Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW Z4 M40i

Športni terenci tega ne znajo!

  • Njegova naloga je užitek, pa naj bo to zaradi vetra v laseh ali hitre vožnje skozi ovinke
  • Izvedba M40i je ena redkih, ki v tem razredu še vedno ponuja značilno hrumenje šestvaljnika
  • Električno gnana platnena streha za odpiranje ali zapiranje potrebuje le 10 sekund
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 7. november 2019

Z4 ima po novem dve družini, svojo matično na Bavarskem in nekoliko bolj oddaljeno na Japonskem. Obema se mora namreč zahvaliti za svoj obstoj, saj bi se mu BMW brez sodelovanja Toyote morda kar odrekel. Še sreča, da so našli skupni interes in naredili Z4 ter kupejevskega bratranca z imenom supra! Prav škoda bi namreč bilo, če bi njuni mesti zasedel še en športni terenec. Se strinjate?

Glede oblike je bilo o Z4 že veliko povedanega, nekaterim je všeč, drugim ni, dodamo lahko le, da je v živo vtis precej drugačen kot na fotografijah, kjer je iz nekaterih kotov res videti malce nesrečno. Čudno, saj ima v primerjavi s predhodnikom bolj ugodne proporce. Medosna razdalja je za 20 centimetrov krajša, avtomobil pa je občutno širši, kar govori v prid odličnim voznim lastnostim. 

Izza volana je sicer še vedno videti neskončno dolg pokrov motorja, medtem ko je pogled nazaj ob pospravljeni strehi odličen, pri zaprti pa močno omejen. Na srečo pri manevriranju v tesnih prostorih pomaga kup priročne elektronike, da tudi nepreglednost ni prava ovira. Ko smo že pri elektroniki, ta skrbi tudi za odpiranje in zapiranje platnene strehe, za kar potrebuje le deset sekund in deluje med vožnjo do hitrosti 50 km/h.

Ob pospravljeni strehi je vdora vetra v kabino zelo malo, tudi pri avtocestni hitrosti.


Z odprto ali zaprto streho je kabina utesnjena, kot bi pri klasičnem roadsterju pričakovali. To sicer ne pomeni, da se v Z4 ne morejo voziti višje rasli, le prav udobno se ne morejo namestiti. Sicer pa je kabina urejena, kot bi za avtomobil te znamke pričakovali. Gumbov po armaturi in sredinski konzoli ni ravno malo, a so ti razumljivi in logično razporejeni, vse skupaj je tako ali tako osredotočeno na dva velika barvna zaslona. Eden je namenjen vsemu, kar BMW ponuja na področju multimedije, medtem ko je drugi pred voznikom in nadomešča klasične merilnike.

Roadsterji so načeloma namenjeni dvema stiloma vožnje, sproščenemu križarjenju in športnim užitkom. Testni Z4 je s prilagodljivim vzmetenjem sicer ponujal dobre pogoje za oboje, a je z oznako M40i jasno, da mu bolj diši dinamična vožnja. Kako ne, ko pa za pogon skrbi trilitrski vrstni šestvaljnik s pomočjo prisiljenega polnjenja. Največja moč 250 kW (340 KM) in odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik sta dovolj, da se do stotice zažene v štirih sekundah in pol. A to ni njegovo bistvo, temveč se najbolje počuti med ovinki. Elektronska zapora diferenciala omogoča živahno poigravanje z zadkom, a tudi izjemno učinkovito pospeševanje iz zavoja. Vzmetenje celo v športnem načinu ostane dovolj mehko, da lahko omili kakšno neravnino, ne da bi to vplivalo na smerno stabilnost. Volan je direkten in natančen, kot v najbolj dodelanih izdelkih s črko M. Dobrodošlo je tudi, da je karoserija izredno trdna in da je medosje kratko, kolotek pa zelo širok.

BMW se je po izletu v svet kovinske zložljive strehe z novim Z4 vrnil na pravo pot. Če že ne z videzom, pa z vsem drugim, kar pravi entuziast od njega pričakuje. In če lahko verjamemo trendom, bo morda prav ta zadnji, ki bo pod motornim pokrovom ponujal znameniti zvok BMW-jevega šestaka.
 

BMW Z4 M40i
 Vozilo in motor roadster, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: turbobencinski, šestvaljnik, 2998 ccm, 250 kW (340 KM) pri 5000/min, 500 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4324 x 1864 x 1304 mm; Medos. razdalja: 2470 mm; Pnevmatike: 255/35 R19 spredaj in 275/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1610/250 kg; Prtljažnik: 281 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,5 s; Poraba goriva (EU): 9,2/6,3/7,4 l/100 km; Povprečje na testu: 13,7 l/100 km; Izpust CO2: 168 g/km
  Cena:  osnovni model (sDrive20i): 50.808 €, testno vozilo: 81.046 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti premalo agresiven videz, cena brez napak

Oddaj komentar

'Ušle' so prve podobe novega mustanga mach e

Če smo danes zjutraj pisali o uradnemu imenu in premieri električnega mustang
Novice

Nizozemska: Omejitev hitrosti na avtocesti samo 100 km/h

Nizozemska vlada želi z novo omejitvijo najvišje dovoljene hitrosti na avtocestah
Novice

Prve uradne fotografije Kiine poslovne limuzine

Po številnih skicah, silhuetah in zakamufliranih vozilih je Kia končno pokazala zu
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.