Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford tourneo custom 2.0 TDCi 136 kW A6 active

Ko prostora zlepa ne zmanjka

  • Ford tourneo custom v različici active prinaša stilske dodatke in bogato opremo
  • Z zmogljivim turbodizlom s 136 kW (185 KM) je v vseh pogojih vožnje zelo prepričljiv
  • Opremljen je z osmimi sedeži in upoštevaje dva tisočaka popusta stane 41.510 evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. januar 2022

Razred velikih enoprostorcev izumira (eden izmed zadnjih je ravno Fordov model galaxy), pospešeno jih nadomeščajo veliki športni terenci. Ti so resda bolj trendovski, a manj prostorni, manj praktični in za povrh še dražji. Velikim družinam in tistim posameznikom, ki preprosto potrebujejo veliko prostora, tako ostanejo le še potniški kombiji.

Ponudba je precej široka, vključno s fordom tourneom custom, ki smo ga v najnovejši različici active preizkusili tokrat. In kaj pomeni active? Dodatke, kot so odbijača v dvobarvni kombinaciji, stopnica, ki se pne vzdolž celotnega boka vozila oziroma vse od sprednjih in zadnjih koles ter nekoliko olajša vstop v vozilo, srebrna strešna nosilca, bočne letvice v barvi vozila, poseben dizajn platišč premera 17 palcev in še kakšna malenkost. Oddaljenost od tal ostaja enaka, je pa res, da je tourneo active (le v kombinaciji z ročnim menjalnikom) lahko opremljen s sprednjim diferencialom z mehansko zaporo oziroma omejenim zdrsom, kar izboljša oprijem na brezpotjih in spolzki podlagi. Testni, ki je bil opremljen s samodejnim menjalnikom, ga, seveda, ni imel.

Sicer se pelje prav tako dobro kot večina fordov; seveda v okvirih razreda teh potniških kombijev, kjer sodi med vozniško boljše izbire. Volan je prijetno čvrst in vseskozi nudi dober občutek, čeprav ni prav posebno neposreden in vam bo med vijuganjem po podeželski cesti prav dobro razgibal roke. Ob tem se avtomobil tudi pričakovano nagiba, a nič bolj od tekmecev. Bodimo pošteni – priganjanju skozi ovinke prav gotovo ni namenjen.

Z različnimi možnostmi konfiguracije sedežev – od dveh do osmih in vseh kombinacij vmes – zadovolji najrazličnejše potrebe


Odlično pa se počuti v vlogi udobnega potovalnika, kjer osmim ljudem nudi resnično, ampak resnično veliko prostora. Pri tem niti ni pomembno, kje sedite – okej, voznikov in sopotnikov sedež sta še vedno razred zase, a se niti v drugi niti v tretji vrsti prav nihče ne bi smel pritoževati nad dolžinskimi ali višinskimi centimetri. In ne, tretja vrsta ni nič slabša od druge, z enostavnim zlaganjem bočnih dveh sedežev je udoben tudi dostop do tja. Nič slabša tako v smislu prostora kot rež za prezračevanje na stropu kabine. Temu udobju botrujejo posamični sedeži (šest njih, če smo natančni), ki jih je mogoče poljubno zlagati, pomikati, jim nastavljati naklon naslonjala, tiste v drugi vrsti obrniti v nasprotno smer vožnje, srednja dva zložiti v priročni mizici ali ju popolnoma odstraniti, odstraniti le zadnje, morda zaporedna dva na eni strani ali prav vse … Skratka, možnosti je nešteto. Okej, ne ravno nešteto, a priznamo, da prav vseh nismo preizkusili. Po vsem vozilu so številna odlagalna mesta in predali za drobnarije, kamor zlahka spravite denarnico, telefon, osvežilne robčke in vse ostalo, kar potrebujete na daljših poteh.

