Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW X5 xDrive45e

Kompromis, kaj je že to?

  • Priključnohibridni X5 lahko z enim polnjenjem na elektriko prevozi več kot 70 kilometrov
  • Sistemska moč znaša skoraj 400 »konjev«, a z bencinskim trilitrskim šestvaljnikom gre hitro tudi brez elektrike
  • Edini žrtvi sta nekoliko manjši prtljažnik in močno zasoljena cena
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 5. september 2020

Kompromis je beseda, ki jo v svetu elektromobilnosti dostikrat slišimo. Praviloma se pojavlja v kontekstu razmerja med dosegom z enim polnjenjem, časom polnjenja baterij in s tem povezano vsakdanjo uporabnostjo, na koncu pa še pri ceni. No, pri BMW-ju so s priključno-hibridno različico najnovejšega X5 našli recept, pri katerem je treba kompromise iskati podnevi z lučjo.

O dovršenosti avtomobila z oznako X5 tokrat ne bomo posebej izgubljali besed, saj smo to dodobra obdelali že v testih dveh izjemnih turbodizelskih različic. Tokrat se bomo osredotočili predvsem na posebnosti izvedbe xDrive45e, pri kateri črka e označuje elektrifikacijo. Za pogon torej skrbita elektromotor s 83 kW (113 KM), ki je identičen tistemu v modelih 530e in 330e, a je namesto s štirivaljnikom povezan s trilitrskim bencinskim šestvaljnikom. Ta zmore 210 kW (286 KM), medtem ko skupna (sistemska) moč znaša izjemnih 290 kW (396 KM). To pomeni, da takšen »zeleni« X5 do stotice pospeši v le 5,6 sekunde. In to pri slabih dveh tonah in pol! Precejšen del dodatne mase (250 kilogramov več kot xDrive30d) prispeva električni del pogonskega sklopa, predvsem baterije, ki imajo kapaciteto 24 kilovatnih ur (neto 20,9 kWh). To je več kot renault ZOE prve generacije in dobra polovica baterije aktualnega BMW i3. Dovolj, da z enim polnjenjem le na elektriko prevozi med 67 in 87 kilometri (po ciklu WLTP). Nam jih je v praksi uspelo prevoziti 70, kar je uporabo bencinskega motorja omejilo le na daljše poti. Električni način namreč dovoljuje vožnjo do 135 kilometrov na uro, celo v samodejnem hibridnem načinu se ob dovolj polni bateriji bencinski motor vklopi šele pri 110 km/h oziroma nižje pri odločnem pospeševanju.

Kapaciteta baterij je s 24 kWh le pol manjša od tiste pri popolnoma električnem malemu i3, zato je doseg z enim polnjenjem tako impresiven. 


Načrtovanje najbolj učinkovite izbire pogonskih možnosti lahko prepustimo avtomobilu, ki to počne v izbranem načinu adaptive ob uporabi navigacijskega sistema. Voznik lahko izbere tudi popolnoma električni, športni (oba motorja vedno delujete) ali način za ohranjanje stopnje napolnjenosti baterij. Zadnji je priročen za del poti, ki pelje skozi mestno središče oziroma naselje. V ta namen lahko vozilu ukažemo program polnjenja med vožnjo, ki za to poleg regeneracije energije pri zaviranju uporabi kar bencinski motor. Takrat je poraba toliko večja in niti približno blizu uradni številki 1,2 litra na 100 kilometrov (poleg 23,3 kWh na 100 kilometrov). Kombinacija naše vožnje med testom je v povprečju zahtevala 8,7 litra bencina, brez pomoči elektrike pa približno 12 litrov. Ne glede na kombinacijo pogona so to odlične vrednosti, ki jih takšnemu orjaku pred preizkusom ne bi pripisali. Popolnoma izpraznjene baterije se ob polnilni moči 3,7 kW do vrha napolnijo v slabih sedmih urah.

Pod črto ima po našem mnenju takšen X5 zares le dve napaki, če jima lahko tako rečemo. Prva je kompromis v pravem pomenu besede, saj velik baterijski paket zahteva davek pri prostornini prtljažnika. Namesto 645 ta pogoltne le 500 litrov prtljage, kar nekaterim ne pomeni nič, družini na dopustu pa zelo veliko. 

Druga zamera je tista tipična, ki jo lahko očitamo skoraj vsakemu prestižnemu avtomobilu. Testni avtomobil namreč stane več kot 121 tisočakov, brez dodatne opreme pa 85.700 evrov, kar je tudi veliko. A tu spet velja stvari postaviti v pravi kontekst, saj je priključno-hibridna različica le za 200 evrov dražja od primerljivo zmogljivega turbodizelskega xDrive40d in štiri tisočake dražja od bencinskega xDrive40i. 
 

BMW X5 xDrive45e
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, 210 kW (286 KM) pri 5000/min, 450 Nm pri 1500/min; Motor (električni): sinhronski, 83 kW (113 KM) pri 3170/min, 265 Nm pri 0–3170/min; Sistem: 290 kW (396 KM), 600 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4922 x 2004 x 1745 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: 275/40 R21 spredaj in 315/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2435/715 kg; Prtljažnik: 500/1720 l.
  Največja hitrost:  235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Poraba goriva (EU): 1,7–2,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km; Izpust CO2: 39–47 g/km.
  Cena:  osnovni model (X5 xDrive25d): 71.050 €, testno vozilo: 121.622 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
električni doseg, zmogljivosti, vozne lastnosti cena dodatne opreme, velikost prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.