Avto.info
Iskalnik: Model:

Cadillac XT5 3.6

So ameriške sanje lahko tudi evropske?

  • Srednje velik prestižni športni terenec prepričuje z udobjem in bogato opremo
  • O pravi vozni dinamiki, ki smo je vajeni pri nemških tekmecih, ni ne duha ne sluha
  • Šestvaljni bencinar je najbolj zadovoljen ob ležernem križarjenju, med priganjanjem pa postane zelo žejen
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 22. marec 2020

Morda se ne zdi tako, a je zgodba Cadillaca precej podobna Mercedesovi in še marsikateri drugi. Nekoč je bila ta znamka sinonim za prestiž in vrhunsko kakovost. In čeprav tega niso pozabili ali zapostavili, jih je vonj po zaslužku zvabil tudi v druge avtomobilske segmente. Nazoren primer prilagajanja potrebam trga je model XT5, ki smo ga imeli ekskluzivno priložnost voziti po slovenskih cestah.

Zaobljeno in občutno manj nastopaško oblikovan od orjaškega escaladea model XT5 s 4,8 metra dolžine spada nekako v razred audija Q5, BMW-ja X3 in mercedesa GLC. Od evropskih tekmecev je vseeno nekoliko bolj drzno oblikovan in na cesti hitro privabi pozornost. Velika maska je že od nekdaj njihov zaščitni znak, za ščepec drznosti skrbijo v višino razpotegnjene luči. Verjetno so ga ljudje na naših cestah toliko bolj opazili tudi zato, ker je precej redek pojav. Cadillac namreč ni uradno naprodaj v Sloveniji, a zanj ni treba oditi prav daleč preko slovenskih meja, na primer v Avstrijo.

Pri nas Cadillac uradno ni naprodaj, a je razmeroma preprosto dostopen v sosednjih državah, kjer so tudi uradni servisi.


Glede na to, da z znamko Cadillac povezujemo predvsem vrhunsko udobje in prestiž, je jasno, da smo ob vstopu v kabino pričakovali veliko. Tisti, ki so vajeni evropskega koncepta prestiža, morajo vanj vstopiti nekoliko bolj odprte glave, saj se hitro najde podrobnost tu ali tam, ki bi jo zlahka pripisali bolj masovnemu avtomobilu. A dejstvo je, da so nekateri materiali zelo dobri, na primer usnje, ki obdaja sedeže, vrata in armaturno ploščo, pa veliki kosi imitacije lesa in še kaj bi se našlo. Morda najbolj šepa pri končni dodelavi, kjer spoji niso na najvišji ravni, a vseeno daleč od »šlampastih«.

Sedeži so zelo udobni, brez izrazitega bočnega oprijema, saj so sposobni sprejeti zajetnejša ameriška telesa. Prostora zlepa ne zmanjka tako spredaj kot na zadnji klopi, kjer je mogoče sedišča vzdolžno pomikati in s tem najti dobro razmerje s prostornino prtljažnika. Ta sprejme zajetnih 852 litrov in ob podrti zadnji klopi celo 1.784 litrov. Če je ta znamka še vedno tako priljubljena kot nekoč, je jasno, zakaj je prtljažnik tako velik, saj mimogrede pogoltne dva neposlušna poslovna partnerja.

A dejstvo je, da je takšen cadillac namenjen širokemu krogu uporabnikov, tudi gospodinjam, ki se nad voznimi lastnostmi med jutranjo furo v šolo prav nič ne morejo pritoževati. Podvozje je tako mehko, da se niti vožnja na 20-palčnih platiščih ne pozna prav veliko. Odzivnost volana je daleč od športne, a tega pravzaprav ne potrebuje. Kdor se je že vozil po ameriških cestah, ve, da so te široke in ravne, ovinki (še posebej hitri) pa redkejši od restavracij z zdravo hitro prehrano. S tem se ujema delovanje asistenčnih varnostnih sistemov, katerih reakcije in posredovanja so včasih mejili kar na panična.

Poseganje varnostnih sistemov v vožnjo sprva preseneti, kot da elektronika veliko manj zaupa vozniku kot pri evropskih vozilih.


Tej mantri sledi 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki deluje gladko, a nikakor hitro. Sodeluje s 3,6-litrskim bencinskim šestvaljnikom V-oblike, ki s pomočjo prisilnega polnjenja zmore kar 231 kW (314 KM). Kljub dvotonski masi je to dovolj, da se s stalnim štirikolesnim pogonom do stotice zgane v le 7,5 sekunde. A tega ne gre velikokrat poskušati, saj se poraba hitro povzdigne v nespodobne številke. Zmerna vožnja na testu je zahtevala povprečje 10,8 litra, s priganjanjem pa zlahka ujameš dvajsetico. S prihodom prenovljenega modela bo na voljo bolj zmeren dvolitrski turbomotor, ki bo za evropske kupce (ob pomanjkanju dizla) morda bolj smiselna, a manj ameriška izbira.

Kot rečeno, Cadillac uradno ne nastopa na slovenskem trgu, a je vseeno dosegljiv. Tudi o cenah težko govorimo, saj se lahko zanašamo le na cene v tujini, na primer v Nemčiji, kjer do zob opremljeni model XT5 z motorjem V6 lahko iz salona odpeljete za 60 tisočakov. To pa za pristne ameriške sanje, in to v sanjam prijazni Evropi, niti ni tako veliko!
 

Cadillac XT5 3.6
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, V6, 3649 ccm, 231 kW (314 KM) pri 6700/min, 368 Nm pri 5000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4815 x 1903 x 1675 mm; Medos. razdalja: 2857 mm; Pnevmatike: 235/55 R20; Masa/nosilnost: 1954/596 kg; Prtljažnik: 852–1784 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,5 s; Poraba goriva (EU): 14,1/7,6/10,0 l/100 km; Povprečje na testu: 10,8 l/100 km; Izpust CO2: 229 g/km.
  Cena:  Osnovni model v Nemčiji (3.6 luxury): 51.400 evrov, testno vozilo : 68.600 €
videz, prostornost, cena končna dodelava, panični varnostni sistemi brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.