Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW X7 M50d

Njegovo veličanstvo: X7

  • X7 kot luksuzni športni terenec odlično združuje udobje in izjemne vozne lastnosti
  • Turbodizel z oznako M50d in 294 kW (400 KM) ga do stotice pospeši v 5,4 sekunde
  • V osnovi stane 130, z vsemi dobrotami testnega vozila vred pa 170 tisočakov 
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Torek, 17. september 2019

Velikost je pomembna. Vsaj tako menijo tisti, ki se ozirajo za X7, tem največjim in, seveda, najbolj luksuznim BMW-jevim križancem. S krepko več kot petimi metri dolžine se postavlja neposredno ob bok mercedesu GLS, do neke mere diha za ovratnik tudi range roverju – čeprav je ta, priznajmo, vseeno še za drobec bolj prestižen.

Bavarci so namreč združili znane elemente, seveda najboljše, kar jih premorejo – torej predvsem tiste iz serije 7 in 8, svojih drugih dveh kronskih modelov. Vključno z resnično vrhunskimi materiali in brezhibno izdelavo. Da, luksuz na najvišji ravni, a ponovno: digitalni merilniki niso ravno med najbolj estetskimi, predvsem smo pogrešali več unikatnosti pri notranjem oblikovanju, kakšno piko na i, ki bi jasno dala vedeti, da ne sedite le v večjem (in dražjem) X5. Ja, tudi umetelna (za nekatere sicer kičasta) prestavna ročica v stilu brušenega kristala ni nič posebnega …

Z velikostjo in prestižem je neposredni tekmec mercedesu GLS, do neke mere tudi range roverju.


Zato pa je prostora resnično ogromno in sedežev je že v osnovi sedem ali šest v treh vrstah. Testni avtomobil je bil opremljen s sedmimi, torej klopjo v drugi vrsti namesto posamičnih dveh sedežev – klopjo, ki si pravzaprav ne zasluži te oznake, saj gre dejansko za dva radodarno odmerjena in med seboj povezana sedeža. Čeprav sta tista v tretji vrsti prostorsko malce skromnejša, se povsod sedi kraljevsko razkošno in tudi za zadaj sedeče potnike je enako dobro poskrbljeno kot za voznika in sopotnika. Vsi sedeži so električno pomični (in pri tem nadležno počasni), ogrevani, hlajeni, z individualno nastavljivo klimatsko napravo, priključki USB, zasloni LCD, držali za plastenke oziroma pločevinke za pijačo in vsem drugim, kar sodi zraven. Če se malce pošalimo, je edina razlika v tem, da sta sprednji dve držali za pijačo tudi ogrevani ali hlajeni, medtem ko so ostala, kako proletarsko, brez te možnosti … Še beseda o prtljažniku – ta je temeljito obdelan in ob petsedežni postavitvi sprejme razkošnih 750 litrov. Vrata se odpirajo v dveh delih – torej se spodnji odpre navzdol, kar otežuje dostop do predmetov, ki se utegnejo zakotaliti vse do naslonjal sedežev druge vrste, kot pomanjkljivost naj omenimo še občutljivost v usnje odetih naslonjal za roke potnikov tretje vrste. Hitro bodo opraskana, četudi boste v prtljažniku vozili le torbo za golf. 

Vozne lastnosti so za več kot pet metrov dolgega in 2,5 tone težkega športnega terenca skoraj neverjetno dobre.


Preizkusili smo najmočnejšo različico M50d, kar pomeni trilitrski šestvaljni dizel, podprt kar s štirimi turbopolnilniki. Dva delujeta pri nizkem in dva pri visokem tlaku, rezultat pa je največja moč 294 kW (400 KM) in kar 760 Nm navora, katerega krivulja svoj vrh doseže med dvema in tremi tisočaki. To je dovolj, da več kot 2,5-tonski orjak do stotice pospeši v le 5,4 sekunde, ob pritisku na stopalko za plin butne v hrbet in odločno vztraja vse do pri 250 km/h omejene največje hitrosti. Zvočna zatesnjenost je odlična, 8-stopenjski samodejni menjalnik še vedno nedvomno najboljši ta hip. Testni avtomobil je bil poleg zračnega vzmetenja z možnostjo nastavljanja višine vozila med drugim opremljen še z dodatnim sistemom z zvenečim imenom Executive Drive Pro – aktivnimi stabilizatorji, ki v ovinkih in med vožnjo po slabši podlagi zmanjšajo nihanje in nagibanje vozila. V udobnem režimu je nihanja morda res malce več (a daleč od tega, da bi zaradi njega staknili morsko bolezen), samodejni in športni način vožnje pa sta odlična kombinacija udobja in dinamike. Svoje doda integralno aktivno krmiljenje, ki za povrh občutno zmanjša obračalni krog in okretnost. Vseeno je v mestu pravi kolos in pri parkiranju še kako prav pride odličen sistem kamer za nadzor celotne okolice vozila (vključno s pogledom s ptičje perspektive), za povrh zna zadnjih 50 prevoženih metrov samodejno prevoziti vzvratno. Popolnoma po isti poti, kot ste se vi peljali naprej. Lahko tudi naslednji dan. Sicer pa je prav neverjetno, kako dobro se kljub veliki masi pelje X7 – bodisi pri priganjanju skozi ovinke bodisi po zahtevnejšem terenu. Na Nürburgringu bojda zlahka drži korak s prejšnjo generacijo M3 (E90 z motorjem V8), po drugi strani pa brez težav brodi po pol metra globoki vodi. 

Ampak priznajte, ne enega ne drugega verjetno ne boste počeli z njim. X7 je namreč predvsem resnično prostoren in luksuzen potovalnik z odličnimi voznimi lastnostmi in mogočno podobo. Prava admiralska ladja. Tudi s ceno.
 

BMW X7 M50d
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 294 kW (400 KM) pri 4400/min, 760 Nm pri 2000–3000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5151 x 2000 x 1805 mm; Medos. razdalja: 3105 mm; Pnevmatike: spredaj 275/40 R22, zadaj 315/35 R22; Masa/nosilnost: 2535/830 kg; Prtljažnik: 326–2120 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,4 s; Poraba goriva (EU): 7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 10,9 l/100 km; Izpust CO2: 185 g/km.
  Cena:  osnovni model (X7 xDrive30d): 99.500 €, testno vozilo: 169.933 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
odlične vozne lastnosti, zmogljiv motor, prostorna notranjost, udobje počasno pomikanje sedežev, neizrazita arhitektura notranjosti  brez napak

Oddaj komentar

Obujeni patenti za leteča vozila: nekateri segajo v daljno leto 1912!

Prvi patent za leteči avtomobil sega v leto 1901, ko je ameriški izumitelj Joel Tr
Novice

Nikola: Električni tovornjak s 400 kilometri dosega prihaja v Evropo

Tri mesece po objavi partnerstva sta ameriško podjetje Nikola Motor in Iveco r
Novice

Lastnik tesle S je porušil 'električni' mit: prevozil je milijon kilometrov!

Lastnik tesle S, 55-letni Nemec Hansjörg Gemmingen, je dosegel mejhnik na podr
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.