BMW i3s
Šprinter
- Z drugače nastavljenim podvozjem dinamiko postavlja pred udobje
- Zaradi motorja s 135 kW (184 KM) do stotice pospeši v le 6,9 sekunde
Petek, 4. januar 2019
Po prenovljenem i3, katerega najpomembnejša novost je zmogljivejša baterija (test v AF228-229), smo preizkusili še njegovo športno verzijo. Ta nosi oznako i3s, električni motor pa tu razvije 135 kW (184 KM) oziroma 10 kW (14 KM) več, navora je za 270 Nm oziroma 20 več. Rezultat je za 10 km/h večja končna hitrost (160 km/h) in pospešek do stotice v 6,9 sekunde oziroma 0,3 sekunde hitreje kot pri običajnem i3. Tovarniška poraba je s 14,3 kWh na sto kilometrov za 1,4 kWh večja, doseg 200 kilometrov v praksi približno enak.
Zdaj pa dovolj suhoparnih podatkov. Tisti »s« v oznaki se pozna predvsem v bolj čvrsti legi na cesti, čemur botrujejo 10 milimetrov nižje vzmetenje drugačnih nastavitev in 20-palčna kolesa s pnevmatikami nižjega preseka ter večje širine. V ovinkih zato skupaj z drugače nastavljenim volanom in širšimi koloteki postreže z več dinamike, več ostrine, če hočete, oziroma dobre vozne lastnosti in natančnost postavlja še na za drobec višjo raven.
S ceno 43.350 evrov (pred upoštevanimi popusti in subvencijami) je 3.700 evrov dražji od običajnega i3.
Po drugi strani je udobje na rahlo nižji ravni. Blaženje udarcev s ceste je manj učinkovito, še posebej ostre in kratke neravnine se bolj intenzivno prenesejo na telesa potnikov. Pri BMW-ju so pač morali poiskati kompromis med udobjem in dinamiko – pri i3s so na prvo mesto postavili zadnjo. Je pa res, da razlike v primerjavi z običajnim i3, podobno kot pri zmogljivostih, niso velike.
V notranjosti sta oba enaka, z izjemo nekaterih manjših lepotnih podrobnosti. To velja tako za značilno zasnovo armaturne plošče z dvema večnamenskima zaslonoma in plastiko iz recikliranih materialov kot za izdatno nastavljivi sedež in volanski obroč ter zato dobro ergonomijo za voznike najrazličnejših rasti. Nasploh se spredaj sedi zelo dobro, na zadnjih dveh sedežih, do katerih dostopate skozi nazaj odpirajoča se vrata, pa precej manj.
BMW i3s |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhronski, 135 kW (184 KM) pri 7000/min, 270 Nm pri 0–4500/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4006 x 1791 x 1590 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: spredaj 175/55 R20, zadaj 195/50 R20; Masa/nosilnost: 1340/425 kg; Prtljažnik: 260–1100 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,9 s; Poraba energije (EU): 14,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 15,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (i3): 39.650 €, testno vozilo: 52.215 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
tehnika, zmogljivosti | udobje na zadnjih sedežih, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- i3S
- test