Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai bayon 1.0 T-GDI MHEV DCT impression

Videz ali vsebina? Oboje!

  • Najmanjši Hyundaiev križanec z videzom in tehniko lovi evropske avtomobilske trende
  • Je tri centimetre krajši od kone, a višjo ceno opravičuje s sodobno in prostorsko učinkovito zasnovo
  • Od najzmogljivejšega motorja v ponudbi bi si želeli več poskočnosti in uglajenosti
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Petek, 31. december 2021

Razred kompaktnih križancev segmenta B se sicer zdi že zdaj do roba napolnjen, a izjemna priljubljenost še vedno privablja nove modele. Hyundai je v njem sicer prisoten že nekaj časa s kono, ki je z zasnovo na platformi za številko večjega modela i30 vselej nekoliko izstopala. Popravni izpit zato opravlja bayon, ki je nastal na popolnoma novi platformi kompaktnejšega modela i20.

Zakaj je bil dodatni model skoraj enakih dimenzij dobra odločitev? Najprej zato, ker je zaradi druge zasnove lahko občutno bolj prostorsko učinkovit in ekonomičen. Logično, saj je lažje nekaj dobro narediti na ravno pravi osnovi, namesto da jo je treba klestiti. Če smo pri testih kone velikokrat zapisali, da ji zamerimo nepreglednost in utesnjen zadnji del kabine ter prtljažnika, je bayon to nalogo opravil precej bolje. V prtljažnik s 411 litri sprejme približno 60 litrov več kot kona, tudi na zadnjih sedežih je nekoliko več prostora. Predvsem je zaradi drzno oblikovanega zadka občutek zadaj manj utesnjen. Ko smo že pri obliki, so se pri Hyundaiu spet odrezali z drznostjo, ki je mnogo evropskih znamk nima. Zanimivo, saj je oblikovan za evropske kupce, vključno z izbiro imena, ki so si ga izposodili pri francoskem mestecu Bayonne.

Ne le po dimenzijah, sorodnost z i20 se pozna skorajda povsod, še najbolj pa v sprednjem delu kabine, ki je praktično identična. Tudi tu gre za skorajda popolno digitalizacijo, vključno z barvnim zaslonom namesto analognih merilnikov. Zanimivo je spreminjanje grafike glede na izbran vozni način (eco, comfort ali sport). Slednja vas ob vsakem zagonu znova opozori na to, da je takrat vedno vklopljen način eco. O tem, zakaj nas je to motilo, kasneje.

Težko je iti mimo dejstva, da bayon stane kar tri tisočake več od malenkost večje kone, a razliko vseeno (vsaj deloma) opraviči.


Osrednji zaslon je prav tako zelo velik (26 centimetrov) in ponuja logično ter odzivno delovanje, predvsem hvalimo dejstvo, da je pod njim še vedno nekaj najbolj ključnih gumbov – bližnjic za hiter dostop, tudi klasični analogni gumbi za upravljanje klimatske naprave so ostali. Nasploh smo bili nad ergonomijo navdušeni, prav tako nad izdelavo, izbira materialov nekaterih pa je primerna segmentu, v katerem je bayon. Z drugimi besedami, v kabini se še vedno najde kakšen kos trde svetleče plastike.

Če se vrnemo h komentarju o voznem načinu eco, ki je vselej vklopljen ob zagonu motorja, ta v imenu ekologije nekoliko omeji moč in s tem poskočnost, ki je pri litrskem trivaljniku že tako ni ravno ogromno. Na papirju sicer 88 kilovatov (120 KM) in 204 Nm navora ni videti slabo, a je v praksi motor treba velikokrat priganjati, tako pri mestnih kot avtocestnih hitrostih. Posledici sta glasna zvočna spremljava in, jasno, povečana poraba goriva. Izbira programa comfort vse skupaj občutno izboljša in vožnja takoj postane prijetnejša. Velik del zaslug za to ima 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, ki deluje hitro, odločno in gladko, a zahteva 1.200 evrov doplačila. Poraba se je ob mešani vožnji na našem testiranju ustalila pri 6,7 litra na 100 kilometrov.

Testni bayon ni bil le z vrha pogonske tehnike (štirikolesni pogon sploh ni na voljo), ampak je imel tudi najbogatejši paket opreme impression. Zares impresivno je, da celo osnovni paket na področju varnosti serijsko vsebuje sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk, inteligentni sistem za prepoznavanje prometnih znakov in sistem za samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi. 

Žal so bogata oprema in dodatki ter sodobna zasnova po mnenju Hyundaia dovolj dobri razlogi za precej zasoljeno ceno. Po ceniku takšen namreč stane kar 27.670 evrov, kar tudi ob upoštevanju promocijskega popusta 2.500 evrov nanese nič manj bolečih 25 tisočakov. Če ga primerjamo s kono, je na prvi pogled res drag, a ob boku drugim sodobnim tekmecem z enakimi zmogljivostmi in opremo računica hitro postane jasnejša.
 

Hyundai bayon 1.0 T-GDI MHEV DCT impression
 Vozilo in motor kompaktni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 6.000/min, 204 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: dvosklopčni (DCT), 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.180 x 1.775 x 1.500 mm; Medos. razdalja: 2.580 mm; Pnevmatike: 215/45 R17; Masa/nosilnost: 1.220/460 kg; Prtljažnik: 411–1.205 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 118 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 MPI life): 17.990 €, testno vozilo: 27.670 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
videz, prostornost, oprema cena, zmogljivost motorja brez napak

Oddaj komentar

Bočno parkiranje BMW-ja v domačo garažo je bizaren in smešno zamuden sistem proti kraji

Videoposnetek parkiranja BMW-ja je velika uspešnica na družbenem omrežju Tik
Novice

Katere avtomobile vozijo ljudje na severu Rusije, kjer je pozimi -50 stopinj Celzija?

Ste se kdaj vprašali, kakšni avtomobili se vozijo po cestah ruskih regij, kje
Novice

Ali veste, kje v Evropi hitra cesta prečka letališko vzletno-pristajalno stezo?

Mednarodno letališče Gibraltar se nahaja v Gibraltarju, majhnem britanskem čezmor
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

Padel je rekord za najdražji nakup avtomobila prek spleta!

Koliko bi zapravili za avtomobil, ne da bi ga prej preizkusili ali videli v živo? V
Novice

Video: Kako dolgo zdrži avto brez olja in vode?

Motorno olje je osnova za delovanje avtomobila, saj zmanjšuje obrabo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.