BMW i3 120 Ah
i3 + 42,2 = 260
- Baterija s kapaciteto 42,2 kW/h mu zagotavlja približno 260 kilometrov dosega
- Je najbolj ekskluziven mestni električni avto, brez subvencije stane več kot 50 tisoč evrov
Sobota, 5. oktober 2019
BMW i3 je že stari znanec. Poznamo ga od leta 2013, ko se je predstavil s posebno lahko zgradbo z vidnimi deli ogrodja iz plastike in ogljikovih vlaken, ki še danes velja za napredno. Sprva je bila njegova glavna težava, tako kot pri vseh popolnoma električnih avtomobilih, omejen doseg, ki je z baterijo z zmogljivostjo 22 kWh znašal le med 100 in 130 kilometri. Za tiste, ki jim je to predstavljalo nesprejemljivo omejitev, so Bavarci ponujali različico REX z bencinskim dvovaljnikom v vlogi
generatorja v zadku za dodatnih 100 kilometrov dosega. Tega so kasneje ukinili in svojemu električnemu malčku začeli namenjati zmogljivejše baterije. Baterija 94 Ah z zmogljivostjo 33,2 kWh je doseg po zagotovilih tovarne povečala na približno 200 kilometrov, pri čemer je nam navadno uspelo prevoziti nekaj manj (AF228-229). Liti-ionsko energijsko shrambo so nato v Münchnu še dodatno povečali in za oznako 120 Ah se zdaj skriva baterijski sklop s kapaciteto 42,2 kWh.
Zaradi naprednih rešitev tudi po nekaj letih še vedno deluje avantgardno in je z elektromotorjem s 125 kW (170 KM) celo po današnjih standardih dovolj poskočen.
Glede na porabo, ki se je na testu v mestnem prometu gibala med 11 in 13 kWh/100 km, v povprečju pa je znašala 17,1 kWh/100 km, znaša realni doseg z enim polnjenjem v mestu 320, v povprečju pa približno 260 kilometrov.
Enačba v naslovu torej ni čisto natančna, a v večini primerov kar drži. S tem i3 ni ustvarjen za daljša potovanja, temveč za urbane avanture v slogu. Čeprav ni več rosno mlad, deluje sodobno, skoraj avantgardno, posebni materiali in kakovost izdelave pa potrjujejo njegov premijski rodovnik. Zato med mestnimi električnimi avtomobili še vedno predstavlja najbolj ekskluzivno izbiro, za katero je treba s subvencijo odšteti dobrih 45 tisočakov.
BMW i3 120 Ah |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhronski, 125 kW (170 KM) pri 4400/min, 250 Nm pri 0–4400/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4011 x 1775 x 1577 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: spredaj 155/70 R19, zadaj 175/60 R19; Masa/nosilnost: 1320/425 kg; Prtljažnik: 260–1100 l. |
Največja hitrost: 150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,3 s; Poraba energije (EU): 13,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 17,1 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (i3 120 Ah): 41.250 €, testno vozilo: 53.050 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, tehnika, prostornost | cena, udobje na zadnji klopi | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- baterija
- BMW
- električni pogon
- i3
- test