Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW M4 competition xDrive

M4 ... krat 4!

  • Običajen M4 je divji, s paketom competition se strga z verige, xDrive pa ga naredi pošastno učinkovitega
  • Poganja ga prisilno polnjen šestvaljnik s 375 kW (510 KM), kar ga do stotice pospeši v le 3,5 sekunde
  • V osnovi je potovalni kupe, a lahko pri športnem podvozju in školjkastih sedežih na pravo udobje kar pozabite
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 23. april 2022

Ko govorimo o modelu M3 in malo manj časa tudi M4, je uveljavljena norma pogon na zadnji kolesi. To zagotovo drži, a drži tudi to, da ob naraščajoči moči, ki jo takšni avtomobili ponujajo, postajajo vse bolj zahtevni za krotenje, še posebej za najrazličnejše ljudi, ki jih odpeljejo iz prodajnih salonov. Rešitev za zagato je prišla v obliki štirikolesnega pogona, ki je vse bolj pogost pri visokozmogljivih avtomobilih, vključno z najnovejšim BMW-jevim kupejem M4. Če je ta nadgrajen s paketom competition, pa je učinkovit prenos iz tovarne moči na asfalt skoraj nujen.

Ne skrbite, štirikolesni pogon je možno izklopiti in prebuditi stroj za smodenje gum.


Najprej o motorju, jasno, vrstnem šestvaljniku, ki s tremi litri prostornine v običajnem M4 zmore 353 kW (480 KM), competition pa kar 375 kW (510 KM). Pustimo pri miru, da je to več kot dvakratnik moči prvega M3, in se osredotočimo na dejstvo, da ob pomoči sistema launch control do 100 km/h pospeši v 3,5 sekunde. To je čas, ki ga sicer pripisujemo pregrešno dragim italijanskim eksotikam, ne pa vsakdanje uporabnim štirisedežnim kupejem!

No ja, tisto o vsakdanji uporabnosti je morda malce pretirano. Uredništva Avtofokusa ne sestavljamo ravno starčki, a smo ob vstopanju in izstopu vseeno marsikdaj jamrali kot stanovalci doma za ostarele, ko izvejo, da je v menzi zmanjkalo pudinga. Večino teh tegob pripisujemo školjkastim sedežem iz ogljikovih vlaken (za štiri tisočake!), ki telo objamejo tesneje kot pajkice. Zaradi njih je bolj otežen tudi dostop do zadnje klopi, kjer je sicer dovolj prostora za dva odrasla. Preostanek kabine je bolj ali manj enak kot v vsaki z opremo zelo dobro založeni različici serije 3 ali 4. 

0,4 sekunde hitreje pospeši do stotice kot model z dvokolesnim pogonom.


Z omenjenimi sedeži je takšen M4 resda izrazito športen, a je udobje vseeno mogoče nekoliko prilagoditi z nastavitvami podvozja. Tako kot vse preostalo, vključno z odzivnostjo motorja, menjalnika in glasnosti izpuha. Posebnost, ki jo ima le izvedba s pripisom xDrive, je igranje z nastavitvami razporejanja moči med sprednjo in zadnjo osjo. V osnovi ta deluje v službi najboljšega oprijema, izbiranje vse bolj športnih profilov pa razmerje premika proti zadnji osi in vse bolj napeljuje k nadzorovanemu odnašanju zadka. Pika na i je popolno odrekanje moči sprednjim kolesom in prava M-izkušnja, ki je rezervirana le za najbolj spretne. Res je, da je drift zaradi izjemne uravnoteženosti lepo nadzorljiv, a se izguba oprijema vseeno zgodi pri tako veliki hitrosti, da je vsaka napaka lahko kaznovana. Tako učinkovit stroj, kot je takšen M4, namreč vozniku daje občutek, da volan vrhunsko obvlada ravno zato, ker je meja zdrsa postavljena tako visoko. K odlični vozniški izkušnji, seveda, prispevata tako filigranska natančnost volana kot učinkovita elektronika, ki uspešno kroti pobesnele sunke izpod pokrova motorja. To je mogoče nastavljati z mnogo vmesnimi stopnjami, ki so ustvarjene zato, da voznik pomoč vseskozi lahko prilagaja svojim sposobnostim in samozavesti. To ne velja le za elektroniko, temveč je mogoče nastavljati še mnogo drugih parametrov, vključno z ropotom izpušnega sistema, s katerim ob hladnem zagonu zlahka prebudite celo sosesko.

Ne glede na izvedbo je M4 sposoben nuditi avtomobilska nebesa, a z napisom xDrive ponuja mnogo, mnogo več. Je hitrejši in obenem varnejši. Je avtomobil, s katerim si ob pogledu na nevihtno nebo ne premislite, ampak se vseeno odpravite na pot. Je brezkompromisen. V vseh pogledih!
 

BMW M4 competition xDrive 
 Vozilo in motor kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 375 kW (510 KM) pri 6.250/min, 650 Nm pri 2.750–5.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.794 x 1.887 x 1.394 mm; Medos. razdalja: 2.857 mm; Pnevmatike: spredaj 275/35 R19, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1.850/355 kg; Prtljažnik: 440 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,5 s; Poraba goriva (WLTP): 10,0 l/100 km; Povprečje na testu: 12,2 l/100 km; Izpust CO2: 228 g/km.
  Cena:  osnovni model (420i): 49.300 €, testno vozilo: 124.862 €; BMW Group Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
pogonska tehnika, vozne lastnosti, zmogljivost na ravni superšportnikov  cena dodatne opreme, trdota kljubuje vsakdanji rabi brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.