihajajo tudi na naše ceste, res enako praktični in zanesljivi kot naši dobri stari prijatelji z motorji na notranje zgorevanje?

Najbolj izstopajoč element predstavljata opcijski virtualni ogledali, ki izboljšujeta aerodinamiko vozila, a se po uporabnosti ne moreta kosati s klasičnima ogledaloma.



Eden od prvih, ki mora odgovoriti na to vprašanje, je Audijev veliki luksuzni športni terenec e-tron. Ta na papirju obljublja veliko. Med podatki, ki jih velja omeniti, sta pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro, ki v načinu boost traja le 5,7 sekunde, in 417 kilometrov dosega po kombiniranem ciklu WLTP. Zato, da lahko vse skupaj postavimo v pravo perspektivo, je treba poudariti še, da gre za avtomobil, ki prazen tehta nezanemarljivih 2.565 kilogramov. Tehnični podatki nam povedo še, da zmore 300 kilovatov moči in 664 Nm navora. Ob tem se pohvali z zelo majhnim količnikom zračnega upora, ki v primeru serijskih vzvratnih ogledal znaša 0,28, z opcijskimi virtualnimi ogledali, pri katerih klasični ogledali zamenjujeta kameri, pa le 0,27. Ni kaj, podatki so impresivni, kako pa je vse skupaj videti v praksi?

OPAZEN, A NEVPADLJIV
E-tron je privlačen športni terenec, oblikovan popolnoma v skladu s trenutnimi oblikovalskimi smernicami v Ingolstadtu. Svojo električno dušo navzven kaže le z malce posebno masko in platišči, ki skrbijo za čim boljšo aerodinamiko.

Enako velja za notranjost. Tako kot v vseh hišnih modelih zadnje generacije imajo tudi pri e-tronu glavno vlogo zasloni. Poleg tistega, ki zamenjuje klasične merilnike, sta tu še dva zaslona na dotik na sredinski konzoli, ki imata enako vlogo kot, denimo, pri modelih A6, A7, A8, Q8 ... To pomeni, da poleg multimedijske naprave prek zaslona upravljamo klimatsko napravo, s pisanjem po spodnjem zaslonu pa lahko vnašamo želene cilje in iščemo med shranjenimi stiki. Na splošno je voznikov prostor po Audijevo racionalno urejen, vse je na svojem mestu. Bolj posebna je le prestavna ročica, ki je mimogrede ergonomsko odlično oblikovana in se nadaljuje v naslon za roko. Tu je še nekaj malenkosti, kot so osvetljeni zaklepi varnostnih pasov in atraktivna ambientalna osvetlitev. Električno nastavljiva sprednja sedeža sta odlična, dobro se sedi tudi zadaj, kjer je dovolj prostora v vse smeri za tri odrasle potnike. Prav tako ne razočara prtljažnik, ki v osnovni postavitvi ponuja 660 litrov prostornine, je lepo obdelan in ob zlaganju naslonov zadnjih sedežev ponuja ravno dno. 

Za povečanje dosega skrbi sistem rekuperacije, ki omogoča ročno izbiro treh stopenj ali prek samodejnega načina.


