Avto.info
Iskalnik: Model:

Fiat tipo 1.0 T3 GSE cross opening edition

Tipogeneza

  • Petvratni tipo je z nedavno prenovo dobil nadgradnjo cross s potezami športnega terenca
  • Preteklost nizkocenovca prikrivajo sodobni pripomočki, njegov adut je še vedno prostornost
  • Litrski trivaljnik je morda čistejši od prejšnje vstopne bencinske alternative, a je po zmogljivosti ostal na podobni ravni
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 1. september 2021

Model, ki je oživil ime slovenskim voznikom dobro poznanega modela iz devetdesetih, se je vrnil leta 2015. Kot nadomestek za modela bravo in linea je bila njegova usoda jasna. Najprej je prišla štirivratna limuzina, nato še kombilimuzina in karavan, ki sta bila takoj bližja našemu okusu. Prednost obeh, ki drži še danes, je bilo odlično razmerje med ceno in prostornostjo.

Naj bo avtomobil poceni ali ne, Italijani si ne morejo pomagati in narediti oblikovalski polizdelek. To še posebej velja za tipa po prenovi, ki je dobil ostrejši sprednji del s sodobnim svetlobnim podpisom in novim logotipom – z velikimi črkami zapisano ime znamke. Še nekoliko bolj izstopa različica cross, ki je ubrala poznan recept povišanja oddaljenosti od tal, plastičnih zaščitnih obrob in drugih detajlov, ki spominjajo na športne terence. Žal testni avtomobil ni nosil vpadljive oranžne obleke, ampak so pri zastopniku izbrali bolj zadržano temno modro barvo, zato ves nastopaški potencial ni prišel tako do izraza, kot bi lahko.

Eden glavnih adutov tudi po prenovi ostaja nadpovprečna prostornost, še posebej v prtljažnem prostoru, ki v osnovi meri kar 440 litrov. Po drugi strani je tu opazen že prvi znak, da gre za avtomobil, ki je namenjen cenovno bolj občutljivim kupcem. Prostor je obdan s preprosto oblogo, brez priročnih predalčkov, denimo v prostoru nad kolesi, brez dvižnega trdega dvojnega dna in še česa. Podobno lahko trdimo za radodarno odmerjen potniški del, vsaj kar zadeva izbiro materialov, ki so staromodno plastični, čeprav lično oblikovani. Pravi skok v sedanjost je sodobna elektronika, ki jo tipo po novem ponuja. Klasične merilnike je nadomestil 17,8-centimetrski zaslon, nov je tudi 26-centimetrski osrednji zaslon na dotik za multimedijsko napravo z vmesnikom Uconnect5, ki med drugim zagotavlja povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Tega je treba doplačati pri vseh različicah in stane 790 evrov, a ga testni avtomobil ni imel, temveč smo se morali zadovoljiti s skromnejšim starejšim 17,8-centimetrskim zaslonom na dotik. Različici cross po drugi strani že serijsko pripadajo aktivni varnostni sistemi, kot sta radarski tempomat in sistem zaviranja v sili, pa tudi priročna kamera za vzvratno vožnjo in še veliko drugega.

Pot je začel kot pravi nizkocenovnik, a s posodobitvami in novo različico cross to dejstvo vse bolj bledi.


Eden izmed najbolj očitnih znakov, da tipo skuša prepričati predvsem tiste kupce, ki za avtomobil nočejo odšteti prevelikega zneska, je pogled na motorno paleto, saj sta v ponudbi le dva – en bencinar in en turbodizel. Vrh ponudbe je zmogljiv dizel s 130 »konji«, vstopna postaja je dva tisočaka cenejši bencinar z litrom prostornine, tremi valji in prisilnim polnjenjem. Zmore okroglih 100 »konjev« in je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom, zato si verjetno lahko že sami predstavljate, da kaj več kot spodobnega premikanja od njega ne gre pričakovati. Podoben je bil vstopni 1,4-litrski atmosferski motor pred prenovo, primeren za nezahtevne voznike, za ostale pa podhranjen in zaradi potrebe po priganjanju precej potraten. Pri nas se je zadovoljil s povprečjem nad osmimi litri, kar je dovolj, da bi bilo smiselno izbrati dizla, saj bi se vložek razmeroma hitro povrnil. Pa še bolj zmogljiv je in prestavo več ima. Po drugi strani dizla ni v posebni različici opening edition, ki prvim kupcem tipa ponuja nekoliko bogatejšo opremo po ugodnejši ceni. Stane 20.990 evrov, kar je 700 manj kot izvedba cross po rednem ceniku, za tisočaka pa ceno zniža še nakup s financiranjem.

Aktualni tipo se verjetno nikoli ne bo znebil oznake nizkocenovnika, čeprav si to s časom vedno manj zasluži. Po prenovi namreč na veliko področjih ponuja ogromno tistega, kar za precej več denarja zahtevajo »uglednejši« tekmeci. To še posebej velja za po opremi večinoma enakovredno izvedbo brez pripisa cross, ki stane še dva tisočaka manj!
 

Fiat tipo 1.0 T3 GSE cross opening edition
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 73 kW (100 KM) pri 5.000/min, 190 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.386 x 1.802 x 1.556 mm; Medos. razdalja: 2.638 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1.335/425 kg; Prtljažnik: 440 l.
  Največja hitrost:  183 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 134 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 T3 GSE easy): 16.240 €, testno vozilo: 21.580 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, cena, videz pogonski sklop, velikost zaslona brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.