Avto.info
Iskalnik: Model:

Dacia sandero 0,9 TCe easy-R laureate

Za nezahtevne

  • Nizkocenovni renault lovi korak s časom s prenovo, ki mu je med drugim prinesla led dnevne luči
  • Trivaljni motor v kabino pošilja preveč vibracij, edina prednost robotiziranega menjalnika pa je njegova cena
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 10. junij 2017

Dacie sicer ne štejemo med moderne znamke, a mora tudi ta ves čas napredovati, da vzdržuje stik s tistimi, ki odločajo o prihodnosti avtomobilizma. V ta namen so Romuni tik pred novim letom prenovili celotno paleto vozil, vključno s sanderom, ki je postal prijetnejših oblik in bogatejši za nove pogonske kombinacije. Eno izmed njih smo tokrat preizkusili in avtomobil vrnili precej mešanih občutkov.

A najprej k vidnim posodobitvam, ki so sandera navzven pripeljale v avtomobilsko sedanjost. Spredaj ima po novem led dnevne luči in malenkost drugačne linije, grafika zadnjih luči pa ima s štirimi pravokotniki nekoliko bolj tridimenzionalno podobo.

V prostorno zasnovani notranjosti je glavna novost sodoben volanski obroč, ki zamenjuje zares neprijetno zastarel izdelek, ki je bil še vedno derivat volana iz clia druge generacije. Gumbi so na novem lepše razporejeni, škoda je le, da so namenjeni le tempomatu, saj bi prav prišle tudi tipke za radijski sprejemnik. Te so še vedno na obvolanski ročici, ki jo poznamo iz skoraj vseh renaultov. Nad prostornostjo in udobjem sandera se nikoli nismo pritoževali, tako pri sedežih kot prtljažniku. Ta ponuja 320 litrov prostora, kar je 20 več od clia, medtem ko ga je s podiranjem naslona zadnje klopi mogoče povečati na 1.200 litrov.

Izbira robotiziranega menjalnika je cenovno zanimiva, a iz avtomobila izsesa še zadnji delček zabavnega.


Pri Dacii o nekih naprednih pomagalih za voznika sicer še vedno ne moremo poročati, je pa vseeno tudi sandero dobil nekaj uporabnih dodatkov. Med njih štejemo sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, prav tako pa nas je prijetno presenetilo, da je imel motor sistem start & stop. Ta je k varčevanju z gorivom pomagal (iz clia poznanemu) 0,9-litrskemu trivaljniku, ki s pomočjo turbopolnilnika zmore 66 kW (90 KM). Sicer se je v sanderu odrezal nekoliko slabše kot v francoskem bratrancu, saj se tresljaji občutno prenašajo v kabino. To je najbolj opazno pri nižjih vrtljajih, še posebej v prostem teku in pri speljevanju. Ker je podprt z dovolj veliko zalogo moči, so se pri Dacii odločili, da je pravi kandidat za samodejni menjalnik. Žal je edini cenovno sprejemljiv menjalnik te vrste robotiziran in s petimi stopnjami prenosa, vse skupaj pa deluje precej neprepričljivo. Menjave prestav so zelo počasne in od voznika zahtevajo precej potrpljenja, ob bolj dinamični vožnji pa mnogo prilagajanja in dobrega predvidevanja. Priznamo, da mi z njim nismo imeli pravega potrpljenja, zato se je precej maščeval s porabo goriva, ki je v povprečju znašala kar 8,9 litra na 100 kilometrov.

Takšna kombinacija je zaradi cenovne ugodnosti (cenejšega novega avtomobila s samodejnim menjalnikom pri nas ne boste našli) za uporabnike, ki nujno potrebujejo avtomatiko, dobra rešitev, sicer pa je naše priporočilo, da obdržite tisočaka in za 8.990 evrov izberite solidno opremljeno izvedbo laureate z osnovnim bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom.
 

Dacia sandero 0,9 TCe easy-R laureate
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 898 ccm, 66 kW (90 KM) pri 5000/min, 140 Nm pri 2250/min; Menjalnik: samodejni robotiziran, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4069 x 1733 x 1519 mm; Medos. razdalja: 2589 mm; Pnevmatike: 185/65 R15; Masa/nosilnost: 1055/460 kg; Prtljažnik: 320–1200 l.
  Največja hitrost:  175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,0 s; Poraba goriva (EU): 5,7/4,5/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 110 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 SCe ambiance): 7.990 €, testno vozilo: 10.840 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
cena vozila in opreme, prostornost hrup in tresljaji motorja, menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.