Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW M5

3,4 do sto!

  • Brutalna moč najhitrejšega M5 doslej zahteva štirikolesni pogon
  • Kontrast med vrhunskim udobjem in podivjano športnostjo je presunljiv
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 2. december 2018

Z mesta do 100 kilometrov na uro v 3,4 sekunde! Vzemite si trenutek in pomislite, kako ekstremno hitro je to. Morda vse skupaj postavi v perspektivo ali pa se še bolj poigra z možgani podatek, da je takšen rezultat dosegel lamborghini murcielago, ki še danes velja za enega najbolj ekstremnih cestnih superšportnikov! Tri sekunde in drobiž, pa se v skoraj dvotonski prestižni limuzini peljete več kot predpisi dovoljujejo na magistralnih cestah. Do dvesto potegne v manj kot enajstih sekundah, tristo (če nima elektronske omejitve) pa v dobrih tridesetih sekundah.

Stvari, ki se ne bi smele dogajati, pa se, tukaj še ni konec. Pametna elektronika skupaj z izvrstno mehaniko štirikolesnega pogona poskrbi, da se M5 fantastično pelje tudi v ovinek. Ceste se oklene kot klop in kar grabi in grabi. Seveda se velika masa čuti, a se zdi, da ta bolj vpliva na voznika kot na vozno dinamiko. Z delujočim štirikolesnim pogonom se zares sprašuješ, kaj se je zgodilo z zakoni fizike, srednješolske lekcije pa pridejo v spomin, ko je izbran pogon na zadnji kolesi. Če k temu prištejemo omejitev delovanja stabilizacijske elektronike, ima voznik kmalu precej bolj polne roke dela. S šeststo »konji« in tovornjaškimi 750 njutonmetri navora je težko najti podlago, ki bi zagotovila oprijem. Vrtenje velikanskih gum v prazno in odnašanje zadka je takrat obvezno, a zaradi prenosa relativno velikih mas in dolgega medosja lepo nadzorljivo. Presenečenje je odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik, saj deluje bliskovito hitro in gladko.

Štirikolesni pogon že v osnovi nekoliko več moči pošilja k zadnjim kolesom in dopušča izbor pogona na izključno zadnji kolesi.



Navzven se M5 postavlja z bolj mišičasto podobo, kar 20-palčnimi platišči in štirimi zaključki izpušnega sistema na zadku. Podobna zgodba se nadaljuje v notranjosti, kjer se sedi v odličnih športnih sedežih. Zanimivo je, da ti nudijo odličen bočni oprijem, a vseeno znajo tudi ogreti ali ohladiti zadnjico, medtem ko je električno prilagajanje v vse možne smeri že kar samoumevno. Izrazito športen, a brez odrekanja pri funkcionalnosti je tudi volanski obroč, pa prestavna ročica in vse ostalo, kar spada zraven. Tako dovršeno kombinacijo vrhunskega udobja in športnosti boste težko našli kje drugje, saj k temu po navadi vedno spada vsaj kakšen kompromis.

Sama hvala, kaj pa graje? Preprosto, tisti, ki si ga ne moremo privoščiti, jo zlahka najdemo … Tako temeljito opremljen stane dobrih dvesto tisočakov in povprečno »popije« 15 litrov! Če to odmislimo, je naš edini pomislek količina športnih senzacij, ki so jim inženirji dovolili vstopiti v kabino. Te po navadi pričara hrumenje motorja, ki ga v kabini po mnenju številnih ni dovolj. Je kričanje osemvaljnika pri več kot 7.000 vrtljajih res namenjeno le mimoidoči publiki?
 

BMW M5
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik, 4395 ccm, 441 kW (600 KM) pri 5600/min, 750 Nm pri 1800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4966 x 1903 x 1473 mm; Medos. razdalja: 2982 mm; Pnevmatike: 275/35 R20 spredaj in 285/35 R20; Masa/nosilnost: 1930/510 kg; Prtljažnik: 530 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,4 s; Poraba goriva (EU): 14,5/8,2/10,5 l/100 km; Povprečje na testu: 15,7 l/100 km; Izpust CO2: 241 g/km.
  Cena:  osnovni model (M5): 157.500 €, testno vozilo: 204.268 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti premalo hrupa motorja v kabini, cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.