BMW 330e
Hiter in hibriden
- Hibridni sklop ponuja skoraj 300 »konjev« in približno 40 kilometrov dosega na elektriko
- Do stotice potrebuje 5,9 sekunde, na testu pa je v povprečju porabil 6,1 litra bencina
- Z dodatki lahko stane več kot 70 tisočakov, a je v osnovi cenejši od primerljivega dizla
Sobota, 18. julij 2020
Hibridi niso več to, kar so bili. Kakšni pa so bili? Predvsem varčni in nalašč nekoliko alternativni. Toda odkar so postali nekaj, kar mora zaradi okoljskih standardov imeti v ponudbi praktično vsak proizvajalec, tudi tisti najbolj ugledni, se stvari spreminjajo. In to na bolje! Na srečo so se nekateri odločili, da z elektrifikacijo ne bodo zanikali svojih vrednot, temveč jih bodo poskusili poudariti. To je zelo uspešno storil BMW, ki je z novo hibridno trojko še dodatno poudaril
dinamičnost.
Z rezervoarjem, ki meri le 40 litrov, to ni klasičen potovalnik, njegov potencial pride do izraza s krajšimi vožnjami in rednimi polnjenji.
To je dosegel z zelo zmogljivim pogonskim sklopom, ki ga sestavljata dvolitrski turbocencinski štirivaljnik s 135 kilovati (184 KM) in elektromotor s 83 kilovati (113 KM). Sistemska moč znaša 185 kilovatov (252 KM) oziroma 215 kilovatov (292 KM) za kratek čas s funkcijo XstraBoost, dokler je baterija dovolj napolnjena. Vse to se prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na zadnji kolesi in zadostuje za pospešek do stotice v spoštovanja vrednih 5,9 sekunde. Ob odločnem pritisku na
plin res lepo »prilima« na sedež in je kljub 1,8 tone skupne mase prijetno dinamičen ter lepo vodljiv tudi v ovinkih. Z opcijskim prilagodljivim podvozjem M pa v športnem načinu postane preprosto športen. Pri tem je najlepše, da je lahko na drugi strani čisto tih, uglajen in varčen na ravni najbolj skopuških dizlov. Preklopi med delovanjem elektromotorja in motorja na notranje zgorevanje so praktično neopazni, zato je vožnja vselej zelo udobna. Poleg tega bo lahko marsikdo skoraj pozabil,
kako je videti ročka za točenje bencina, kar so Nemci omogočili z vgradnjo večje baterije kot pri predhodniku. Ta s kapaciteto 12 kilovatnih ur (10,4 kWh uporabne) obljublja do 59 kilometrov vožnje na elektriko, ki je mogoča do hitrosti 140 kilometrov na uro. Nam jih je na testu, ki je sicer potekal pri precej nizkih zimskih temperaturah, v mestu navadno uspelo prevoziti slabih 40, na avtocesti pa približno 30, kar lahko zadosti dnevnim potrebam marsikaterega Slovenca. Ob tem je na koncu
povprečna poraba bencina znašala 6,1 litra na 100 kilometrov, kar je ob upoštevanju stroška za elektriko zelo spodbuden rezultat.
Je odlična alternativa dizelskemu modelu za vse, ki lahko avtomobil polnijo doma in preživijo z malce manjšim prtljažnikom.
Kabina je praktično enaka kot pri bolj običajnih izvedbah. Razlikuje se le po gumbih za izbiro hibridnega in električnega načina vožnje ter po podatkih o porabi električne energije na instrumentni plošči. Edina pomembnejša razlika v primerjavi z običajnimi izvedbami, ki je obenem za nas tudi edini pravi minus tega modela, se skriva v zadku. Baterije so namreč prtljažniku vzele 105 litrov prostornine. Ta jih tako ponuja le 375 in ker nima ravnega dna, ni najbolj praktičen.
Kaj pa finančna plat? Takšen avtomobil, seveda, ni poceni. Testni je z dobrimi 20 tisočaki dodatne opreme stal skoraj 71 tisoč evrov. Toda osnovni model, ki stane 50.750 evrov, je cenovno zanimivo umeščen med primerljivo bencinsko izvedbo 330i in dizelsko 330d. Je namreč dobrih šest tisoč evrov dražji od prve in slabih tisoč evrov cenejši od druge, z upoštevano subvencijo za priključne hibride pa lahko kupec od končne cene odšteje še dva tisočaka. Tako je že konkretno cenejši od dizla,
tistemu, ki bi lahko večino časa uporabljal njegovo električno plat, pa se bo izplačal tudi v primerjavi s klasičnim bencinarjem. Poleg tega ne zahteva nobenih kompromisov na področju dinamike, saj je, kot rečeno, izjemno hiter in po želji celo prijetno športen. Sprijazniti se je treba le z razmeroma majhnim in ne ravno praktičnim prtljažnikom.
BMW 330e |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 5000–6500/min, 265 Nm pri 1350–4250/min; Motor (električni): sinhronski, 83 kW (113 KM) pri 3170/min, 265 Nm pri 0–3170/min; Sistem: 215 kW (292 KM), 420 Nm Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4709 x 1827 x 1442 mm; Medos. razdalja: 2851 mm; Pnevmatike: 225/50 R17; Masa/nosilnost: 1815/485 kg; Prtljažnik: 375 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (WLTP): 1,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 32 g/km. |
Cena: osnovni model (318d): 38.100 €, testno vozilo: 70.925 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, vozne lastnosti, poraba | prtljažnik, končna cena | brez napak |