Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW X4 xDrive25d

Leteča podmornica?

  • Druga generacija X4 je občutno zrasla v vse smeri, s pametno zasnovo pa je postala lažja
  • Kupejevska silhueta še vedno pomeni nekaj odrekanja pri prostoru, a manj kot prej
  • Ob zmogljivem dvolitrskem turbodizlu s 170 kW (231 KM) smo šestvaljnik pogrešali le pri zvočni kulisi
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 18. maj 2019

Niše v avtomobilskih razredih so včasih prav komične, zato se marsikateri poizkus proizvajalcev konča z žalostnimi prodajnimi številkami in hitro pozabljenimi modeli. Včasih se zgodi ravno nasprotno, saj se lahko iz takšnega poskusa rodi čisto svoj segment vozil. To je pred leti uspelo BMW-ju z modelom X6, ki velja za prvi kupe med prestižnimi športnimi terenci. Temu receptu so sledili glavni konkurenti, pomanjšano različico pa je na trg poslal tudi BMW. Zdaj je na cestah že druga generacija X4, ki smo ga testirali v izvedbi z najbolj zmogljivim turbodizelskim štirivaljnikom.

V primerjavi s prvo generacijo je zrasel v vse smeri, dobrih osem centimetrov v dolžino, pet v višino in skoraj štiri v širino. Dodatnega materiala oblikovalci niso izkoristili za več elegance, temveč so zunanjo podobo ukrojili bolj v robustnem, skorajda terenskem slogu. Zajetne plastične zaščite ob spodnjem robu karoserije niso črne, temveč obarvane v kovinsko barvo, odmaknjenost karoserije od tal pa je s tem še nekoliko bolj poudarjena. Verjetno bi pomagalo, če bi bil testni avtomobil obut v poletna 20-palčna kolesa, saj je bil na zimskih osemnajsticah s svojo razpotegnjeno karoserijo videti nekoliko nerodno. Stvar okusa, pač.

X4 poskuša ponuditi precej nasprotujoče stvari – športno dinamiko in plezalne sposobnosti, videz kupeja in uporabnost petvratne limuzine …


Skladnost zunanjosti nas je morda malce presenetila, v kabini pa se to pri sodobnih avtomobilih te znamke le stežka zgodi. Če odmislimo nekaj izvirnih zavihkov na armaturni plošči, bi le s pogledom na notranjost težko zagotovo rekli, v katerem avtomobilu sedimo. Morda bo slišati hecno, a v tem primeru monotonost ni nujno slaba stvar. Na Bavarskem so si namreč ergonomijo domislili do zadnje malenkosti. Zlasti če imate radi malce športne utesnjenosti, predvsem za volanom. Kot bi vas že z zasnovo nekako prisilili v pravi položaj za volanom. Kot rečeno, to nima nič s prostornostjo, saj je sedenje spredaj vselej udobno, le zadnja klop zahteva nekaj odrekanja. Ob dodatnem prostoru za noge zadaj sedečih potnikov je zaradi kupejevske strehe težava še vedno prostor nad njihovimi glavami. Po drugi strani je prtljažnik s 525 litri več kot zadovoljiv in na račun dolgih prtljažnih vrat lepo dostopen.

Kdor pozna oznake pri BMW-ju, bo vedel, da xDrive25d pomeni štirikolesni pogon in turbodizelski motor. Številka 25 vmes ne označuje prostornine motorja, temveč zmogljivost štirivaljnega motorja. Ta zmore kar 170 kilovatov (231 KM) in ponuja do 500 Nm navora, vse skupaj usklajuje odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik. Ob malenkost robustni zvočni kulisi kar 1.830 kilogramov teže do stotice požene v 6,8 sekunde in doseže največjo hitrost 230 km/h. Za razliko od zvočne spremljave se pri zmogljivostih štirivaljnik nima česa sramovati. Konec koncev niti s povprečno porabo 8,7 litra ni razočaral.

Kamen spotike, tako kot že tolikokrat, je cena avtomobila, ki tokrat morda le ni tako neupravičena. Konec koncev gre za vozilo, ki na več področjih skuša združiti lastnosti popolnoma različnih vozil – terencev in športnih kupejev. Če iščete avtomobilski ekvivalent podmornice in letala, je X4 prava kupčija za vas!
 

BMW X4 xDrive25d
 Vozilo in motor kupejevski športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, štirivaljnik, 1995 ccm, 170 kW (231 KM) pri 4400/min, 500 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4752 x 1918 x 1621 mm; Medos. razdalja: 2864 mm; Pnevmatike: 225/60 R18; Masa/nosilnost: 1830/590 kg; Prtljažnik: 525–1430 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Poraba goriva (EU): 6,3/5,2/5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km; Izpust CO2: 148 g/km.
  Cena:  osnovni model (xDrive20i): 53.800 €, testno vozilo: 86.322 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti preglednost nazaj, cena brez napak

Oddaj komentar

Prvi SUV v 106-letni zgodovini Astona Martina

Aston Martin je svojo paleto modelov razširil s prvim športnim terencem v zgodovin
Novice

Ken Block 'raztural' na eni najzahtevnejših cest na svetu!

Ken Block je oboževalce (spet) navdušil s posnetkom nove pustolovščine, drugega
Novice

Afriški kralj kupil 19 rolls-royceov in 120 BMW-jev

Svetovni mediji poročajo, da je v revni afriški državi Kraljevini Esvatini (
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.