Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford mondeo karavan 2.0 hibrid titanium

Boljša izbira od dizla

  • Prenovljeni mondeo je po novem na voljo tudi kot hibridno gnan karavan
  • Hibridnih 138 kW (188 KM) omogoča pospešek do stotice v 9,4 sekunde
  • Z dobrimi 27 tisoč evri (s popustom) je dva do tri tisočake in pol cenejši od dizla
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 22. maj 2020

Brez preprosto ne gre več. Velikoserijskega vozila z nižjimi emisijami v ponudbi avtomobilskih proizvajalcev namreč, saj se vse bolj približujejo evropske omejitve glede izpustov ogljikovega dioksida in zagrožene kazni za presežene grame. Po poti elektrifikacije se zato podaja tudi Ford, in med prvimi njihovimi modeli je hibridni mondeo, ki je s prenovo na voljo tudi v karavanski različici.

Poganja ga klasičen hibridni pogonski sklop brez možnosti polnjenja baterij iz zunanjega vira (plug-in), v kombinaciji dvolitrskega bencinskega in električnega motorja, ki je prvenstveno namenjena čim večji učinkovitosti. To pomeni, da en in drugi motor vseskozi delujeta vzajemno, z elektronskimi možgani se glede na režim vožnje, obremenitev in še nekatere druge dejavnike neodvisno vklapljata in izklapljata ter s tem zmanjšujeta porabo goriva. Pri zaviranju sistem, seveda, regenerira presežno energijo.

Zmogljivosti in poraba so primerljive z dizelsko gnano različico s samodejnim menjalnikom.


Moč obeh (ali le enega, odvisno od potreb) se na sprednji kolesi prenaša prek samodejnega menjalnika, baterija kapacitete 1,4 kWh pa pri majhnih obremenitvah, jadranju (do hitrosti 137 km/h) in zaviranju omogoča, da bencinski motor približno polovico časa vožnje sploh ne deluje, kar zniža porabo bencina na dizelsko raven oziroma na našem testu na približno šest litrov. K temu med drugim pripomorejo električno podprta servovolan in klimatska naprava ter sistem, ki s pomočjo toplote izpušnih plinov omogoča hitrejše segrevanje kabine, vozniku so v pomoč tudi posebej prilagojeni merilniki z informacijami in napotki, ki pomagajo k bolj varčnemu načinu vožnje. Ta je pri manjših obremenitvah zelo tiha in prijetno uglajena, pri odločnem pritisku na stopalko za plin pa bencinski motor zatuli z višjimi vrtljaji, kar je značilno za vozila s takšnim pogonskim konceptom. Mondeo sicer vseskozi ostaja udoben avtomobil z dobrimi voznimi lastnostmi in tudi v hibridni izvedbi ostaja vozniško zelo prepričljiv. Oba motorja skupaj razvijeta 138 kW (188 KM) sistemske moči in nudita podobne zmogljivosti kot dizelsko ali bencinsko gnan mondeo.

Hibridni mondeo karavan obljublja povprečno porabo 4,4 litra, v praski računajte na približno šest.


Zaradi v zadku nameščene baterije in z njo povezanega višjega poda je skromnejši prtljažni prostor, ki meri 403 oziroma 1.508 litrov, kar je 122 litrov manj kot sicer, višji nakladalni rob pa krni uporabnost pri nalaganju težjih predmetov. Po drugi strani je potniška kabina enako razkošno odmerjena, tako na sprednjih kot zadnjih sedežih se sedi zelo dobro. Po tej plati torej hibridni mondeo več kot dostojno opravlja vlogo prepričljivega družinskega ali poslovnega avtomobila, tudi založenost paketa titanium ne pušča prav veliko odprtih želja.

Kot celota ima tako poleg nekaterih manjših pomanjkljivosti številne prednosti – med temi je prav gotovo cena, saj z upoštevanima dvema tisočakoma popusta stane 27.120 evrov, kar je v primerjavi z dizelskimi modeli dva tisočaka (2.0 TDCi 110 kW/150 KM) oziroma tri tisočake in pol (2.0 TDCi 140 kW/190 KM) ugodneje.
 

Ford mondeo karavan 2.0 hibrid titanium
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 173 Nm pri 4000/min; Motor (električni): izmenični, s trajnim magnetom, 88 kW (120 KM), 240 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4869 x 1852 x 1501 mm; Medos. razdalja: 2850 mm; Pnevmatike: 215/60 R16; Masa/nosilnost: 1716/544 kg; Prtljažnik: 403–1508 l.
  Največja hitrost:  187 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (EU): 4,8/4,5/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,3 l/100 km;Izpust CO2: 101 g/km.
  Cena:  osnovni model (mondeo 1.5 ecoboost trend): 22.390 €; testno vozilo: 38.100 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
učinkovit hibridni pogon, vozne lastnosti, bogata oprema visok pod prtljažnika, tuljenje motorja pri večjih obremenitvah brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.