BMW X5 xdrive30d
Korak do popolnosti
- BMW X5 v svoji četrti generaciji še bolj poudarja odlične vozne lastnosti
- Trilitrski turbodizel s 195 kW (265 KM) je vstopna in obenem odlična izbira
- V osnovi stane 77, z nekaj samoumevnimi dodatki pa več kot sto tisočakov
Nedelja, 29. marec 2020
Kupci velikih luksuznih terencev so zahtevni, o tem ni dvoma. Če za jeklenega konjička odštejete sto ali več tisočakov, je to upravičeno, mar ne?! Tega se dobro zavedajo tudi pri znamki BMW, katere X5 vse te želje več kot uspešno zadovoljuje – skozi generacije je postal vse bolj cestno orientiran in vse večji. Je pa res, da je gneča v tem razredu vse večja in konkurenca vse ostrejša – poleg Audija in Mercedesa sta resna igralca nedvomno tudi Volvo in Land Rover. Zato so Bavarci pri četrti generaciji s svojih polic pobrali najboljše in najnovejše tehnologije. Seveda je avtomobil v celoti nov, a motorji, številni sistemi in nekatere druge rešitve so enake (oziroma podobne) kot pri drugih BMW-jih.
Je pa vsekakor prvi te znamke, ki se lahko pohvali z ogromno sprednjo masko (dobila jo je tudi pravkar predstavljena prenovljena serija 7), tako da skupaj z razkošnimi merami, dolžino skoraj petih in širino več kot dveh metrov ne pušča dvomov. Poleg dominantnega videza to pomeni resnično prostorno notranjost – tako v širino kot v druge smeri, vključno z zadaj sedečimi potniki in v prtljažniku. Poleg tega si lahko v njem omislite še dodatna dva sedeža.
Z vrhunskimi voznimi lastnostmi tako na cesti kot na terenu je tekmecem znova vrgel rokavico.
Sedeža – čeprav je šlo za komfortna, električno nastavljiva, v usnje odeta, ogrevana in hlajena ter z masažo podprta sprednja sedeža – nas zaradi svoje čvrstosti nista navdušila s tistim pravim, foteljastim udobjem. Nastavitve so sicer izdatne in omogočajo, da si, ne glede na telesne proporce, nastavite ergonomsko popoln vozniški položaj. Razporeditev stikal je solidna, so pa (še posebej ponoči osvetljena) malce slabše pregledna in tudi logika vmesnika idrive ter večopravilnega zaslona ni več
tako intuitivna kot nekoč. Jasno, veliko število različnih funkcij pač zahteva več privajanja. To velja tudi za popolnoma digitalne, s številnimi informacijami nabite merilnike futurističnega videza. Zato pa lahko toliko bolj pohvalimo vrhunske materiale in izdelavo ter brezhibno delujočo prostoročno telefonijo (vključno s sistemom za brezžično polnjenje mobilne naprave), držali za pločevinke sta po želji lahko ogrevani oziroma hlajeni.
Na krovu je cela vojska varnostnih, asistenčnih in drugih sistemov, ki naredijo življenje varnejše, enostavnejše in prijetnejše. A nas zlasti sistem za vožnjo po svojem pasu ni navdušil, saj avtomobil kljub zelo jasnim cestnim označbam ne sledi popolnoma suvereno sredini pasu, temveč se (vsaj na začetku) »odbija« od ene in druge črte. Le kaj si misli voznik za vami ali možje v modrem? Se strinjam, to so malenkosti, ki sicer ne morejo bistveno pokvariti sicer odličnega skupnega vtisa, a pri
avtomobilu takega kova in cene si pač dovolimo biti malce bolj pikolovski.
Paleta varnostnih in asistenčnih sistemov je praktično popolna, a delovanje nekaterih ni brezhibno.
Zato pa nobenih odprtih želja ne pušča pogonski sklop; znan trilitrski turbodizel z veliko zalogo moči in navora je suveren v vseh pogojih vožnje, za povrh tudi zelo tih (na račun doplačilne akustične zasteklitve je vožnja še tišja kot sicer), zmeren pri porabi in izjemno prožen prek širokega območja vrtljajev. Odlično oceno si zasluži vrhunski samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa. X5 je opremljen še z zračnim vzmetenjem, ki povečuje udobje in izboljšuje vozno dinamiko – ta je še
stopničko višje kot prej in tudi med priganjanjem nimate občutka, da gre za 2,2 tone težak športni terenec. Tu BMW spet meče rokavico, poleg tega pa zmore premagati terene, s kakršnimi se njegovi tipični vozniki ne bodo nikoli srečali. Doplačilno štirikolesno krmiljenje pušča mešane občutke, saj je predvsem pri bolj energični vožnji na trenutke za spoznanje premalo natančno.
A gre spet za lovljenje pik oziroma pikic, kar je pri ceni skoraj 80 tisočakov pravzaprav razumljivo. Toliko stane takšen (in obenem vstopni) X5 brez doplačilnih dodatkov, ki so pri testnem vozilu ceno dvignili še za pol toliko. Z umetelno brušenimi kristalnimi dodatki v kabini in podobnimi perverznostmi vred.
BMW X5 xdrive30d |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 195 kW (265 KM) pri 4000/min, 620 Nm pri 2000–2500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4922 x 2004 x 1745 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: 275/45 R20; Masa/nosilnost: 2185/770 kg; Prtljažnik: 645–1860 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Poraba goriva (EU): 6,8/5,6/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 158 g/km. |
Cena: osnovni model (X5 xdrive30d): 77.500 €, testno vozilo: 118.022 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
motor in pogon, vozne lastnosti, prostorna notranjost | cena dodatne opreme, delovanje nekaterih sistemov | brez napak |