BMW M5
3,4 do sto!
- Brutalna moč najhitrejšega M5 doslej zahteva štirikolesni pogon
- Kontrast med vrhunskim udobjem in podivjano športnostjo je presunljiv
Nedelja, 2. december 2018
Z mesta do 100 kilometrov na uro v 3,4 sekunde! Vzemite si trenutek in pomislite, kako ekstremno hitro je to. Morda vse skupaj postavi v perspektivo ali pa se še bolj poigra z možgani podatek, da je takšen rezultat dosegel lamborghini murcielago, ki še danes velja za enega najbolj ekstremnih cestnih superšportnikov! Tri sekunde in drobiž, pa se v skoraj dvotonski prestižni limuzini peljete več kot predpisi dovoljujejo na magistralnih cestah. Do dvesto potegne v manj kot enajstih sekundah, tristo (če nima elektronske omejitve) pa v dobrih tridesetih sekundah.
Stvari, ki se ne bi smele dogajati, pa se, tukaj še ni konec. Pametna elektronika skupaj z izvrstno mehaniko štirikolesnega pogona poskrbi, da se M5 fantastično pelje tudi v ovinek. Ceste se oklene kot klop in kar grabi in grabi. Seveda se velika masa čuti, a se zdi, da ta bolj vpliva na voznika kot na vozno dinamiko. Z delujočim štirikolesnim pogonom se zares sprašuješ, kaj se je zgodilo z zakoni fizike, srednješolske lekcije pa pridejo v spomin, ko je izbran pogon na zadnji kolesi. Če k
temu prištejemo omejitev delovanja stabilizacijske elektronike, ima voznik kmalu precej bolj polne roke dela. S šeststo »konji« in tovornjaškimi 750 njutonmetri navora je težko najti podlago, ki bi zagotovila oprijem. Vrtenje velikanskih gum v prazno in odnašanje zadka je takrat obvezno, a zaradi prenosa relativno velikih mas in dolgega medosja lepo nadzorljivo. Presenečenje je odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik, saj deluje bliskovito hitro in gladko.
Štirikolesni pogon že v osnovi nekoliko več moči pošilja k zadnjim kolesom in dopušča izbor pogona na izključno zadnji kolesi.
Navzven se M5 postavlja z bolj mišičasto podobo, kar 20-palčnimi platišči in štirimi zaključki izpušnega sistema na zadku. Podobna zgodba se nadaljuje v notranjosti, kjer se sedi v odličnih športnih sedežih. Zanimivo je, da ti nudijo odličen bočni oprijem, a vseeno znajo tudi ogreti ali ohladiti zadnjico, medtem ko je električno prilagajanje v vse možne smeri že kar samoumevno. Izrazito športen, a brez odrekanja pri funkcionalnosti je tudi volanski obroč, pa prestavna ročica in vse ostalo,
kar spada zraven. Tako dovršeno kombinacijo vrhunskega udobja in športnosti boste težko našli kje drugje, saj k temu po navadi vedno spada vsaj kakšen kompromis.
Sama hvala, kaj pa graje? Preprosto, tisti, ki si ga ne moremo privoščiti, jo zlahka najdemo … Tako temeljito opremljen stane dobrih dvesto tisočakov in povprečno »popije« 15 litrov! Če to odmislimo, je naš edini pomislek količina športnih senzacij, ki so jim inženirji dovolili vstopiti v kabino. Te po navadi pričara hrumenje motorja, ki ga v kabini po mnenju številnih ni dovolj. Je kričanje osemvaljnika pri več kot 7.000 vrtljajih res namenjeno le mimoidoči publiki?
BMW M5 |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik, 4395 ccm, 441 kW (600 KM) pri 5600/min, 750 Nm pri 1800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4966 x 1903 x 1473 mm; Medos. razdalja: 2982 mm; Pnevmatike: 275/35 R20 spredaj in 285/35 R20; Masa/nosilnost: 1930/510 kg; Prtljažnik: 530 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,4 s; Poraba goriva (EU): 14,5/8,2/10,5 l/100 km; Povprečje na testu: 15,7 l/100 km; Izpust CO2: 241 g/km. |
Cena: osnovni model (M5): 157.500 €, testno vozilo: 204.268 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti | premalo hrupa motorja v kabini, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- limuzina osemvaljnik
- M5
- test