Skratka, vse je zelo dobro ali celo odlično, tako kot smo pri najboljših audijih vajeni. A e-tron ima nekaj zelo posebnega. V Ingolstadtu namreč za ta model prvič ponujajo virtualni zunanji ogledali z zaslonoma OLED. Gre za kameri namesto klasičnih zunanjih ogledal, ki zajeto sliko prenašata na zaslona na vratnih oblogah. To je inovacija, ki nas na neki način vodi v prihodnost in za katero nismo prepričani, ali si jo res želimo. Zaslona sta namreč razmeroma majhna, nameščena sta prenizko, zaradi česar voznik ob pogledu nanje ne zazna dogajanja okoli vozila, kar se ob pogledu na klasično ogledalo zgodi popolnoma naravno in podzavestno. Sicer ponujata več različnih prikazov, med drugim prikaz za vožnjo po avtocesti, stranski prikaz in pogled na robnik ter z rumeno barvo ob robovih zelo učinkovito opozorita na vozila ali druge objekte v mrtvem kotu. Ne glede na to je zaznava s klasičnimi ogledali boljša. Poleg tega sta kameri bolj občutljivi na vremenske razmere, denimo, če vanje sveti sonce. Takrat je slika na zaslonu zamegljena, slabši kot pri klasičnih ogledalih je tudi prikaz slike ponoči. Skratka, mi v praksi nismo ugotovili prednosti virtualnih ogledal. Prednost, ki žal ne vpliva na praktičnost uporabe, pa je manjši zračni upor. Ta je za eno desetinko oziroma za 3,7 odstotka manjši kot pri modelu s serijskimi ogledali. Žal je našo vero v učinkovitost te rešitve zamajalo nezanesljivo delovanje kamer oziroma zaslonov, ki sta med testom dvakrat zmrznila in nista omogočala nastavljanja slike, ki sicer poteka na dotik. Obakrat je levi zaslon za krajši čas potemnel. Takrat je bilo tako, kot da levega ogledala ne bi imeli, kar je precej nerodno in za takšen avtomobil nesprejemljivo. Toda verjamemo, da gre za »porodne« težave, ki jih bodo s posodobitvijo zlahka odpravili.

POLN TRIKOV
Veliko bolj e-tron navduši med vožnjo. Inženirji so zelo dobro opravili svoje delo, saj je poltretjo tono težek avtomobil presenetljivo lahkoten in dobro vodljiv z nevtralno lego v ovinkih. Za to je zaslužna predvsem zasnova, pri kateri je širok in nizek baterijski sklop nameščen v dnu na sredini vozila, kar zagotavlja porazdelitev osnih obremenitev v razmerju 50 : 50. Poleg tega serijski sistem drive select ponuja izbiro različnih voznih načinov (efficiency, comfort, auto, dynamic in offroad), pri katerih se s pomočjo zračnega vzmetenja med drugim spreminja odmik karoserije od tal, ki znaša 172 milimetrov. Pri vožnji na avtocesti se karoserija spusti za 26 milimetrov, s čimer se izboljšata stabilnost in aerodinamika. Pri načinu offroad se karoserija dvigne za 35 milimetrov, z dodatno funkcijo dviga pa še za 15 milimetrov.

Gre za avtomobil, ki tehta 2,5 tone, a do stotice potrebuje le 5,7 sekunde.


Toda e-tron ni le prilagodljiv in dobro vodljiv, temveč je lahko tudi zelo hiter. Srce avtomobila predstavljata elektromotorja, ki skupaj razvijeta 265 kilovatov (360 KM) in 561 Nm navora, dvostopenjski planetni gonili z eno prestavo pa prek diferencialov prenašata moč na premi, torej na vsa štiri kolesa. To omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 6,6 sekunde. A to ni vse. Vozniku je na voljo še dodatno, kratkotrajno povečanje moči s funkcijo boost. Za njeno aktiviranje je treba prestavno ročico premakniti v način S in do konca pritisniti na stopalko za plin. Funkcija ostane aktivirana osem sekund in ponudi skupno moč 300 kilovatov (408 KM) ter 664 navora, kar je dovolj za pospešek do stotice v 5,7 sekunde, in to v skoraj popolni tišini ter brez tresljajev. Končna hitrost je elektronsko omejena na 200 kilometrov na uro.

