Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 330i M sport

Kot se spodobi

  • Sedma generacija prinaša evolucijo zunanje oblike in precejšen odmik od tradicije v notranjosti
  • Pohvali se z odlično vodljivostjo in lego na cesti, z 19-palčnimi kolesi ni pretirano udoben
  • Štirivaljnik omogoča sprint do stotice v 5,8 sekunde, poraba na testu pa je znašala le osem litrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 4. avgust 2019

Ko renomirani proizvajalec, kot je BMW, predstavi novo generacijo tako priljubljenega in uspešnega modela, kot je BMW serije 3, so pričakovanja, seveda, velika. Tako je bilo tudi tokrat, ko je na svet prišla njegova sedma generacija. In kaj je prinesla? Nedvomno veliko novega. Avtomobil je zasnovan na platformi CLAR kot vsi hišni modeli z vzdolžno vgrajenim motorjem (vsi modeli od serije 3 do serije 7), ki je nameščen za sprednjo osjo in med drugim zagotavlja razporeditev mase v razmerju 50 : 50. Okvir je trši, pokrov motorja in blatniki so izdelani iz aluminija, zadnji diferencial je sedem kilogramov lažji, kar skupaj prinaša dobrih 50 kilogramov prihranka pri masi v primerjavi s predhodnikom. Ob tem je medosna razdalja zrasla za štiri centimetre na 2,85 metra, skupna dolžina pa za slabih osem na 4,71 metra.

To je med drugim prineslo nekaj obljubljenega dodatnega prostora v kabini, predvsem v drugi vrsti. Končno lahko rečemo, da je dovolj prostora tudi za kolena višjeraslih potnikov, toda nič več kot to. Tu namreč še vedno vlada rahel občutek utesnjenosti, ki je značilen praktično za vse premijske limuzine tega razreda. Bolj nas je navdušilo vse drugo. Zlasti vozne lastnosti. Natančen volan, zanesljiva lega v ovinkih in v tej različici zaradi zapore diferenciala tudi prijetno živahen zadek. Vse to zagotavlja užitke za volanom, ki jih lahko v tem razredu ponudi le redkokateri avtomobil. A zato nekoliko žrtvuje udobje in je zaradi 19-palčnih platišč z nizkopresečnimi pnevmatikami kljub opcijskemu prilagodljivemu podvozju za naše ceste kar malce pretrd.

Čeprav dvolitrski turbobencinar ne rohni šarmantno in globoko kot šestvaljni stroji, se zelo rad zavrti in v višjih vrtljajih zveni prijetno športno.


Splošni dinamični naravnanosti je pisan na kožo dvolitrski turbobencinski štirivaljnik, ki razvije 190 kilovatov (258 KM) in 400 Nm navora. V kombinaciji z odličnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom namreč omogoča pospešek do stotice v 5,8 sekunde, pospeševanje pa ustavi elektronika pri 250 kilometrih na uro. To je torej zelo hiter avtomobil, ki sicer ne postreže s tako navdušujočo zvočno kuliso kot modeli s šestvaljnimi stroji, a prepriča z učinkovitostjo. Na testu je dokazal, da z lahkoto shaja z manj kot osmimi litri neosvinčenega bencina na 100 kilometrov. Seveda se, če ženemo vseh 258 konjičev, poraba dvigne tudi za dva litra, toda takoj ko od njega ne zahtevamo največ, kar zmore, ta pade skoraj na raven dizelskih strojev.

A nova trojka ni le hitra in varčna, temveč je lahko zelo pametna. Z laserskimi žarometi iz noči naredi dan, v zastojih lahko praktično samodejno zavira, pospešuje in ohranja smer, zapomni pa si tudi zadnjih 50 metrov poti in vas lahko po isti poti vratno pelje iz ozke ulice. Toda za praktično vse naštete pripomočke je treba dodatno seči v žep, in to kar globoko.

Večina tehničnih sladkorčkov je na spisku doplačil, kar je ceno testnega primerka poneslo s 45 na 70 tisočakov.


Z enako zagnanostjo in doslednostjo, kot so se lotili tehnične plati, so Bavarci uredili tudi notranjost. Ta v osnovi ohranja enako zasnovo kot pri predhodnem modelu, a, kot pravijo, se hudič skriva v podrobnostih, in tu je hudičevo veliko novosti, ki prinašajo odmik od tradicije. Začenši z digitalno instrumentno ploščo z grafiko, ki se ne trudi, da bi ohranila slog klasičnih merilnikov, čeprav bi se glede na zmogljivosti barvnega zaslona lahko. Popolnoma nov je tudi multimedijski vmesnik iDrive 7.0 z novo grafiko, zelo odzivnim zaslonom na dotik in možnostjo glasovnega upravljanja. Tu je še klasičen, a nekoliko prenovljen sistem upravljanja z vrtljivim gumbom, čisto novo in brez vrtljivih gumbov pa je upravljanje klimatske naprave. Ergonomija voznikovega prostora je odlična, materiali in izdelava so zelo kakovostni, zaradi srebrnih in kromiranih detajlov pa je vse skupaj malce bolj vpadljivo kot nekoč. Toda ne glede na slog in obliko, ki sta stvar okusa, vse štima. Vse je tako, kot se spodobi za novo generacijo prodajne uspešnice, ki cilja na vrh razreda in si ga v tem trenutku tudi zasluži.
 

BMW 330i M sport 
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 190 kW (258 KM) pri 5000/min, 400 Nm pri 1550/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4709 x 1827 x 1442 mm; Medos. razdalja: 2851 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj, 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1545/515 kg; Prtljažnik: 480 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,8 s; Poraba goriva (EU): 7,4/5,0/5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 134 g/km.
  Cena:  osnovni model (318d): 38.100 €, testno vozilo: 70.017 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
oblika, vozne lastnosti, zmogljivosti, poraba trdo podvozje, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.