Dacia duster 1.3 TCe FAP 4x4 adventure
Samo pri nas!
- Z 1,3-litrskim motorjem in štirikolesnim pogonom je zmogljiv, a ne ravno varčen
- Omejena serija adventure mu prinaša postavljaški videz in za 20 tisočakov ponuja veliko
Četrtek, 6. avgust 2020
Na prvem testu druge generacije dacie duster (AF224) smo ugotovili, da je kljub estetski podobnosti občutno napredoval v primerjavi s predhodnikom. Takrat smo zapisali, da je postal sodobnejši, udobnejši in tehnično bolj dovršen.
To smo menili o različici z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom, zdaj pa je prišla na vrsto izvedba, ki vsekolesni pogon prvič združuje s sodobnim 1,3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom. Ta je zgledno tih in uglajen ter s 96 kilovati (131 KM) moči ponuja zelo zadovoljive zmogljivosti. Povezan je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pri katerem razmeroma kratki prestavni razmerji prve in druge prestave nadomeščata reduktor. To je pri mestni vožnji zaradi pogoste
uporabe prestavne ročice kar malce nadležno, a dobrodošlo na bolj zahtevnih podlagah, kjer lahko z dvokolesnega preklopimo na samodejni način ali celo na način z enakomernim prenosom navora med sprednjo in zadnjo osjo. S tem je duster lahko pravi plezalec, ki pa ni najbolj varčen. Na testu je namreč v povprečju zahteval 8,4 litra na 100 kilometrov.
Tako opremljen je na voljo le v Sloveniji in le za določen čas.
Sicer pa je Romun, zlasti z bogato opremo omejene serije adventure, ki temelji na najbogatejšem paketu prestige in mu zastonj prinaša še bočne zaščitne letve na vratih, stranski stopnici ter strešne nosilce in strešni kovček, vse prej kot le racionalen delovni stroj. Pravzaprav je vsestranski in precej postavljaški kompaktni terenec, ki sicer res ni več nizkocenovnik, a za dobrih 20 tisočakov ponuja veliko.
Dacia duster 1.3 TCe FAP 4x4 adventure |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobecinski, vrstni štirivaljnik, 1332 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5000/min, 240 Nm pri 1600/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 3. |
Velikost: 4341 x 1804 x 1626 mm; Medos. razdalja: 2673 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 1406/439 kg; Prtljažnik: 411–1501 l. |
Največja hitrost: 186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 7,6/5,6/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km. |
Cena: osnovni model (1,0 TCe 100 essential): 13.290 €, testno vozilo: 20.590 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
ergonomija, prostornost, oprema | delovanje multimedije, samodejno zaviranje v sili ni na voljo | brez napak |