BREZ HITREGA POLNJENJA MU ŽIVETI NI
Velik in zmogljiv električni avtomobil mora imeti tudi primerno baterijo. E-tronova ima kapaciteto 95 kilovatnih ur in čeprav obljublja več kot 400 kilometrov dosega, je nam uspelo prevoziti precej manj. Ena od ne prav številnih hib tega avtomobila je namreč poraba energije. Na testnem krogu po mestu smo zabeležili porabo 27 kWh/100 km, v povprečju pa 35 kWh na 100 kilometrov. To je dvakrat več, kot so v povprečju porabili avtomobili na našem nedavnem primerjalnem testu e-PRIMA (AF237). V mestu tako realen doseg znaša nekaj več kot 300 kilometrov, v mešanem ciklu pa dobrih 250 kilometrov. Z njim smo se, denimo, odpravili od Ljubljane do Čateža, tam opravili še en krog po lokalnih cestah in se vrnili v Ljubljano. Ob polno napolnjeni bateriji je potovalni računalnik pokazal doseg 295 kilometrov, ko smo se vrnili (po 230 prevoženih kilometrih), pa nam je po njegovih izračunih ostalo le še 15 kilometrov. Doseg je torej razmeroma omejen, drugo težavo pri tako veliki bateriji predstavlja čas polnjenja. Testni e-tron smo največkrat polnili na Petrolovih hitrih polnilnicah, kjer je polnjenje potekalo v povprečju z zmogljivostjo 49 kilovatov. Enkrat smo popolnoma prazno baterijo napolnili do 50 odstotkov v 51 minutah, drugič je polnjenje za zadnjih 29 odstotkov (za zadnjih 20 odstotkov polnjenje poteka počasneje) trajalo 31 minut. E-tron sicer omogoča tudi precej hitrejše polnjenje (do 150 kW), kar omogoča 80-odstotno napolnjenost v 30 minutah. Na drugi strani se zdi polnjenje prek klasične vtičnice z zmogljivostjo do 2,3 kilovata misija nemogoče. Za devet odstotkov (od 91 do 100) je polnjenje trajalo malce več kot pet ur, kar pomeni, da je polnjenje čez celo noč primerno le za dopolnitve, za kaj več je potrebna hišna polnilnica, ki omogoča zmogljivosti do 22 kilovatov.

E-tron je torej odličen avtomobil, ki ga pestita dve glavni težavi električnih avtomobilov. Prva je skupna masa (zaradi mase baterij), ki prinaša veliko porabo energije in omejen doseg, druga pa čas polnjenja, ki ga tako velika baterija zahteva. Črno piko si zaslužijo tudi virtualna ogledala, ki niti približno ne predstavljajo dostojne zamenjave za klasična ogledala in si jih v tem trenutku, vsaj v takšni obliki, ne želimo. E-tron je torej konkreten korak v prihodnost, ki potrebuje še kakšen popravek.

ŠLI SMO DO KONCA!
Že kar nekaj časa smo se spraševali, kaj se zgodi, ko iz baterije električnega avtomobila iztisnemo zadnjo kapljico energije oziroma jo popolnoma izpraznimo. Zato smo se odločili, da bomo z e-tronom šli do konca. To smo naredili na varen in kontroliran način. Odpravili smo se na neobremenjeno stransko cesto, ki mogoča varen umik iz prometa. Baterijo smo izpraznili toliko, da je potovalni računalnik pokazal 12 kilometrov dosega. Takrat se je vključil varčevalni način, v katerem je moč omejena na 75 odstotkov. Nato se je pri šestih kilometrih dosega moč zmanjšala na 40 odstotkov in računalnik je kmalu za tem pokazal nič kilometrov. Avtomobil je nato peljal še slabih 500 metrov, nakar se je stopalka za plin nehala odzivati. Vse ostalo je (luči in smerniki, klimatska naprava ter radio) delovalo normalno, mi pa smo imeli še dovolj hitrosti, da smo lahko varno zapeljali s ceste. Na parkirišču smo izklopili kontakt, ob ponovnem vklopu pa je avtomobil omogočil še nekaj premikov, da bi ga lahko še zapeljali na avtovleko. Po še enem poskusu je poslušnost dokončno odpovedala. Takrat je bila avtovleka že na poti. Njen voznik je avtomobil v prostem teku (N) brez težav povlekel na tovornjak in nas odpeljal do prve polnilnice.
 

Audi e-tron 55 quattro advanced 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motorja: električna, asinhronska, 300 kW (408 KM) pri –/min, 664 Nm pri –/min; Menjalnik: dvostopenjski planetni gonili z eno prestavo; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4901 x 1935 x 1629 mm; Medos. razdalja: 2928 mm; Pnevmatike: 265/45 R21; Masa/nosilnost: 2565/565 kg; Prtljažnik: 660–1725 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (EU): 24,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 35,5 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (55 quattro): 83.000 €, testno vozilo: 115.756 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost izdelave, oprema doseg, virtualni zunanji ogledali, cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.