BMW X5 xdrive30d
Prava izbira!
- X5 je tudi tokrat dokazal, da je v samem vrhu med luksuznimi športnimi terenci
- Šestvaljni turbodizel je zelo zmogljiv in varčen obenem
Četrtek, 9. februar 2017
Čeprav smo ga nazadnje preizkusili v njegovi najbolj divji, naravnost brutalni verziji X5M, ki se po zmogljivostih brez sramu lahko kosa s čistokrvnimi športnimi avtomobil, pa je tokrat v kombinaciji s trilitrskim turbodizelskim šestvaljnikom 30d (znova) dokazal, da je to pravzaprav tista prava izbira v tem avtomobilu. Seveda mu po zmogljivostih povsem zadošča tudi šibkejši 25d, ki je resda dobrih pet tisoč evrov cenejši (kar pa pri ceni več kot 70 tisočakov verjetno ni odločilnega pomena), a je štirivaljne zasnove in zato kot tak vsekakor manj prestižen. Šestvaljnik je pač šestvaljnik. Pika.
In to odličen šestvaljnik! Vrstne zasnove in s tremi litri delovne prostornine je vseskozi zelo prepričljiv, 190 kW (258 KM) moči in bogatih 560 Nm navora pa s pospeškom do stotice v manj kot sedmih sekundah zadovolji tudi (naj)zahtevnejše voznike. Tudi o vrhunski tehniki tokrat le to, da je samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa ta hip med najboljšimi, enako velja za štirikolesni pogon xDrive, ki moč učinkovito prenaša na podlago tudi v (naj)zahtevnejših pogojih.
Pri doplačilnih dodatkih se ne splača varčevati, je pa res, da vse skupaj ceno na koncu požene zelo visoko.
Tudi udobje je na izjemno visoki ravni, a zaradi višjega težišča se, logično, ne more povsem enakovredno primerjati s sedmico ali petico. Nagibanja v zavojih je, seveda, več, zato v ovinkih ne kaže preveč pretiravati, a vseeno manj kot pri tekmecih. Temu botruje precej čvrsto nastavljeno podvozje, ki se na ravni in gladki cesti odlično obnese, na slabši pa se pozna slabše blaženje kratkih udarcev. Pod črto pa je tak X5 odličen potovalnik, ki zmore v kosu prevoziti precej dlje kot iz Ljubljane
do svoje matične bavarske prestolnice. Zaradi velikega rezervoarja za gorivo in zmerne porabe v kosu zlahka prevozi tudi 900, morda celo tisoč kilometrov, zaradi izjemno udobnih in izdatno nastavljivih sedežev ter številnih varnostnih pripomočkov (vključno s sistemom za samodejno vožnjo med zastojem na avtocesti) pa je vožnja za voznika in potnike povsem neutrujajoča, pravzaprav sproščujoča. Le na kakšno plastenko vode in vrečko arašidov nikar ne pozabite!
BMW X5 xdrive30d |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 190 kW (258 KM) pri 4000/min, 560 Nm pri 1500–3000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: vsa štiri kolesa; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4886 x 1938 x 1762 mm; Medos. razdalja: 2933 mm; Pnevmatike: spredaj 275/40 R20, zadaj 315/35 R20; Masa/nosilnost: 2070/715 kg; Prtljažnik: 650–1870 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Poraba goriva (EU): 6,8/5,5/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,8 l/100 km; Izpust CO2: 158 g/km. |
Cena: osnovni model (X5 sdrive25d): 61.500 €, testno vozilo: 108.155 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
potovalno udobje, motor in tehnika | dvojna vrata prtljažnika | brez napak |
Oznake:
- BMW
- šestvaljnik
- športni terenec
- test
- turbodizel
- X5
- xDrive