Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford focus 2.0 ecoblue active business

Razširjeni fokus

  • Bolj vsestransko uporabnega in zmogljivega focusa še nikoli ni bilo v ponudbi
  • Različica active je za 30 milimetrov več oddaljena od tal in ima dodatno zaščiteno karoserijo ter podvozje 
  • Dvolitrski turbodizel z 8-stopenjsko avtomatiko lepo poudari vozni potencial
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. november 2019

Skorajda ni področja, na katerem novi ford focus ne ponuja boljše ali več. In to nas ni zmotilo čisto pri ničemer, razen pri ceni, ki je žal tudi sledila trendu napredovanja. To je focusa postavilo v nezavidljiv položaj, predvsem ko govorimo o modelih z začetka cenika. Druga zgodba so tisti, ki ponudijo nekaj več, na primer vsestranski posebnež s terenskimi aspiracijami in besedo active v imenu. 

Izvedba active je na voljo kot petvratna kombilimuzina ali karavan, kakršnega smo tokrat gostili v Avto fokusovi testni floti. Zunanji gabariti so skorajda enaki običajnemu karavanu, le dodatek robustnih plastičnih obrob je treba upoštevati in k višini prišteti 30 milimetrov, kolikor več je takšen focus oddaljen od vozne podlage. Dokaz, da so Fordovi inženirji predvidevali, da se bodo lastniki s tem avtomobilom zares vozili po brezpotju, je dodatna zaščita podvozja spredaj in zadaj. Srebrne spodnje obrobe odbijačev torej tam niso le za šminko.

Razen nekaj detajlov, med katerimi so, na primer, malce drugačne obloge sedežev, v notranjosti ni videti, da bi se trudili pričarati avanturistično vzdušje. To je očitno namenjeno le tistim zunaj, a nič zato, saj je kabina vzor prostornosti in dobre ergonomije. Izbrani materiali so solidni, obdelava prav tako, a več prestiža pričarajo razni dodatki, kot so velik barvni zaslon na vrhu armaturne plošče, projekcija podatkov na vetrobransko steklo in možnost izbire voznih profilov. V primeru izvedbe active je teh pet. Poleg običajnih normal, eco in sport focus s prilagajanjem odzivnosti motorja in delovanja aktivnih sistemov ponuja še trail ter slippery, ki sta namenjena vožnji po manj prijaznih podlagah. 

Lead: Dejstvo, da je navdih iskal pri terencih, focusu active ni odvzelo prav nič vozne dinamike!


Zanimivo je, da takšen focus ni izgubil skorajda nič tistega, kar pri njem najbolj cenimo, ampak je ustrežljivost pri dinamični vožnji ostala nedotaknjena. Res je, da je nagibanja za malenkost več, ostrina, odzivnost in razigranost zadka pa so ostali. »Pravi« crossoverji mu pri tem ne sežejo niti do kolen, pa še v svojem razredu le stežka najde enakovrednega nasprotnika. 

Vse skupaj je še toliko slajše, če je pod motornim pokrovom živahna konjenica. Za to je pri testnem primerku skrbel dvolitrski turbodizel s 110 kW (150 KM) v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Več kot dovolj za malce divjanja po drseči makadamski cesti in prav tako odlično za dolgo avtocestno potovanje, kjer se ta kombinacija še posebej izkaže. Tudi pri porabi, ki je na našem testu znašala povprečnih 6,1 litra.

Zmernost pri porabi goriva je sicer dober podatek za stanje na bančnem računu, a to pri zasoljeni ceni, ki ob upoštevanem prodajnem popustu še vedno nanese skoraj 35 tisočakov, ni pretirano pomembno. To je pač največji focusov trn v peti, a je treba priznati, da za ta denar ponudi praktično vse, kar se najde na seznamu serijske in dodatne opreme. Popoln nabor varnostnih pripomočkov, vrhunsko multimedijo in kup lepotnih dodatkov. Bi še kaj dodali? Seveda, štirikolesni pogon! Saj ne, da ga tak blagi terenec sploh potrebuje, a branili se ga prav gotovo ne bi. Do trenutka, ko bi videli, da bi cena prečkala mejo 40 tisočakov. Edini focus, ki bi ga kupili za tak denar, pa mora imeti oznako RS!
 

Ford focus 2.0 ecoblue active business

 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500/min, 370 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4667 x 1825 x 1499 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1559/546 kg; Prtljažnik: 608/1620 l.
  Največja hitrost:  203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (EU): 5,3/3,9/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 114 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 ecoboost trend): 18.490 €, testno vozilo: 37.630 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop, poraba, asistenčni sistemi končna cena brez napak

Oddaj komentar

Obujeni patenti za leteča vozila: nekateri segajo v daljno leto 1912!

Prvi patent za leteči avtomobil sega v leto 1901, ko je ameriški izumitelj Joel Tr
Novice

Nikola: Električni tovornjak s 400 kilometri dosega prihaja v Evropo

Tri mesece po objavi partnerstva sta ameriško podjetje Nikola Motor in Iveco r
Novice

Lastnik tesle S je porušil 'električni' mit: prevozil je milijon kilometrov!

Lastnik tesle S, 55-letni Nemec Hansjörg Gemmingen, je dosegel mejhnik na podr
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.