Honda crosstar 1.5 i-MMD hibrid executive black
Prosta improvizacija
- Instant preobrazba v križanca jazzu doda novo dimenzijo, ki je bolj uporabna, kot se morda sprva zdi
- Crosstar je obdržal vse vrline osnovnega modela, vključno z uporabnostjo, ki ji v tem razredu ni para
- Na voljo je le s hibridnim pogonom, ki se avanturistični naravi avtomobila zelo dobro poda
Sobota, 8. januar 2022
Jazz je od nekdaj veljal za avtomobilski model z eno najbolj učinkovito zastavljenih notranjosti. Malček z nekaj dobrimi rešitvami v uporabnosti prekaša tudi kakšnega izmed za razred večjih avtomobilov. A so pri Hondi menili, da zmore še več, zato so mu ob prihodu nove generacije namenili napreden hibridni pogonski sklop. Nazadnje so mu prisodili še preobleko v slogu križanca.
Imenuje se crosstar, saj da je dovolj drugačen od jazza, pravijo pri Hondi. Fino, ampak na zadku še vedno z veliko piše jazz. Kakor koli, navzven je avtomobil prav gotovo bolj atraktiven od običajnega, precej brezobličnega modela. Največja zasluga za to gre robustnim črnim plastičnim obrobam po spodnjem robu karoserije, svoje naredijo tudi strešne sani. Zaradi dodatka 16 milimetrov pri višini podvozja se dno karoserije crosstarja vozi dobrih 15 centimetrov od tal. To, seveda, ni terensko, a dovolj, da med vožnjo po razritem makadamu na gorenjsko vzpetino nismo preklinjali ob trkih kamnov v podvozje, kot so to počeli vozniki običajnih limuzin.
Po drugi strani v notranjosti ni razlik, ampak je identičen vsakemu drugemu jazzu, če odštejemo stopnjo opremljenosti. Crosstar je v resnici vrh ponudbe jazza, z najbogatejšim paketom opreme, ki vključuje vse od digitalnih merilnikov do navigacijskega sistema, ogrevanih sedežev, vzvratne kamere in veliko drugega. Dovršen in v praksi dobro delujoč je tudi nabor asistenčnih sistemov, kjer izpostavljamo delovanje sistema za sledenje voznemu pasu in aktivnega tempomata. Kar zadeva opremo, je
zgovoren podatek, da ima stopnja executive dobesedno vse, razen kovinske barve.
16 milimetrov dodatne oddaljenosti trebuha od tal se zdi malo, a je ravno dovolj za slabše makadamske poti.
Izbira pri pogonih je, tako kot pri jazzu, skopa, saj je na voljo le ena hibridna različica. Uraden podatek o sistemski moči je 80 kW (109 KM), gre pa za kombinacijo dveh električnih in 1,5-litrskega bencinskega motorja. Pravzaprav kolesa večino časa poganja en električni motor, drugi služi kot generator, ki energijo bencinskega motorja pretvori v elektriko. Neposreden bencinski pogon je vseeno možen, a šele pri višji hitrosti, ko se hitrost vožnje in hitrost vrtenja motorja lahko
ujameta. Sistem deluje zelo uglajeno in omogoča tri različne režime: popolnoma električnega, hibridnega in kombinacijo obeh pogonskih motorjev za največjo zmogljivost. Če mestna vožnja omogoča zares veliko popolnoma električne vožnje (več kot polovico časa), je ob močnejšem pospeševanju ali pri avtocestnih hitrostih hrupa lahko tudi preveč. Nagrada za pazljivega voznika je poraba pod petimi litri, a ker smo se dosti časa vozili na avtocesti, se je pri nas povprečje ustalilo med šestimi in
sedmimi litri.
Že ko smo pred časom testirali običajno hondo jazz, smo se obregnili ob ceno, ki za najbolje opremljeno izvedbo executive s popustom znaša 23.490 evrov. Primerljivo opremljen crosstar (z nekoliko manjšim popustom) stane 1.300 evrov več. Oznaka executive black se nanaša le na dvobarvno karoserijo (črna streha), edino možno doplačilo je kovinska barva. Pod črto takšen avtomobil, kot ga vidite na fotografijah, stane 25.840 evrov. Ni malo, a pogled na vse dražje tekmece izda, da za takšen denar
tako vsestranske vsebine v tako kompaktnem paketu ne ponuja nobeden izmed njih!
Honda crosstar 1.5 i-MMD hibrid executive black |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni trivaljnik, 1.498 ccm, 72 kW (97 KM) pri 5.500/min, 131 Nm pri 4.500/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 80 kW (109 KM), 253 Nm; Sistemska moč: 80 kW (109 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.090 x 1.725 x 1.556 mm; Medos. razdalja: 2.520 mm; Pnevmatike: 185/60 R16; Masa/nosilnost: 1.253/457 kg; Prtljažnik: 298–1.199 l. |
Največja hitrost: 173 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (jazz 1.5 hibrid comfort): 21.990 €, testno vozilo: 27.040 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, izraba prostora, poraba | glasen motor ob priganjanju, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- crosstar
- executive black
- hibrid
- Honda
- test