Avto.info
Iskalnik: Model:

Audi e-tron GT quattro

Umirjen izlet ali adrenalinsko doživetje?

  • Audi e-tron GT je pravi superšportnik, ki si tehniko deli s porschejem taycanom
  • Dva elektromotorja s skupaj 90 kW (530 KM) ga do stotice izstrelita v 4,1 sekunde
  • Kljub športnemu značaju je več kot dovolj udoben in uporaben za vsak dan
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 11. december 2021

V primerjavi s porschejem je audi vseeno malce bolj »civilen«, mehkejši in kot tak bolj udoben (ter, seveda, zelo hiter) gran tourer, avtomobil, s katerim se zlahka odpravite na izlet po toskanskih gričih in ob prekrasnih razgledih ter odlični hrani uživate v vožnji tega skoraj natanko pet metrov dolgega štirivratnega kupeja.

Po merah je podoben modelu A7 sportback, a je od njega vseeno nekoliko širši in nižji ter precej agresivneje oblikovan, s čimer že na prvi pogled daje jasno vedeti, da ni od muh. Značilne, ostre Audijeve poteze so tu še ostrejše, nizka ramenska linija in proti zadku padajoča streha avtomobil optično še zniža, vse skupaj pa zaokrožujejo velika, kar 21-palčna kolesa.

Notranjost je, če se lahko tako izrazimo, precej običajna – seveda ukrojena po najsodobnejših merilih znamke, kar pomeni izdatno digitalizirano okolje, a vseeno premore klasična stikala za uravnavanje prezračevanja in nekaterih drugih najpogosteje uporabljanih funkcij. Skratka, arhitekturno je v osnovi enaka drugim Audijevim modelom, brez kakšnih posebnih futurističnih (in v praksi ne vedno najbolj uporabnih) rešitev.

Baterijo je mogoče polniti z močjo vse do 270 kW, kar pomeni dobrih 20 minut do 80 odstotkov napolnjenosti.


Sedi se naravnost odlično, športno nizko, se razume, voznikovo okolje je zaradi izdatnih nastavitev sedeža in volanskega obroča kot ulito za ljudi različnih velikosti. Tudi zadaj je prostora več kot dovolj za dva odrasla potnika (zaradi domiselne razporeditve baterijskih sklopov v dnu tudi za stopala) – pravzaprav se tam uradno lahko peljejo trije ljudje. Prtljažnika je za solidnih 405 litrov, tu je še dodaten prtljažnik (81 litrov) v sprednjem delu, kjer je ravno dovolj prostora za obvezno opremo in polnilni kabel (pravzaprav dva, enega za polnjenje na domači, drugega na hitri vtičnici). Ja, tak dodaten prtljažnik je pri električnih zlata vreden, saj od »mimoidočih psov polulan kabel«, ko se odklopite z javne polnilnice, spravite tja, ne med kovčke s prtljago ali vrečke z vsebino sobotnega nakupa. 

Notranjost je natančno izdelana (morda za spoznanje manj kot v taycanu) in v skladu s trajnostnimi načeli z nekaterimi recikliranimi elementi, kot so talne preproge iz odsluženih ribiških mrež.

Tehnična osnova je sorodna porscheju taycanu, kar pomeni 800-voltno zasnovo, po en električni motor na vsaki osi in pogon na vsa štiri kolesa. Sprednji je opremljen z eno-, zadnji pa z dvostopenjskim menjalnikom in ob zares odločnem pospeševanju občasno začutite rahel sunek, ko prestavi iz prve v drugo. Skupne moči je za 350 kW (476 KM) oziroma v kratkotrajnem režimu boost, ki traja 2,5 sekunde, 390 kW (530 KM). Takrat se ob odločnem pritisku na stopalko za plin avtomobil dobesedno izstreli iz mesta (zaradi pogona na vsa štiri kolesa nima težav s prenosom moči na cesto), telesa voznika in potnikov prilepi ob sedež, stotico na merilniku hitrosti doseže v le 4,1 sekunde in zvezno, kot električni vlak, pospešuje do 245 km/h končne hitrosti. Takrat je poraba elektronov, seveda, zelo velika, ob mešani vožnji pa presenetljivo ugodna – priznamo, pričakovali smo več kot 25 kWh na sto kilometrov, kolikor je znašalo testno povprečje. Rekuperacija med mestno in podeželsko vožnjo (zmerno pospeševanje in zaviranje) je namreč zelo učinkovita, porabo še najbolj dvigne (hitrejša) vožnja po avtocesti, a vseeno je 350, celo 400 kilometrov v kosu lahko popolnoma realna številka.

Vožnjo lahko spremlja umetno ustvarjen zvok, globok in poln, ki še dodatno zaokroži odlične zmogljivosti.


Zelo dobro se e-tron GT počuti na zaviti podeželski cesti z malce daljšimi, lepo speljanimi zavoji. Čeprav je malce mehkejši in ne tako ostrih nastavitev kot taycan, ne nudi prav nič manjših vozniških užitkov, tudi mehkejši volan je zelo natančen. Zaradi baterij v dnu in s tem povezanega nizkega težišča je lega na cesti zelo dobra, vozne lastnosti zaradi krmiljenja zadnjih koles (do 2,5 stopinje) odlično uravnotežene in med vožnjo e-tron zelo dobro skriva svojih več kot 2,3 tone mase. Tudi zavore so izjemno učinkovite.

Bi ga torej zapeljal v domačo garažo? Bi. Kljub vrhunskim zmogljivostim in vozniškim užitkom, ki jih nudi, je vsakodnevno uporaben avtomobil, z več kot zadostnim dosegom in kljub športni zasnovi ustrezno visoko ravnijo udobja. Le dobrih sto tisočakov oziroma v primeru testnega vozila še slabih 40 zraven morate imeti.
 

Audi e-tron GT quattro
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, AC sinhroni, 390 kW (530 KM), 640 Nm; Menjalnik: spredaj samodejni, 1-stopenjski, zadaj samodejni, 2-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.989 x 1.964 x 1.413 mm; Medos. razdalja: 2.898 mm; Pnevmatike: spredaj 265/35 R21, zadaj 305/30 R21; Masa/nosilnost: 2.350/565 kg; Prtljažnik: 405 + 81 l.
  Največja hitrost:  245 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,1 s; Poraba energije (WLTP): 20,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 24,7 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (e-tron GT quattro): 103.450 €, testno vozilo: 137.872 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, udobje, bogata oprema, hitro polnjenje menjalnik občasno ne prestavlja popolnoma gladko brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.