Ford focus 1.5 ecoboost active business
Lahkih nog naokrog
- Zaradi estetskih elementov je poseben, zaradi večje oddaljenosti od tal bolj vsestranski
- Z 1,5-litrskim trivaljnikom s 110 kW (150 KM) je hiter in lahkoten ter ne pretirano žejen
Sobota, 20. junij 2020
Ford focus active v karavanski izvedbi in s turbodizelskim motorjem (AF240-241) nas je navdušil s svojo vsestranskostjo. V primerjavi z običajnimi različicami ga odlikujejo bolj robustne obrobe blatnikov in pragov ter srebrni zaščitno-okrasni elementi na pragovih in odbijačih. Njegova karoserija je postavljena dobre tri centimetre višje od tal, kar zagotavlja malce več udobja pri vstopanju in izstopanju iz avtomobila ter zmanjšuje možnost, da bi se odbijač pri parkiranju naprej srečal s kakšnim pločnikom. Predvsem nam je bilo všeč, da dodatna oddaljenost karoserije od tal ni vplivala na odlično vozno dinamiko, na katero nas je focus navadil.
Vse to velja tudi za kombilimuzinsko izvedbo, ki smo jo preizkusili z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Gre za prisilno polnjeni trivaljnik, ki razvije 110 kilovatov (150 KM) in 240 Nm navora. Menimo, da ta motor predstavlja idealno izbiro za vse, ki ne prevozijo toliko kilometrov, da bi zaradi gospodarnosti potrebovali dizla, a želijo avtomobil, ki je suveren v vseh razmerah. V kombinaciji z opcijskim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom je zelo živahen in lahkoten, tudi pri avtocestnih
hitrostih. Zelo rad se zavrti in pri tem ni preglasen. Avtomatika deluje hitro in logično, zmotilo nas je edino zamujanje pri pretikanju v vzvratno prestavo, kar je sicer bolj pogosto pri dvosklopčnih menjalnikih.
Aktivni focus nima štirikolesnega pogona, temveč ob običajnih programih normal, sport in eco za vožnjo na bolj zahtevnih podlagah ponuja še načina slippery in trail.
Med testom smo veselo izkoriščali njegovih 150 »konjičev«, zato se je poraba gibala okoli osmih litrov na 100 kilometrov, pri čemer bi lahko z malce lažjo nogo shajali z litrom manj.
Žal pa se focus z novo generacijo ne more več pohvaliti z ugodno ceno. To velja tudi za izvedbo active, ki s samodejnim menjalnikom in paketom business stane slabih 27 tisoč evrov, z dodatki, kot so multimedijska naprava z navigacijo in ozvočenjem B&O, led žarometi, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in projekcijski zaslon, pa je kljub popustu v višini 2.700 evrov treba zanjo odšteti že zelo resnih 30 tisočakov.
Ford focus 1.5 ecoboost active business |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1499 ccm, 110 kW (150 KM) pri 6000/min, 240 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4387 x 1825 x 1482 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1404/501 kg; Prtljažnik: 341–1320 l. |
Največja hitrost: 204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (WLTP): 7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 160 g/km |
Cena: osnovni model (1,0 ecoboost trend): 21.860 €, testno vozilo: 33.040 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, vozne lastnosti, asistenčni sistemi | končna cena | brez napak |