BMW M4 competition xDrive
M4 ... krat 4!
- Običajen M4 je divji, s paketom competition se strga z verige, xDrive pa ga naredi pošastno učinkovitega
- Poganja ga prisilno polnjen šestvaljnik s 375 kW (510 KM), kar ga do stotice pospeši v le 3,5 sekunde
- V osnovi je potovalni kupe, a lahko pri športnem podvozju in školjkastih sedežih na pravo udobje kar pozabite
Sobota, 23. april 2022
Ko govorimo o modelu M3 in malo manj časa tudi M4, je uveljavljena norma pogon na zadnji kolesi. To zagotovo drži, a drži tudi to, da ob naraščajoči moči, ki jo takšni avtomobili ponujajo, postajajo vse bolj zahtevni za krotenje, še posebej za najrazličnejše ljudi, ki jih odpeljejo iz prodajnih salonov. Rešitev za zagato je prišla v obliki štirikolesnega pogona, ki je vse bolj pogost pri visokozmogljivih avtomobilih, vključno z najnovejšim BMW-jevim kupejem M4. Če je ta nadgrajen s paketom
competition, pa je učinkovit prenos iz tovarne moči na asfalt skoraj nujen.
Ne skrbite, štirikolesni pogon je možno izklopiti in prebuditi stroj za smodenje gum.
Najprej o motorju, jasno, vrstnem šestvaljniku, ki s tremi litri prostornine v običajnem M4 zmore 353 kW (480 KM), competition pa kar 375 kW (510 KM). Pustimo pri miru, da je to več kot dvakratnik moči prvega M3, in se osredotočimo na dejstvo, da ob pomoči sistema launch control do 100 km/h pospeši v 3,5 sekunde. To je čas, ki ga sicer pripisujemo pregrešno dragim italijanskim eksotikam, ne pa vsakdanje uporabnim štirisedežnim kupejem!
No ja, tisto o vsakdanji uporabnosti je morda malce pretirano. Uredništva Avtofokusa ne sestavljamo ravno starčki, a smo ob vstopanju in izstopu vseeno marsikdaj jamrali kot stanovalci doma za ostarele, ko izvejo, da je v menzi zmanjkalo pudinga. Večino teh tegob pripisujemo školjkastim sedežem iz ogljikovih vlaken (za štiri tisočake!), ki telo objamejo tesneje kot pajkice. Zaradi njih je bolj otežen tudi dostop do zadnje klopi, kjer je sicer dovolj prostora za dva odrasla. Preostanek kabine
je bolj ali manj enak kot v vsaki z opremo zelo dobro založeni različici serije 3 ali 4.
0,4 sekunde hitreje pospeši do stotice kot model z dvokolesnim pogonom.
Z omenjenimi sedeži je takšen M4 resda izrazito športen, a je udobje vseeno mogoče nekoliko prilagoditi z nastavitvami podvozja. Tako kot vse preostalo, vključno z odzivnostjo motorja, menjalnika in glasnosti izpuha. Posebnost, ki jo ima le izvedba s pripisom xDrive, je igranje z nastavitvami razporejanja moči med sprednjo in zadnjo osjo. V osnovi ta deluje v službi najboljšega oprijema, izbiranje vse bolj športnih profilov pa razmerje premika proti zadnji osi in vse bolj napeljuje k
nadzorovanemu odnašanju zadka. Pika na i je popolno odrekanje moči sprednjim kolesom in prava M-izkušnja, ki je rezervirana le za najbolj spretne. Res je, da je drift zaradi izjemne uravnoteženosti lepo nadzorljiv, a se izguba oprijema vseeno zgodi pri tako veliki hitrosti, da je vsaka napaka lahko kaznovana. Tako učinkovit stroj, kot je takšen M4, namreč vozniku daje občutek, da volan vrhunsko obvlada ravno zato, ker je meja zdrsa postavljena tako visoko. K odlični vozniški izkušnji, seveda,
prispevata tako filigranska natančnost volana kot učinkovita elektronika, ki uspešno kroti pobesnele sunke izpod pokrova motorja. To je mogoče nastavljati z mnogo vmesnimi stopnjami, ki so ustvarjene zato, da voznik pomoč vseskozi lahko prilagaja svojim sposobnostim in samozavesti. To ne velja le za elektroniko, temveč je mogoče nastavljati še mnogo drugih parametrov, vključno z ropotom izpušnega sistema, s katerim ob hladnem zagonu zlahka prebudite celo sosesko.
Ne glede na izvedbo je M4 sposoben nuditi avtomobilska nebesa, a z napisom xDrive ponuja mnogo, mnogo več. Je hitrejši in obenem varnejši. Je avtomobil, s katerim si ob pogledu na nevihtno nebo ne premislite, ampak se vseeno odpravite na pot. Je brezkompromisen. V vseh pogledih!
BMW M4 competition xDrive |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 375 kW (510 KM) pri 6.250/min, 650 Nm pri 2.750–5.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.794 x 1.887 x 1.394 mm; Medos. razdalja: 2.857 mm; Pnevmatike: spredaj 275/35 R19, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1.850/355 kg; Prtljažnik: 440 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,5 s; Poraba goriva (WLTP): 10,0 l/100 km; Povprečje na testu: 12,2 l/100 km; Izpust CO2: 228 g/km. |
Cena: osnovni model (420i): 49.300 €, testno vozilo: 124.862 €; BMW Group Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
pogonska tehnika, vozne lastnosti, zmogljivost na ravni superšportnikov | cena dodatne opreme, trdota kljubuje vsakdanji rabi | brez napak |