Honda jazz 1.5 i-MMD executive
Odličen paket, ampak …
- Hondin malček s svojo prostornostjo in uporabnostjo prekaša tekmece
- Edina pogonska izbira je hibrid z 80 kW (109 KM) in porabo okoli petih litrov
- V osnovi stane kar 22, z bogato opremo testnega vozila pa celo več kot 26 tisočakov
Sobota, 3. april 2021
Kot »prostorski mirakel« je hondo jazz prve generacije pred dvema desetletjema označil eden od novinarskih kolegov. Imel je popolnoma prav. Z rahlo enoprostorsko zasnovo je namreč ponujal prostornost številko večjih avtomobilov, ob tem se je pohvalil še z izjemno uporabno domislico – dvižnim sedalnim delom zadnjih sedežev.
Ta se je ohranila vse do aktualne, četrte generacije in omogoča, da v zajeten, visok prostor skozi zadnja bočna vrata spravite večje oziroma predvsem višje predmete. Da, tudi (manjše) kolo ali obilen nakup iz lokalnega vrtnega centra! Soliden 304-litrski prtljažnik sicer lahko povečate s klasičnim zlaganjem naslonjal v popolnoma ravno dno (razen roba prtljažnih vrat). Jazz se z dolžino dobrih štirih metrov umešča v razred majhnih avtomobilov segmenta B, a te še naprej prekaša s tudi sicer
prostorno in izjemno uporabno notranjostjo, ki presega razredne okvire. Tako spredaj kot zadaj bodo celo nekoliko višjerasli sedeli brez kakršnih koli težav, prostora je presenetljivo veliko tako v predelu kolen kot glav.
Notranjost prostorsko sodi v sam vrh razreda, pika na i je dvižni sedalni del zadnje klopi.
Občutek prostornosti še dodatno poudarjajo velike steklene površine, ki obenem botrujejo dobri preglednosti. Da, jazz ohranja nekaj enoprostorskih prvin, vključno z bolj naprej pomaknjenim vetrobranskim steklom in dodatnimi trikotnimi stranskimi okni, kar ob tankih stebričkih v križiščih in krožiščih omogoča praktično panoramski pogled nad dogajanjem. Med vzvratnim parkiranjem ni težko določiti, do kod sega zadek, za povrh je tu še kamera, klasičnih zvočnih parkirnih tipal žal ni.
Notranjost je sodobno ukrojena in na osrednjem infotainmentu združuje številne funkcije in možnosti povezovanja, vključno z zrcaljenjem mobilnega telefona in možnostjo uporabe nekaterih aplikacij prek zaslona v avtomobilu. Meniji so logični, delovanje tekoče, za povrh so ob straneh klasična stikala za prehod med funkcijami. Tudi merilnike nadomešča zaslon s številnimi informacijami – na prvi pogled morda res deluje malo zmedeno, a se ga hitro navadite. Za uravnavanje prezračevanja kabine skrbijo klasična stikala in gumbi. Drobnarije lahko spravite v žepe v vratih, dva pokrita predala pred sovoznikom (zgornji in spodnji) in pod osrednji naslon za roko (ta je sicer nameščen malce preveč nazaj), na armaturni plošči so še domiselno postavljena držala za pijačo. Sedi se dobro, sedeži so morda malce prekratki, sicer pa ustrezno oblazinjeni in udobni. Ergonomija je zaradi nastavitev sedeža in volanskega obroča med boljšimi, enako velja za celosten vtis kakovosti in vozne lastnosti.
Te sicer niso tako ostre kot pri fordu fiesti ali seatu ibizi, a vseeno bolj prepričljive kot pri mehkem citroënu C3. Čvrsto podvozje nekaj manj učinkovito blaži predvsem (zaporedne) kratke udarce, a po drugi strani se jazz kljub nekaj višji zasnovi v ovinkih ne nagiba pretirano. Volan je prijetno natančen, na trenutke morda malce sterilen, kot celota pa se jazz izkaže kot v vseh pogojih vožnje zanesljiv avtomobil, ki nudi dobro kombinacijo udobja in dinamike.
Na vseh področjih si zasluži zelo dobre ocene, le cena je, kljub vsemu, preveč zasoljena.
Pogon je en sam, hibridni, z 80 kW (109 KM) sistemske moči, kolikor jo razvijeta dva električna in robusten 1,5-litrski bencinski motor. Zmogljivosti so solidne, vožnja v mestu (še posebej ob nežni desni nogi) pretežno električna, tudi bencinski motor, ki po potrebi priskoči na pomoč, je v nižjih vrtljajih zelo tih. Precej bolj glasen je ob priganjanju, svoje doda kombinacija s samodejnim menjalnikom CVT, kar ob odločnejšem pospeševanju (še posebej v klanec) pomeni precej visoke, tuleče
vrtljaje in dokaj nenavaden občutek – kot bi se menjalnik »zataknil« v določeni prestavi. Z večanjem hitrosti in popuščanjem stopalke za plin začno vrtljaji postopoma padati (prek navideznih stopenj), a v primerjavi z novo toyoto yaris hibrid je jazz na tem področju malenkost manj dodelan.
Na testu smo dosegli porabo okroglih pet litrov (z izrazito varčno vožnjo bi šlo morda še kakšen deciliter manj), kar je soliden rezultat in do sem jazza ocenjujemo kot eno izmed najboljših izbir v tem razredu. Ampak – žal je tu ta ampak – to ne velja za ceno, ki je s 26 tisočaki kljub najbogatejšemu (ter varnostno in resnično temeljito založenemu) opremskemu paketu preprosto previsoka.
Honda jazz 1.5 i-MMD executive |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 72 kW (98 KM) pri 5.500–6.400/min, 131 Nm pri 4.500–5.000/min; Motor (električni): sinhronski, 80 kW (109 KM), 253 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.044 x 1.694 x 1.526 mm; Medos. razdalja: 2.517 mm; Pnevmatike: 185/55 R16; Masa/nosilnost: 1.304/481 kg; Prtljažnik: 304–1.205 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 5,1 l/100 km; Izpust CO2: 104 g/km. |
Cena: osnovni model (jazz 1.5 i-MMD comfort): 21.990 €, testno vozilo: 26.540 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna notranjost, dvižna zadnja klop, vozne lastnosti | cena, na trenutke glasen bencinski motor | brez napak |