Da ne pozabimo – ob osemsedežni postavitvi v tournea še vedno spravite do 1,2-kubičnega metra prtljage (sicer visoko naložene za zadnjo vrsto), kar je več kot pri tekmecih, ob zloženi tretji vrsti gresta vanj celo več kot dva kubična metra prtljage. Morda res nimate tako številčne družine in ne potrebujete toliko prostora, a tudi pri prevažanju športnih rekvizitov je notranja radodarnost zelo dobrodošla. Saj veste, s ciljne rampe s kolesom skočite direktno v kombi. Okej, šalo na stran, bicikel vanj zlahka spravite, brez snemanja sprednjega kolesa ali kakšnega podobnega tetrisa. Enako velja za vso potrebno (in nepotrebno) prtljago, ki jo s seboj tovorite na letni dopust. Je prevelik za vsak dan? Ne. Z dolžino in širino je primerljiv avtomobilom (višjega) srednjega razreda, zaradi razmeroma majhnega obračalnega kroga je tudi v mestu presenetljivo okreten, a s skoraj dvema metroma višine ne more zapeljati v prav vse garažne hiše.

Na vseh osmih sedežih je resnično veliko prostora, ob tem še vedno ostane 1,2-kubičnega metra prostora za prtljago.


Z visokim položajem nudi odlično preglednost, ki jo med drugim dopolnjujejo kamera za pomoč pri vzvratni vožnji (doplačilo) in dodatna ogledalca za nadzor mrtvega kota v zunanjih vzvratnih ogledalih. Voznikov sedež je naravnost odličen, položaj za volanom precej avtomobilski, armaturna plošča pa kakovostno izdelana in v mehko plastiko odeta tam, kjer pridete v neposredni stik z njo (zgornji del armaturne plošče in vrat). V primerjavi z osebnimi vozili je trde plastike vseeno nekaj več, zato pa je infotainment sync 3 z osempalčnim zaslonom enak kot v osebnih fordih. Logičen, ostre grafike in s tekočim delovanjem je eden izmed najboljših, le kakšnih ekstravagantnih animacij ne pričakujte. 

Vožnja je pričakovano udobna, še posebej na cestah z dobrim asfaltom, medtem ko neravnine malce bolj pretresejo telesa voznika in potnikov. Tudi podvozje je malce glasnejše in pozna se, da je osnova lahko gospodarsko vozilo, a brez skrbi – niti eno niti drugo ni prav nič moteče in je pri tekmecih popolnoma enako. Zato pa je z motorjem, ki je bil v času nastajanja tega testa najmočnejši ponudbi (po novem najmočnejši zmore 125 kilovatov - 170 KM), prava raketa (v okviru svojega razreda, jasno), saj je 136 kW (185 KM) prisilno polnjenega dvolitrskega turbodizla v vseh pogojih vožnje zelo prepričljivih. Moči zlepa ne zmanjka niti pri polno obremenjenem vozilu med vožnjo v avtocestni klanec, za povrh lahko vleče več kot dve toni težko prikolico. Motor se dobro razume s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom – ta sicer ni bliskovito hiter, a je kot celota pri opravljanju svojega dela vseeno dovolj udoben in tekoč ter brez kakšnih posebej zaznavnih tresljajev.

Prava izbira? Če potrebujete vozilo te vrste, je prav gotovo vreden razmisleka. Bogata oprema in dobre vozne lastnosti vsekakor govorijo v njegovo korist, s cenovnega vidika pa vse skupaj pomeni dobrih 45 tisočakov (s popustom), kolikor stane bogato opremljena različica active z nekaj doplačilnimi dodatki testnega vozila.
 

Ford tourneo custom 2.0 TDCi 136 kW A6 active
 Vozilo in motor potniški kombi, 5 vrat, 8 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.997 ccm, 136 kW (185 KM) pri 3.500/min, 415 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.973 x 1.986 x 1.979 mm; Medos. razdalja: 2.933 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 2.438/790 kg; Prtljažnik: 1.200–5.520 l.
  Največja hitrost:  165 km/h; Pospešek (0–100 km/h): ni podatka; Poraba goriva (WLTP): 8,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km; Izpust CO2: 219 g/km.
  Cena:  osnovni model (tourneo custom 2.0 TDCi 96 kW M6 trend): 38.490 €, testno vozilo: 47.430 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
presnično prostorna kabina, bogata oprema, zmogljiv motor za odstranjevanje precej težki sedeži  brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.